____________________________________________________________________________________________________________________
............................................................... *ειδήσεις * νέα * ρεπορτάζ *έρευνα σύγχρονων κοινωνικοπολιτικών ζητημάτων *
___________________________________________________________________________________________________________________

Αυτός που αγωνίζεται μπορεί να χάσει, όμως αυτός που δεν αγωνίζεται ήδη έχει χάσει.

Bertolt Brecht, 1898-1956, Γερμανός συγγραφέας

Τετάρτη 30 Μαΐου 2018

ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΟΣΕ ΤΡΙΠΟΛΗΣ

Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ-


Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου είναι συνυφασμένο με την ίδια την ιστορία της Ελλάδας. Πόλεμοι, κατοχή, εμφύλιος, αστυφιλία, μετανάστευση, γεωργική παραγωγή, οικονομικά προβλήματα, άφησαν τα σημάδια τους στην υπερεκατονταετή λειτουργία του σιδηροδρόμου, με το οριστικό τέλος να έρχεται το 2011. 
Στην ακμή του το 1905, μετέφερε 1.740.000 επιβάτες ετησίως, καθώς και 251.000 τόνους εμπορεύματα. Κάλυπτε 750 χιλιόμετρα, διέθετε 159 σταθμούς και εξυπηρετούσε σημαντικές πόλεις όπως: Αθήνα, Μέγαρα, Ελευσίνα, Λουτράκι, Κόρινθο, Κιάτο, Ξυλόκαστρο, Διακοπτό, Αίγιο, Πάτρα, Καβάσιλα, Κυλλήνη, Αμαλιάδα, Κατάκολο, Πύργο, Ολυμπία, Κυπαρισσία, Καλαμάτα, Μεσσήνη, Μεγαλόπολη, Τρίπολη Ναύπλιο, Άργος, Νεμέα. 
Στα φοιτητικά μου χρόνια το τρένο ήταν το σύνηθες μέσον των εκδρομών μας στην Πελοπόννησο, αφού το «μισό» εισιτήριο ήταν κυριολεκτικά μισό και αισθητά φθηνότερο από το ναύλο του λεωφορείου. Συνδεδεμένο με τις φτωχότερες τάξεις, τις οικογένειες, τους φοιτητές, πολύ μακριά από την πολυτέλεια του Orient Express, το τρένο της Πελοποννήσου έχει πάντα τη δική του γοητεία για εμάς που προλάβαμε να απολαύσουμε τις γρήγορες εναλλαγές της πελοποννησιακής φύσης από το παράθυρό μας. 
Στο σταθμό ΟΣΕ της Τρίπολης, τα παλιά βαγόνια σκούριασαν και οι γραμμές χορτάριασαν. Στο μικρό καφενεδάκι απολαμβάνω το τσάι μου. Χωρίς βιασύνη. Δεν περιμένω το τρένο.


Κείμενο -Φωτογραφίες Lia Mageira






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου