____________________________________________________________________________________________________________________
............................................................... *ειδήσεις * νέα * ρεπορτάζ *έρευνα σύγχρονων κοινωνικοπολιτικών ζητημάτων *
___________________________________________________________________________________________________________________

Αυτός που αγωνίζεται μπορεί να χάσει, όμως αυτός που δεν αγωνίζεται ήδη έχει χάσει.

Bertolt Brecht, 1898-1956, Γερμανός συγγραφέας

Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2014

Στη Δημητσάνα επιστημονική εκδήλωση του Ελληνικού Κολλεγίου Καρδιολογίας



Eπιστημονική εκδήλωση του Ελληνικού Κολλεγίου Καρδιολογίας με θέμα: «Αντιμετώπιση δύσκολων κλινικών περιπτώσεων» θα πραγματοποιηθεί 14 – 16 Φεβρουαρίου στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο Δημητσάνας.

Η επιστημονική εκδήλωση διοργανώνεται στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος του Κολεγίου Καρδιολογίας για το έτος 2014, σε συνεργασία με τις νεοσύστατες Επιστημονικές Ενώσεις του Ελληνικού Κολεγίου Καρδιολογίας. Το πρόγραμμα είναι καινοτόμο και περιλαμβάνει διαδραστική παρουσίαση περιστατικών, εκτενή συζήτηση με όλους τους συμμετέχοντες και ψηφοφορία σε σημαντικά ερωτήματα κατά τη διάρκεια παρουσίασης περιστατικών, θα υπάρχει επίσης και μία βραχεία διάλεξη που θα παρουσιάζει τις σημαντικότερες εξελίξεις στον τομέα που αναφέρονται τα περιστατικά, τα οποία αναλύθηκαν.
Η σύσταση των Επιστημονικών Ενώσεων και η διαδραστική παρουσίαση περιστατικών σκοπό έχουν τη δημιουργία επιστημονικών προγραμμάτων που θα μεταδίδουν τη γνώση με μέσα σύγχρονα, πιο άμεσα και ουσιαστικά. Η συνάντηση στη Δημητσάνα αποτελεί την 1η Περιφερειακή Εκδήλωση του Ελληνικού Κολεγίου Καρδιολογίας.
Μάλιστα ο Ιωάννης Λεκάκης, Καθηγητής Καρδιολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών, Πρόεδρος Ελληνικού Κολεγίου Καρδιολογίας στο κάλεσμά του σημειώνει "σας προσκαλώ στη γραφική και ιστορική Δημητσάνα, την «μπαρουταποθήκη» του Ελληνικού Αγώνα του 1821, πατρίδα του Παλαιών Πατρών Γερμανού και του Πατριάρχη Γρηγορίου του Ε’. Σας περιμένουμε όλους να χαρούμε μία δημιουργική επιστημονική διημερίδα, μέσα σε ένα πανέμορφο χειμωνιάτικο ορεινό τοπίο".
Να σημειώσουμε πως δεν είναι η πρώτη φορά που η Δημητσάνα επιλέγεται για την πραγματοποίηση επιστημονικών ιατρικών συνεδρίων. Επίσης να τονίσουμε πως το Συνεδριακό της κέντρο αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα Συνεδριακά κέντρα της χώρας.



_____________________

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟΝ «ΟΡΦΕΑ» ΤΡΙΠΟΛΗΣ


ΧΟΡΩΔΙΑ «ΟΡΦΕΑΣ» ΤΡΙΠΟΛΗΣ
ΦΩΤΑΚΟΥ 10 - Τ.Θ. 64
- 221 00 ΤΡΙΠΟΛΗ & 2710224622
www.orfeastripolis.gr




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014 και ώρα 11:00 η Χορωδία «Ορφέας» Τρίπολης στα εντευκτήριά της (Φωτάκου 10, Τρίπολη), θα πραγματοποιήσει την ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση με τα παρακάτω θέματα:
  1. Διοικητικός Απολογισμός έτους 2013
  2. Οικονομικός Απολογισμός έτους 2013 – Έκθεση Εξελεγκτικής Επιτροπής
  3. Προϋπολογισμός έτους 2014
  4. Αρχαιρεσίες για την ανάδειξη Νέου Διοικητικού Συμβουλίου και Εξελεγκτικής Επιτροπής
Σε περίπτωση μη ύπαρξης απαρτίας η Γενική Συνέλευση θα επαναληφθεί την Κυριακή 02 Φεβρουαρίου 2014 στον ίδιο τόπο και χρόνο με όσα μέλη είναι παρόντα χωρίς άλλη ειδοποίηση.



Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014

Ρεσιτάλ πιάνου το βράδυ στο Μαλλιαροπούλειο



Το Παράρτημα Τρίπολης του Ελληνικού Ωδείου Τρίπολης διοργανώνει Ρεσιτάλ Πιάνου το Σάββατο 11 Ιανουαρίου, 
στις 8.00 το βράδυ στο Μαλλιαροπούλειο Θέατρο.
Στο πιάνο θα είναι η Πόπη Ηλιάκη και ο Γιάννης Ζαχαρόπουλος.
Η είσοδος θα είναι ελεύθερη.

Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

Εσύ τι επιλέγεις για τα σκουπίδια σου;

του Άκη  Χουζούρη

Να ξέρετε ότι το πρόβλημα με τους Γερμανούς στο Β’ παγκόσμιο πόλεμο δεν ήταν ο κακός Χίτλερ. Ήταν τα εκατομμύρια των Γερμανών που επέλεξαν να μην είναι καλοί. Άφησαν τον κακό και συμβιβάστηκαν χωρίς να αντιδράσουν. Αυτό το ακραίο παράδειγμα φυσικά και δεν έχει σημερινές αντιστοιχίες. Είναι όμως ένα χαρακτηριστικό των λαών και του πληθυσμού. Να μην ενεργούν όταν πρέπει, να παραμένουν απαθείς και τελικά όταν έρχεται η καταστροφή να ψάχνουμε τον κακό.
Τα σκουπίδια που παράγουμε καθημερινά χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Τα οργανικά και τα ανόργανα. Στα οργανικά σχεδόν το 100% ανακυκλώνεται πλήρως αν η κάθε οικογένεια τα μαζεύει σωστά, δηλαδή όπως έκαναν οι γιαγιάδες μας πριν 40 και 50 χρόνια. Ξεχωριστά από χαρτοπετσέτες ή άλλα υλικά (πλαστικά, γυάλινα κλπ). Κάθε πολυκατοικία έχει το δικό της κάδο οργανικών υλικών. Αν η πολυκατοικία είναι μεγάλη μπορεί να έχει ανά διαμέρισμα ή όροφο. Κάθε οικογένεια μπορεί να εκμεταλλευτεί αν θέλει το κομπόστ από τα οργανικά της υλικά ή θα τα βάζει στον κοινόχρηστο της πολυκατοικίας.
Τα ανόργανα υλικά είναι το γυαλί, το αλουμίνιο, το πλαστικό, το χαρτί και φυσικά το μαγειρεμένο λάδι. Κάθε οικογένεια ή πολυκατοικία θα έχει ξεχωριστά 4 κάδους. Ανάλογα αν η κάθε οικογένεια θα εκμεταλλεύεται ή όχι τα υλικά της. Ο Δήμος κάθε Δευτέρα θα περνάει συγκεκριμένη ώρα για το γυαλί, θα ζυγίζει το υλικό και θα αφαιρείται από τα δημοτικά τέλη. Την Τρίτη θα περνάει για το πλαστικό, την Τετάρτη για το χαρτί, την Πέμπτη για το Αλουμίνιο και την Παρασκευή για το μαγειρεμένο λάδι. Σε πολλές κοινωνίες δραστηριοποιούνται εταιρίες (ΚΔΑΥ, συμμετοχικές και κοινωνικές επιχειρήσεις) που θα προσπαθούν να πείσουν την οικογένεια ή την πολυκατοικία να αγοράσει τα υλικά η ίδια σε καλύτερες τιμές.
Ο Δήμος ή η εταιρία που θα αγοράζει τα σκουπίδια θα τα πουλάει σε εταιρίες ανακύκλωσης πιστοποιημένες από το Κράτος, που θα δημιουργούν υλικά από τα σκουπίδια που είναι για χρήση. Στο κομπόστ οι Δήμοι ή οι εταιρίες θα έχουν αγοράσει χέρσα χωράφια που θα βάζουν στο έδαφος τα οργανικά και το πολύ σε 1,5 μήνα θα δημιουργείται υψηλής ποιότητας χώμα. Με τη σειρά τους θα μεταπωλούν το χώμα και θα αναπτύσσεται η οικονομία. 
Η παραπάνω διαδικασία θα έχει τα εξής αποτελέσματα. Πολλές νέες θέσεις εργασίες σε Δήμους ή εταιρίες έντασης εργασίας. Όσο περισσότερο θα εργάζονται τόσο περισσότερο θα βγάζουν χρήματα. Επίσης θα αναπτυχθεί τεχνογνωσία διαχείρισης υλικών και ανακυκλώσιμης ύλης με την οποία η νέα γενιά με τη χρήση τεχνολογίας θα δημιουργήσει τη νέα οικονομία. Παράλληλα θα φύγουν όλοι οι κάδοι από την πόλη, κάθε πόλη της Αρκαδίας και της Πελοποννήσου και θα προστατευτεί το περιβάλλον. Το κυριότερο; Οι πολίτες θα μειώσουν ή κερδίσουν από τη διαχείριση των σκουπιδιών τους.
Σας φέρνω ένα απλό παράδειγμα. Αν αύριο το πρωί ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου αποφασίσει σε όλη την Πελοπόννησο το μπουκαλάκι του νερού που κάνει 50 λεπτά αν επιστρέφεται στο μαγαζάτορα θα παίρνει πίσω τα 10 λεπτά, τότε δεν θα υπάρχει άδειο πλαστικό μπουκαλάκι στο δρόμο. Θυμάστε οι μεγαλύτεροι με τα άδεια μπουκάλια της μπύρας που τα επιστρέφαμε στους μπακάληδες και αφαιρούσαν την αξία των μπουκαλιών από τις νέες μπύρες που έπαιρνες; Τέτοιες ιδέες αν διαχυθούν σωστά και οργανωμένα, τότε η τελική επιβάρυνση στο περιβάλλον θα είναι μηδαμινή.
Αν πούμε λοιπόν σαν κοινωνία της Πελοποννήσου ότι από 1/1/2015 θα ξεκινήσουμε οργανωμένα σε όλους τους δήμους της περιφέρειάς μας τα παραπάνω σχέδια διαχείρισης σκουπιδιών και υποστηριχθεί τεχνικά και οικονομικά από την Περιφέρεια ως τελικός ελεγκτής και υποστηρικτής, τότε μέσα σε ένα χρόνο θα παγιωθεί το σύστημα που προτείνουμε.
Αρκεί να το αποφασίσεις στις 18 Μαΐου στις περιφερειακές εκλογές. Θέλεις το σχέδιο Τατούλη που εκμεταλλεύεται τα σκουπίδια σου για 28 χρόνια, να τα πληρώνεις ένας θεός ξέρει πόσο και τα μισά περίπου από τους 200.000 τόνους το χρόνο που θα καταστρέψουν όπου πάνε τελικά τα 3 εργοστάσια για την Περιφέρεια; Ή θέλεις να δώσεις στο παιδί σου μία προοπτική καλύτερου περιβάλλοντος, οικολογικής κουλτούρας και υπεύθυνου πολίτη;
Απευθύνομαι και στους νυν δημάρχους και στους υποψήφιους για τις δημοτικές εκλογές στις 18 Μαΐου. Ποια είναι τελικά η πρότασή σας στη διαβούλευση της περιφέρειας έως τις 21 Ιανουαρίου; Ναι, όχι ή δεν ξέρω δεν απαντώ;


  Άκης Χουζούρης 

Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2014

Θλιβερή εξαίρεση ο κ. Σκατζός



5-1-2014


Την ώρα που όλα τα Δημοτικά Συμβούλια της Αρκαδίας, το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου, το Εργατικό Κέντρο Αρκαδίας, δεκάδες εργατικά σωματεία καταδικάζουν τη δίωξη του σ. Νίκου Γόντικα στελέχους του ΚΚΕ, ο δήμαρχος κ. Σκατζός προκλητικά δηλώνει ότι «δεν έχει καμία τέτοια αρμοδιότητα».
Πρόκειται για δίωξη στο πρόσωπο του σ. Γόντικα του ΚΚΕ, του ΠΑΜΕ, του ταξικού κινήματος, μετά από μήνυση του κ. Μάνου, του πολιτικού κόμματος Δράση, γιατί «προΐστατο» όπως λέει το κατηγορητήριο, σε κινητοποίηση ενάντια σε απόλυση του επιστάτη-φύλακα του 1ου Γυμνασίου-Λυκείου Τρίπολης, στις 4 Μάη του 2010 έξω από το σχολείο, ημέρα πανελλαδικής πανεργατικής απεργίας που είχαν προκηρύξει η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ.
Την ώρα που:
·      Ανάλογες μηνύσεις του κ. Μάνου, ανά την Ελλάδα, ενάντια στο ΠΑΜΕ έχουν τεθεί στο αρχείο
·      Ο εργαζόμενος επιστάτης-φύλακας δικαιώθηκε στα δικαστήρια που προσέφυγε
·      Οι μόνοι μάρτυρες (τότε γυμνασιάρχης, λυκειάρχης, πρόεδρος γονέων και κηδεμόνων) καταθέτουν ένορκα ότι, καμιά λεκτική ή σωματική βία δεν ασκήθηκε ενάντια σε μαθητές και εκπαιδευτικούς
Έρχεται ο κ. δήμαρχος και προκλητικά δηλώνει στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ότι δεν γνωρίζει αν οι εργαζόμενοι, οι αγρότες, οι νεολαίοι που κινητοποιούνται μέσα από τις γραμμές του ΠΑΜΕ, προέβησαν σε έκτροπα!!!
Προτείνουμε στο κ. Δήμαρχο να αναλάβει «Βασιλικός ή Στρατιωτικός Επίτροπος» σε δίκες εκατοντάδων αγροτών στην Πελοπόννησο (μεταξύ αυτών και κατοίκων της Βόρειας Κυνουρίας) που διώκονται αυτή την περίοδο γιατί έκαναν και κάνουν το αυτονόητο, πάλευαν και παλεύουν να μείνουν στον τόπο τους και να καλλιεργούν τα χωράφια τους.
Φαίνεται ότι ενοχλεί η δράση και η παρέμβαση του ΚΚΕ, μέσα και έξω από το Δημοτικό Συμβούλιο που αποκαλύπτει και αντιπαλεύει το αντιλαϊκό έργο στο Δήμο. Έχουν διαλύσει τις υπηρεσίες στο Δήμο, αναθέτουν τα πάντα σε μικρούς και μεγάλους εργολάβους, σε μικρούς και μεγαλύτερους προμηθευτές και μελετητές. Υλοποιούν μια φορομπηχτική πολιτική, και παράλληλα συρρικνώνει υπηρεσίες για τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Κλείνουν σχολεία και υπηρεσίες. Τα μόνα που ανθούν είναι τα κέρατα των ανεμογενητριάδων στον Πάρνωνα και τα έργα υποδομών στον τουρισμό των υψηλών βαλαντίων όπου διατίθενται δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Φαίνεται ότι ο κ. δήμαρχος δεν μπορεί να συγχωρέσει το ΚΚΕ που αποκάλυψε ότι:
·      Επί τρείς μήνες δούλευε η εταιρία στο λιμάνι χωρίς άδεια
·      Δεν είχαν και δεν έχουν τις σχετικές εγκρίσεις από την Κτηματική υπηρεσία
·      Μπάζωναν το λιμάνι με μπάζα ακόμα και από πρόχειρο σκουπιδότοπο
·      Δήμος και Περιφέρεια έδωσαν στον ανάδοχο δωράκι ενός εκατομμυρίου ευρώ, αφού τον απάλλαξαν να κατασκευάσει το έργο με πιστοποιημένα υλικά από λατομείο, όπως προβλέπει η Μελέτη Περιβαλ-λοντολογικών Επιπτώσεων
Καλούμε τους εργαζόμενους, τους αγρότες, τους κτηνοτρόφους, τους αυτοαπασχολούμενους, τη νεολαία, τις γυναίκες να βγάλουν τα αναγκαία πολιτικά συμπεράσματα.
Να εγκαταλείψουν τα κόμματα του ευρωμονόδρομου και τους εκπροσώπους τους τύπου Σκατζού σε Δήμους και Περιφέρεια.
Να συστρατευθούν με το ΚΚΕ στην καθημερινή πάλη για να μην περάσει η αντιλαϊκή πολιτική, να διαμορφωθούν οι όροι για βαθύτερες αλλαγές στην εξουσία και την οικονομία


Κομματική Οργάνωση Βόρειας Κυνουρίας του ΚΚΕ

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2013

Στο διαδίκτυο ο Πλάτανος Κυνουρίας Καλοτάξιδος

Η Μεγάλη Μέρα για εμάς που τόσες μέρες δουλεύουμε αγόγγυστα ΕΦΤΑΣΕ! Ελπίζουμε το αποτέλεσμα να είναι αντάξιο του Χωριού Μας. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στους Εθελοντές μας και κυρίως στον Θανάση Σουμαλιά - webdeveloper της Ιστοσελίδας μας.

Ας είμαστε Καλοτάξιδοι στον διαδικτυακό κόσμο!ηλεκτρονική διεύθυνση: www.platanoskynourias.gr


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

Με την επιθυμία να τονίσουμε περισσότερο τις ομορφιές του τόπου μας και να σας ξεναγήσουμε στις μυστικές πτυχές του και ταυτόχρονα υποστηρικτές της παράδοσης, αλλά και της εκσυγχρονισμένης επικοινωνίας, προχωρήσαμε στο εγχείρημα που με πολύ χαρά σας παρουσιάζουμε σήμερα.
Αντίθετοι στο ρεύμα της εποχής που διανύουμε, η οποία έχει σηματοδοτήσει την «έκπτωση» και την «εκποίηση», καταβάλλαμε μεγάλη προσπάθεια σε συνεργασία με τους Εθελοντές μας, ώστε το αποτέλεσμα να είναι ποιοτικά αντάξιο της Ιστορίας των 50 χρόνων του Πατριωτικού Συλλόγου Πλατάνου Κυνουρίας , αλλά βέβαια και του χωριού μας και των κατοίκων του.
Από σήμερα λοιπόν έχετε στην διάθεσή σας και σας Καλωσορίζουμε στην νέα μας Ιστοσελίδα στην ηλεκτρονική διεύθυνση: www.platanoskynourias.gr
Σας προσκαλούμε να περιηγηθείτε, ώστε να μάθετε περισσότερα για το Χωριό μας, για το Έργο του Συλλόγου μας , τα Αξιοθέατα και την Ευρύτερη περιοχή, αλλά και να δείτε την ενότητα με τα Ενθυμήματά Μας κάνοντας αναδρομή σε στιγμές που έχουμε περάσει όλοι μαζί ΥΠΕΡΟΧΑ!
Σας παροτρύνουμε να γράψετε τις εντυπώσεις σας από το χωριό μας στο ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ μας , να συμπληρώσετε την διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας στο NEWSLETTER μας, ώστε άμεσα να μαθαίνετε τα νέα μας, να χρησιμοποιήσετε τις ΑΓΓΕΛΙΕΣ, ώστε να διευκολυνθείτε στις καθημερινές σας συναλλαγές, να γίνετε ΜΕΛΗ του Συλλόγου μας & της Ομάδας ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ μας , συμπληρώνοντας τις αντίστοιχες ηλεκτρονικές φόρμες και βέβαια να επικοινωνήσετε μαζί μας για οποιοδήποτε ζήτημα, πρόταση, παρατήρηση στην σχετική φόρμα ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι οι επιχειρηματίες της περιοχής μας μπορούν να διαφημιστούν στην ιστοσελίδα μας μ’ ένα συμβολικό ετήσιο κόστος.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς να υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία και ανατροφοδότηση, ώστε να μπορούμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΟΥΜΕ ΕΜΠΡΟΣ, ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ.
Ευελπιστώντας η ιστοσελίδα να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο ενημέρωσης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας για όλους Σας, σας Ευχόμαστε Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το Νέο Έτος.

   Ο ΠΛΑΤΑΝΟΣ ΘΑ ΖΗΣΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΜΕΝΕΙ  

Με εκτίμηση & πατριωτικούς χαιρετισμούς, 
Για το Δ.Σ. 
Η Πρόεδρος Η Γραμματέας
ΧΑΪΔΩ ΛΑΤΣΗ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΓΚΟΥΝΤΗ

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2013

Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013

Βραβεία Ιδρύματος Προαγωγής Δημοσιογραφίας

Την Τρίτη 17 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε η 30ή απονομή των δημοσιογραφικών βραβείων του Ιδρύματος Προαγωγής Δημοσιογραφίας «Αθανασίου Βασ. Μπότση».
Την Τρίτη 17 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε η 30ή απονομή των δημοσιογραφικών βραβείων του Ιδρύματος Προαγωγής Δημοσιογραφίας«Αθανασίου Βασ. Μπότση», παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κάρολου Παπούλια, στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής.

Μεταξύ άλλων για πρώτη φορά φέτος θεσμοθετήθηκε το ειδικό βραβείο «Βλάσσης Σωκρατίδης», στη μνήμη του αειμνήστου πρώην Προέδρου της ΕΔΙΠΤ Βλάσση Σωκρατίδη.

Ο Πρόεδρος της ΕΔΙΠΤ κ. Κωνσταντίνος Καλύβας απονέμει το βραβείο 
στον κ. Ευάγγελο Σπύρου παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κάρολου Παπούλια


Το βραβείο αυτό  απονεμήθηκε από τον Πρόεδρο της ΕΔΙΠΤ  κ. Κωνσταντίνο Π. Καλύβα (φωτό επάνω) στο μέλος της Ένωσης κ. Ευάγγελο Γ. Σπύρου για την πολύχρονη δημοσιογραφική του  διαδρομή, την πλουραλιστική αρθρογραφία του ως και την μεγάλη συγγραφική, κοινωνική και πολιτιστική του δραστηριότητα.
Το χρηματικό έπαθλο της ΕΔΙΠΤ που συνόδευε το βραβείο, ύψους 2.000,00 ευρώ, ο κ. Σπύρου το διέθεσε υπέρ των σκοπών του Ιδρύματος Προαγωγής της Δημοσιογραφίας Αθανασίου Β. Μπότση.

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

«60’ Ελλάδα» - O Νίκος Μάνεσης πάει στην ορεινή Αρκαδία και στα χωριά Αλωνίσταινα, Στεμνίτσα, Ελληνικό, Μαγούλιανα, Λάστα, Δημητσάνα, Βυτίνα, Καρύταινα, Λαγκάδια


60’ λεπτά στη Γορτυνία!

με το Νίκο Μάνεση


H πυξίδα της εκπομπής «60’ Ελλάδα» στον Alhpa οδήγησε τον Νίκο Μάνεση στην ορεινή Αρκαδία και στα χωριά Αλωνίσταινα, Στεμνίτσα, Ελληνικό, Μαγούλιανα, Λάστα, Δημητσάνα, Βυτίνα, Καρύταινα, Λαγκάδια. Για 60’ λεπτά η μικρή οθόνη γέμισε από εικόνες και χρώματα Γορτυνίας. Ο χρόνος βέβαια αποδείχτηκα πολύ μικρός για να αναδείξει τις σπάνιες ομορφιές της περιοχής, αλλά και την πληθώρα των παραδοσιακών οικισμών της...

Ο γνωστός δημοσιογράφος επικεντρώθηκε πρωτίστως στο να προβάλλει νέους ανθρώπους που ενάντια στην κρίση, άφησαν τις μεγαλουπόλεις, επέστρεψαν στις ρίζες τους και αποφάσισαν να χτίσουν ένα καλύτερο μέλλον. Δεκάδες ιστορίες νέων ανθρώπων που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στη Γορτυνία, όπως ο Άκης Σαρακινιώτης και η σύζυγός του, που άνοιξαν το παραδοσιακό καφενείο «Η Γερουσία» στη Στεμνίτσα, ο Χρ.Σιμόπουλος, που ασχολείται με τη ξυλογλυπτική, ο μηχανολόγος Βασ. Μπαρμπίνης που ασχολείται με τον πρωτογενή τομέα, η Μαρία Βασιλοπούλου, που βρέθηκε από την Αμερική στη Δημητσάνα και άνοιξε την πιτσαρία «Με μεράκι», η Κυριακή


Μανωλέα ιχθυέμπορος στη Δημητσάνα, η Λία Φρέτζου αργυροχρυσοχόος στη Δημητσάνα, η Δήμητρα Πετροπούλου Ιδιοκτήτρια Παντοπωλείου στη Δημητσάνα, ο Χαρ. Μπαξεβάνος ζαχαροπλάστης, η Ελένη Κουσκουρέλου Παιδαγωγός στην Καρύταινα, ο Κώστας Καρπούζος με Τσιπουράδικο στη Βυτίνα, οι επιχειρηματίας Παναγιωτης Παναγόπουλος και Σταύρος Παπαϊωάννου στη Βυτίνα η μορ. βιολόγος Φωτεινή Σπυρακοπούλου που είναι εκτροφέας ζώων σε φάρμα, η Φωτεινή και ο Μανώλης Αργυρόπουλος που δραστηριοποιούνται ξενοδοχειακά, αλλά και αυτοί που ασχολούνται με την παραγωγή παραδοσιακών προϊόντων, όπως η Γιούλη Κρατημένου στη Βυτίνα, η Κανέλα Μουρούτσου στα Λαγκάδια

Παράλληλα όμως επισημάνθηκαν τα βασικότερα προβλήματα της Γορτυνίας, όπως η μεγάλη έκταση του Δήμου και ο χαρακτηρισμός του σύμφωνα με τον «Καλλικράτη» ως ...πεδινός με συνέπεια τα περιορισμένα κονδύλια, οι ελλείψεις στους τομείς της υγείας και της παιδείας, το κλείσιμο δημοσίων υπηρεσιών, τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργούνται από τα χιόνια, τα σκουπίδια και οι παράνομες χωματερές.

Μεταξύ άλλων μίλησαν ο Δήμαρχος Γορτυνίας Γιαν. Γιαννόπουλος, οι Πρόεδροι των Τ.Κ. Δημητσάνας Χρήστος Ραδαίος, Βυτίνας Θόδωρος Λιαρόπουλος, Στεμνίτσας Θωμάς Σαρακινιώτης, Μαγουλιάνων Κανελλόπουλος, πολλοί κάτοικοι των χωριών αλλά και καταστηματάρχες.

Στο οδοιπορικό επίσης προβλήθηκε:

• Ο Λούσιος ποταμός: Ο ποταμός είναι πόλος έλξης για τους λάτρεις της φύσης και του εναλλακτικού τουρισμού.

• Ο «ερημίτη» ξυλογλύπτης: Ένας πρώην υπάλληλος λογιστικού γραφείου στην Αθήνα, με πτυχίο οικονομικών σπουδών, τα άφησε όλα πίσω του και μένει πλέον μόνιμα έξω από ένα μικρό χωριό, την Ελάτη. Κάθε μέρα, συλλέγει κλαδιά που φαίνονται άχρηστα με την πρώτη ματιά και τα μετατρέπει σε έργα τέχνης.

•Το καφενείο χωρίς καφετζή στο χωριό Λάστα: Ένα κοινοτικό καφενείο που έχει ανοιχτές τις πόρτες του σε όλο τον κόσμο. Οι πελάτες του φτιάχνουν μόνοι τους τον καφέ τους και αφήνουν τον οβολό τους καθώς δεν υπάρχει κανένας για να τους εξυπηρετήσει. Επίσης, στο χωριό Λάστα, μένουν δύο οικογένειες ηλικιωμένων χωρίς τηλέφωνο που τον χειμώνα αδυνατούν να επικοινωνήσουν ακόμη και μεταξύ τους. Μοναδικός τους σύνδεσμος ο κινητός φούρνος της Αγγελικής που τους τροφοδοτεί με ψωμί μια φορά την εβδομάδα.

•Το οινοπαντοπωλείο του Bob Marley στο Ελληνικό και το καφέ «Αντίκα» της Δημητσάνας.

• Η «γκρινιάρα» της Στεμνίτσας: Το σημείο που γυρίστηκε η σκηνή με τους καλόγερους στην ταινία του 1981 «Μάθε παιδί μου γράμματα» και τη δημόσια σχολή αργυροχρυσοχοΐας.

Δείτε όλο το video της εκπομπής στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://www.alphatv.gr/shows/informative/60-ellada/webtv/60-ellada-arkadia

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

Αλφειός και Αρεθούσα


Σύμφωνα με τον Παυσανία, ο Αλφειός ήταν κυνηγός που αγάπησε την Αρεθούσα αλλά εκείνη δεν τον ήθελε και για να τον αποφύγει πήγε στην Ορτυγία, νησί κοντά στις Συρακούσες. Ο Αλφειός από τον μεγάλο έρωτά του μεταμορφώθηκε σε ποταμό και μέσω των νερών της θάλασσας έφτασε στην Ορτυγία, κοντά στην αγαπημένη του.
Σύμφωνα με τη μυθολογία, η Αρέθουσα ήταν μία από τις νύμφες των δασών. Ήταν κόρη του Νηρέα και της Δωρίδας. Δεν ανταποκρίθηκε στην αγάπη του θεού Αλφειού και, όταν αυτός την καταδίωξε, κατέφυγε στη Σικελία, όπου η Άρτεμη τη μεταμόρφωσε σε πηγή. Ο Αλφειός απογοητευμένος έγινε ποτάμι και ενώθηκε με τα νερά της.
Η πηγή Αρέθουσα υπάρχει στο νησάκι Ορτυγία κοντά στις Συρακούσες και οι Συρακούσιοι πίστευαν ότι τα νερά της χύνονται υπογείως στον ποταμό Αλφειό της Πελοποννήσου.
DP248115---------------
ο Αλφειός ήταν γιος του Ωκεανού και της Τηθύας και πατέρας του Ορσίλοχου και παππούς του βασιλιά των Φαρών της Μεσσηνίας, Διοκλέα. Ήταν απόγονος του Ήλιου ο οποίος αφού σκότωσε τον αδελφό του Κέρκαφο σε κάποιο αγώνα, διώχτηκε από τις Ερινύες και αυτοκτόνησε στον ποταμό Νύκτιμο. Από τότε άλλαξε ονομασία και λέγεται Αλφειός.
villenave01177-------------
Αυτήν αγάπησε ο ποτάμιος θεός Αλφειός, τον οποίο, για να αποφύγει η Αρέθουσα, διαπέρασε τη μεταξύ Πελοποννήσου και Σικελίας θάλασσα φθάνοντας στην παρά τις Συρακούσες νήσο Ορτυγία. Τότε μεταμορφώθηκε από την Άρτεμη σε "πηγή" πλούσια σε γάργαρο νερό. Εν τω μεταξύ, ο Αλφειός μεταμορφώθηκε σε ισχυρό υποθαλάσσιο ποταμό (θαλάσσιο ρεύμα), την ορμητικότητα του οποίου δεν μπόρεσε να εμποδίσει ούτε ο Αδρίας (Αδριατικό πέλαγος), ώστε να ενώσει τα ύδατά του με εκείνα της πηγής της Αρέθουσας.
Ο μύθος αποτελεί αρχαιοελληνική συνειρμική ιδεατή ανθρωπόμορφη παράδοση της «ένωσης» των γλυκέων υδάτων ποταμών και πηγών που ρέουν στη θάλασσα
Αντικλείδι , http://antikleidi.com
Συναφές: 

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2013

Εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο;

2,2 δις περισσότερα για τους κλειστούς οδικούς άξονες από την αναθεώρηση των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2007-2013!

Απάντηση του Επίτροπου Ρεν, νέες ερωτήσεις του Νίκου Χρυσόγελου

«Για να βγούμε από την κρίση που βιώνουμε  χρειάζεται να χρησιμοποιούμε κάθε διαθέσιμο ευρώ με σοφό τρόπο, να θέσουμε ως προτεραιότητα εκείνες τις επενδύσεις και παρεμβάσεις που συμβάλλουν στη δημιουργία βιώσιμων θέσεων εργασίας και ανανεώνουν, «πρασινίζοντας»,  το παραγωγικό μοντέλο της χώρας. Σε μια εποχή που έχουμε σοβαρό οικονομικό και οικολογικό πρόβλημα, γιατί να χαλάμε τα δημόσια λεφτά για 4 κλειστούς οδικούς άξονες και όχι, για παράδειγμα, για ένα καλά οργανωμένο δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών (ποδήλατα, πεζόδρομοι, αστικά μέσα μεταφοράς, υπερτοικές  συνδέσεις) με βασικό κορμό τα δημόσια μέσα μεταφοράς στις πόλεις, ένα καλά οργανωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο σε περιφερειακό, εθνικό και διασυνοριακό επίπεδο καθώς και νέα, πράσινα πλοία στο πλαίσιο ενός αναπτυγμένου δικτύου ακτοπλοϊκών συνδέσεων», δήλωσε ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο, με αφορμή την κατάθεση 2 ερωτήσεών του προς την Κομισιόν για την επιπλέον χρηματοδότηση των 4 κλειστών οδικών αξόνων με 2,2 δις Ευρώ από το ΕΣΠΑ αλλά και για τον κίνδυνο εγκατάλειψης του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο.
 
Στο πλαίσιο της προγραμματικής περιόδου 2007-2013 είχαν σχεδιαστεί 4 κλειστοί οδικοί άξονες που θα απορροφούσαν μεγάλο μέρος της δημόσιας χρηματοδότησης, από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Υπερφίαλος σχεδιασμός που με την πρώτη κρίση αποδείχθηκε ότι ήταν άστοχος, αποτυπώνοντας ένα πνεύμα άκρατου νεοπλουτισμού. Το συνολικό κόστος του προγράμματος επενδύσεων για τις τέσσερις παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων είχε υπολογιστεί σε 8,57 δις Ευρώ. Τώρα τα νούμερα δεν βγαίνουν, και «μαζεύονται» χρήματα από άλλα ταμεία για να αυξηθεί η δημόσια χρηματοδότηση ώστε να ικανοποιούνται οι σχεδιασμοί των εταιριών. Παρά το γεγονός ότι τα έργα δεν έχουν προσχωρήσει ιδιαίτερα, οι πολίτες πληρώνουν υψηλά διόδια και η κυβέρνηση συμφωνεί να πληρώσει περισσότερα χρήματα στις εταιρίες, επειδή τα έσοδα από διόδια δεν είναι αρκετά και οι τράπεζες δεν θέλουν να εκτεθούν και σε άλλους κινδύνους. Υπάρχει μήπως, έστω και έτσι, όφελος για τις τοπικές κοινωνίες και την απασχόληση που να εξισορροπεί το αυξημένο κόστος για όλους μας;  Όχι, όλες οι μελέτες δείχνουν ότι έργα, για παράδειγμα, στο σιδηροδρομικό δίκτυο δημιουργούν έως και διπλάσιες θέσεις εργασίας, ενώ συμβάλλουν καταλυτικά στην περιφερειακή ανάπτυξη, τον τουρισμό και την μείωση των οδικών ατυχημάτων και του κοινωνικού- οικονομικού κόστους που συνεπάγονται.   
 
Ο σχεδιασμός των 4 κλειστών οδικών αξόνων έγινε σε μια εποχή που αυξάνονταν η αυτοκίνηση, δεν υπήρχε έγνοια για την κατανάλωση καυσίμων, κυριαρχούσε η ψευδαίσθηση ότι λεφτά υπάρχουν και μπορεί να τα χαλάμε χωρίς να πολύ-νοιαζόμαστε. Σήμερα, η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική. 1.500.000 άτομα είναι άνεργα, 3.000.000 πολίτες έχουν χάσει την κοινωνική
ασφάλισή τους, πολλοί απέσυραν τα αυτοκίνητά τους λόγω κόστους, η κυκλοφορία ΙΧ μειώθηκε πάνω από 20-30% και κάθε πολίτης δύσκολα  χρησιμοποιεί χωρίς λόγο το ΙΧ, δεν έχει την άνεση να πληρώνει 2-3000 ευρώ το χρόνο για διόδια, καύσιμα, ασφάλιση. Ακριβώς σήμερα χρειάζονταν, λοιπόν, αποτελεσματικές, αξιόπιστες, οικολογικές δημόσιες συγκοινωνίες στις πόλεις κι ανάπτυξη του δικτύου των μεταφορών με βάση τον σιδηρόδρομο σε επίπεδο χώρας.
 
Αφού το κόστος των 4 αυτοκινητοδρόμων δεν «βγαίνει», ούτε για κατασκευή τους ούτε για λειτουργία τους, θα έπρεπε να αναθεωρηθεί ο σχεδιασμός και να προσαρμοστεί στις σημερινές, πιο λιτές συνθήκες ζωήςΑντιθέτως, έγινε κάτι παράλογο. Για να διατηρηθεί ο σχεδιασμός μιας άλλης εποχής, μεταφέρονται δημόσιοι πόροι από διάφορα προγράμματα για να αυξηθεί η δημόσια χρηματοδότηση. Ενώ χρειαζόμαστε χρήματα σε άλλους σημαντικούς για την κοινωνία τομείς (υγεία, κοινωνικές υποδομές, περιβάλλον), αφαιρούνται πόροι από εκεί. Για τους αυτοκινητόδρομους γίνονται, όμως, τα πάντα ώστε να αυξηθεί η χρηματοδότησή τους με δημόσιους πόρους! Γιατί χρειάζονται τόσο τεράστιοι κλειστοί οδικοί άξονες όταν τα αυτοκίνητα που κινούνται σε αυτούς είναι λιγότερα και μπορούν, με ανάπτυξη του σιδηρόδρομου και των συνδυασμένων μεταφορών, να γίνουν ακόμα λιγότερα; Και γιατί αν δεν βγαίνουν οικονομικά πρέπει να δώσουμε περισσότερο δημόσιο χρήμα για να έχουν τα ίδια κέρδη λίγες μεγάλες εταιρίες (οι κατασκευαστικές κι αυτές που θα συγκεντρώνουν τα έσοδα από τα διόδια;)
 
«Το θέμα της χρηματοδότησης των αυτοκινητοδρόμων το παρακολουθούμε στενά. Στις 23 Αυγούστου 2013 ο Επίτροπος Όλι Ρεν απαντώντας σε ερώτησή μου σχετικά με το αναθεωρημένο ύψος των αυτοκινητοδρόμων ενημέρωσε πως “Το συνολικό κόστος του προγράμματος επενδύσεων για τις τέσσερις παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων έχει αναθεωρηθεί προς τα κάτω, σύμφωνα με τις ελληνικές αρχές, από ποσό που είχε υπολογιστεί σε 8,57 δισ. ευρώ, κατά την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης, σε 7,6 δισ. ευρώ, επί του παρόντος. Η εν λόγω μείωση του κόστους αντικατοπτρίζει τη σοβαρή πτώση των εσόδων από τα διόδια και την ικανότητα των έργων να ανταπεξέλθουν στο χρέος”. Ένα μήνα μετά, τον Σεπτέμβριο 2013 ανακοινώνεται από τον Υπουργό Ανάπτυξης πως τα εν λόγω έργα θα ενισχυθούν με νέα, επιπλέον,  χρηματοδότηση 1,2 δις. ευρώ που θα προέλθει από μεταφορές κονδυλίων από διάφορα Επιχειρησιακά Προγράμματα προς το Ε.Π. Προσπελασιμότητα. Παράλληλα, χωρίς να ανακοινωθεί, οι αρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων «αδειάζουν» το Ε.Π. Προσπελασιμότητα από έτοιμα έργα ύψους 1 δις ευρώ και τα μεταφέρουν κυρίως προς Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα για να συμπληρώσουν τη χρηματοδότηση για τους αυτοκινητοδρόμους. Έτσι σε μια εποχή οικονομικής ασφυξίας και αυξανόμενων αναγκών, κοινωνικών και επενδυτικών, οι αυτοκινητόδρομοι θα απορροφήσουν επιπλέον 2,2 δις, αυξάνοντας δραστικά την δημόσια χρηματοδότηση για υποδομές που θα διαχειρίζονται λίγες εταιρίες !»,συνέχισε ο Νίκος Χρυσόγελος.
 
«Προσπαθώντας να αντλήσουμε απαντήσεις σε σειρά εύλογων αποριών και ερωτημάτων που προκύπτουν, υπέβαλα σήμερα δύο ακόμη ερωτήσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μία για τον σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο και μία για τους 4 κλειστούς οδικούς άξονες. Ήθελα να δείξω την παράλογη κατάσταση. Από την μία αυξάνεται η χρηματοδότηση για τους 4 κλειστούς οδικούς άξονες και από την άλλη να εγκαταλείπονται σιδηροδρομικές γραμμές, όπως πχ  στην Πελοπόννησο, που βρίσκονται σήμερα σε αναστολή λειτουργίας, δηλαδή οι γραμμές Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Πάτρα - Πύργος - Κυπαρισσία – Καλαμάτα, αν και έργα σε αυτές έχουν συγχρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους.
 
Η πρόταση αναθεώρησης για υπερ-χρηματοδότηση των οδικών αξόνων έρχεται σε περίοδο σοβαρής αύξησης φτώχειας και ανεργίας. Αντί η αναθεώρηση να ευνοήσει τομείς με δυναμικό δημιουργίας πολλαπλάσιων βιώσιμων θέσεων εργασίας με αμοιβές που εξασφαλίζουν αξιοπρεπή διαβίωσης. Οι Πράσινοι, έχουμε επανειλημμένα ταχθεί υπέρ της χρηματοδότησης σιδηροδρομικών έργων κι έργων αστικής συγκοινωνίας που δημιουργούν έως διπλάσιες θέσεις εργασίας.
 
Καλούμε με τις ερωτήσεις  την Επιτροπή να απαντήσει σε αρκετά ερωτήματα και να πάρει θέση σε μία σειρά από ζητήματα σχετικά με αυτή την πολύ δαπανηρή απόφαση. Επιπλέον ζητώ να με φωτίσει σχετικά με τη διαδικασία λήψης μίας τέτοιας απόφασης, δηλαδή να μας κοινοποιήσει τις μελέτες στις οποίες έχει βασιστεί, τη συμβατότητα με τους κανονισμούς περί δημοσίων συμβάσεων, το εύλογο της τεκμηρίωσης της αναγκαιότητας αναθεώρησης και τη σκοπιμότητά της. Επιπλέον, καλείται η Επιτροπή να απαντήσει για το αν χρονικά κρίνει εφικτή την επιτυχή υλοποίηση των έργων αυτών μέχρι το τέλος του 2015, δεδομένου πως η όποια χρονική αστοχία εκτός από τα άλλα προβλήματα που θα έχει ήδη δημιουργήσει θα φέρει και τη χώρα σε πολύ δύσκολη θέση σχετικά με την επιλεξιμότητα των πραγματοποιηθεισών δαπανών.
 
Ξέρουμε ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είχε πολλές επιφυλάξεις για την βιωσιμότητα των 4 κλειστών οδικών αξόνων. Οι τράπεζες δεν είναι πρόθυμες να δώσουν τα ποσά που είχαν συμφωνήσει. Τα έσοδα από τα διόδια είναι μειωμένα. Όμως οι κυβερνήσεις έχουν μόνες τους δεθεί χειροπόδαρα, υπογράφοντας εξωφρενικές αποζημιώσεις προς όφελος των εταιριών που έχουν αναλάβει τα έργα, μεταξύ των οποίων ελληνικές, γερμανικές, ισπανικές, γαλλικές, αν τα έργα εγκαταλειφθούν. Όμως γιατί η κοινωνία να πληρώνει τελικώς συνέχεια το λογαριασμό; », κατέληξε ο Νίκος Χρυσόγελος.
 
Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης για τους αυτοκινητόδρομους
Η επικείμενη αναθεώρηση των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (ΕΠ) του ΕΣΠΑ 2007-2013 εστιάζεται στην επιπλέον  χρηματοδότηση με 2,2 δις μεγάλων έργων για τους αυτοκινητόδρομους. Το αναθεωρημένο ύψος της συμμετοχής των συγχρηματοδοτούμενων πόρων στο κόστος των έργων αυξάνεται σημαντικά, ενώ παράλληλα πλείστα άλλα ΕΠ χάνουν τη δυνατότητα να υλοποιήσουν άλλα έργα. Η υπερ-χρηματοδότηση για την υλοποίηση οδικών αξόνων γίνεται σε περίοδο σοβαρής αύξησης φτώχειας και ανεργίας, αντί η αναθεώρηση να ευνοήσει  τομείς με δυναμικό δημιουργίας πολλαπλάσιων βιώσιμων θέσεων εργασίας με αμοιβές που εξασφαλίζουν αξιοπρεπή διαβίωση. Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
1. α) Ισχύει πως το φυσικό αντικείμενο (πχ του Ε65) μειώνεται, ενώ αυξάνεται το συνολικό κόστος  των έργων;  Για κάθε ένα από τα εν λόγω έργα, υπολογίζοντας το συνολικό κόστος (περιλαμβανομένης και της μη συγχρηματοδοτούμενης δαπάνης),  κατά πόσο αποκλίνει το μέσο κόστος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο υλοποίησης αντίστοιχων έργων; Η τεκμηρίωση της αναγκαιότητας αναθεώρησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στον 1083/2006 είναι επαρκής; Πόσο εύλογη είναι η αύξηση χρηματοδότησης τους; 
β)  Ποιο το αναθεωρημένο συνολικό κόστος των αυτοκινητοδρόμων στα Ε.Π. του ΕΣΠΑ 2007-2013 και ποια ποσά θα μεταφερθούν ίσως στην επόμενη Προγραμματική περίοδο;
2. Μπορεί να παραπέμψει σε μελέτες τεκμηρίωσης της σκοπιμότητας αναθεώρησης και του εύλογου της απόφασης παρουσιάζοντας, με μετρήσιμους δείκτες, το πώς η ολοκλήρωση της υλοποίησης των αυτοκινητοδρόμων με το αναθεωρημένο κόστος ωφελεί περισσότερο τις τοπικές κοινωνίες συγκριτικά με ότι προβλεπόταν ή με χρηματοδότηση σιδηροδρομικών έργων κι έργων αστικής συγκοινωνίας που δημιουργούν έως διπλάσιες θέσεις εργασίας;
3. Σε απάντηση ερώτησής μου (Ε005394/2013) , η Επιτροπή αναφέρεται στην αναθεώρηση του κόστους εξαιτίας και «…της ικανότητας των έργων να ανταπεξέλθουν στο χρέος». Αποτελεί σύμφωνα με τους Κανονισμούς για τις δημόσιες συμβάσεις υποχρέωση του Δημοσίου να παρέμβει σε περιπτώσεις μη ικανότητας των έργων να ανταπεξέλθουν στο χρέος τους; Αυξάνεται η συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου στο κόστος των έργων και η ευθύνη που αναλαμβάνει σε περίπτωση μη υλοποίησης;
4.  Κρίνει εφικτή την υλοποίηση των έργων αυτών μέχρι το τέλος του 2015;
 
 
Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης για τους σιδηροδρόμους
Την ίδια στιγμή που με την επικείμενη αναθεώρηση των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2007-2013 προβλέπεται επιπλέον χρηματοδότηση 2.2 δις ευρώ μεγάλων έργων για τους αυτοκινητόδρομους, υπάρχει κίνδυνος πλήρους εγκατάλειψης γραμμών του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο που βρίσκονται σήμερα σε αναστολή λειτουργίας, δηλαδή οι γραμμές Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα και Πάτρα- Πύργος- Κυπαρισσία– Καλαμάτα, αν και έργα σε αυτές έχουν συγχρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους. Και  παρά το γεγονός ότι τα σιδηροδρομικά έργα συμβάλλουν στην περιφερειακή ανάπτυξη και στην δημιουργία έως διπλάσιων θέσεων εργασίας σε σχέση με τους αυτοκινητόδρομους .
Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
1. Η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση που θα περιλαμβάνει το μεταφορικό έργο μόνο των γραμμών που σήμερα είναι σε λειτουργία είναι απαίτηση της Κομισιόν και της τρόικα, ή πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης;
2. Προτίθεται να συνεργαστεί με την ελληνική κυβέρνηση ώστε να υπάρξει ανοικτή πρόσκληση ενδιαφέροντος για την επαναλειτουργία των γραμμών;
3. Με ποια κριτήρια ορίστηκε το σημερινό όριο των 50 εκ. ευρώ για Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας προς το σιδηρόδρομο; Είναι αυτό  ανάλογο με τα ισχύοντα κριτήρια στα υπόλοιπα Κράτη- Μέλη; Με ποιές προϋποθέσεις θα δεχόταν η Κομισιόν να συζητήσει με την ελληνική κυβέρνηση αύξηση του ορίου;
4. Συνάδει η απαξίωση του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα με την στρατηγική για την δημιουργία ενός ενιαίου Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Χώρου καθώς και την επίτευξη του στόχου της Λευκής Βίβλου της ΕΕ για τις μεταφορές, να έχει δηλ. μέχρι το 2020 κάθε πόλη με πληθυσμό πάνω από 30.000 σιδηροδρομική σύνδεση;
 
(2) Directive 2012/34/EU of the European Parliament and the Council of 21 November 2012 establishing a single European railway area
 
 
Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης και της απάντησης Ε005394/2013
Θέμα: «Επέκταση δανεισμού από ΕΤΕπ για αυτοκινητοδρόμους»
 
Η Ελληνική Κυβέρνηση εξετάζει αύξηση της πρόσφατης δανειοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού αυτοκινητοδρόμων του οδικού δικτύου της ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη), που πραγματοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης. Τα δάνεια από την ΕΤΕπ (το συγκεκριμένο, αλλά και προηγούμενο που αφορούσε σε άλλα έργα ) χρηματοδοτούν επιλέξιμα προς συγχρηματοδότηση κόστη έργων κι αποτελούν μέρος του ετήσιου δανεισμού της χώρας. Εκταμιεύονται κατόπιν επίτευξης ορισμένων ποσοτικών ή/και ποιοτικών στόχων που περιλαμβάνονται στην υπογραφείσα κάθε φορά σύμβαση.
 
Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
1. Διαθέτει εκτιμήσεις για τα συνολικά κόστη ολοκλήρωσης των συγκεκριμένων έργων συγκρινόμενα με τα αρχικά εγκεκριμένα κόστη; Που οφείλονται κατά την άποψή της οι όποιες αποκλίσεις; Έχει προβεί σε εκτίμηση για την επιβάρυνση του εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) από τις όποιες αποκλίσεις;
2. Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος μη ολοκλήρωσης μέχρι το 2015 ορισμένων από τα έργα που έχουν προγραμματιστεί για την περίοδο 2007-2013 με συνέπεια να μεταφερθούν κόστη στο εθνικό σκέλος του προϋπολογισμού που θα επιβαρύνουν το Δημόσιο για έργα μη λειτουργικά και μη ολοκληρωμένα;
3. Ποια η τελική υπέρβαση προϋπολογισμού των «μεγάλων» έργων κατά την Προγραμματική Περίοδο 2000-2006; Η όποια υπέρβαση επιβάρυνε το Εθνικό Υποπρόγραμμα του Π.Δ.Ε;
4. O προϋπολογισμός του Π.Δ.Ε. (συγχρηματοδοτούμενες δράσεις) επαρκεί για ολοκλήρωση των προγραμματισμένων έργων αυτοκινητόδρομων χωρίς να απαιτηθεί μεταφορά επιπλέον πόρων σε βάρος κονδυλίων που προορίζονται για κοινωνική πολιτική, συνοχή κι ανταγωνιστικότητα;
5. Γνωρίζει αν το εν λόγω δάνειο για την κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού των αυτοκινητοδρόμων προοριζόταν αρχικά για τις ανάγκες των επενδυτικών προγραμμάτων του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) και της Αττικό Μετρό ; Αν ναι, σκοπεύει να συνεργαστεί με τις ελληνικές αρχές για την εξεύρεση εναλλακτικής χρηματοδότησης αυτών των έργων;
6. Ποια είναι η άποψή της σχετικά με την πιθανότητα δανεισμού για χρηματοδότηση μη επιλέξιμων προς συγχρηματοδότηση τμημάτων των έργων που πρόκειται να χρηματοδοτηθούν από το συγκεκριμένο δάνειο;
7. Είναι ενδεδειγμένη η τακτική επέκτασης του δανεισμού από το Κράτος σε περιπτώσεις απροθυμίας των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν έργα που πραγματοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης;
 
Απάντηση του κ. Rehn εξ ονόματος της Επιτροπής
Συνεπεία της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, για τα έργα κατασκευής αυτοκινητοδρόμων ισχύουν επικαιροποιημένα στοιχεία και χρονοδιαγράμματα τα οποία είναι υπό εξέταση. Το συνολικό κόστος του προγράμματος επενδύσεων για τις τέσσερις παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων έχει αναθεωρηθεί προς τα κάτω, σύμφωνα με τις ελληνικές αρχές, από ποσό που είχε υπολογιστεί σε 8,57 δισ. ευρώ, κατά την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης, σε 7,6 δισ. ευρώ, επί του παρόντος. Η εν λόγω μείωση του κόστους αντικατοπτρίζει τη σοβαρή πτώση των εσόδων από τα διόδια και την ικανότητα των έργων να ανταπεξέλθουν στο χρέος. Όσον αφορά το κόστος από τυχόν ελλείψεις στο εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, το Αξιότιμο Μέλος του Κοινοβουλίου οφείλει να απευθυνθεί στις ελληνικές αρχές.
Τα αναθεωρημένα χρονοδιαγράμματα που προβλέπονται για την ολοκλήρωση των έργων λαμβάνουν υπόψη ότι η ημερομηνία λήξης της επιλεξιμότητας καθορίζεται στις 31 Δεκεμβρίου 2015, για την περίοδο 2007-2013.
Κατά την περίοδο 2000-2006 η Ελληνική Δημοκρατία είχε δηλώσει ότι η δημόσια δαπάνη είχε ανέλθει σε 659 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ποσό 363,9 εκατ. ευρώ αποτελούσε τη συνεισφορά της ΕΕ. Οι αντίστοιχες μη επιλέξιμες δαπάνες ανήλθαν σε 8,3 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά τον προϋπολογισμό του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, οι δαπάνες για τα έργα αυτοκινητοδρόμων έχουν επιμερισθεί σε χρονικό διάστημα τριετίας, από το 2013 έως το 2015. Επιπλέον, σημαντικές δαπάνες είχαν ήδη δηλωθεί και καταβληθεί κατά τα προηγούμενα έτη.
Το προβλεπόμενο δάνειο από την ΕΤΕπ είναι συμπληρωματικό οποιασδήποτε χρηματοδότησης από την ΕΤΕπ για άλλα έργα, όπως για το μετρό ή τα δημόσια σχολεία. Σκοπός του είναι να ενισχυθεί η συνεισφορά που παρέχεται από την Ελληνική Δημοκρατία για την κάλυψη των δαπανών του αυτοκινητόδρομου και να διευκολυνθεί με τον τρόπο αυτό η ικανότητα των έργων να αντλήσουν περαιτέρω πόρους χρηματοδότησης.

Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2013

ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΤΑ ΜΑΝΤΑΤΑ ΤΟΥ ΜΠΕΖΕΝΙΚΟΥ»

ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΤΑ ΜΑΝΤΑΤΑ ΤΟΥ ΜΠΕΖΕΝΙΚΟΥ»


Κυκλοφόρησε η λαογραφική-ενημερωτική εφημερίδα «Τα Μαντάτα του Μπεζενίκου», με πλούσια ύλη. Η εφημερίδα θα διανεμηθεί στο χωριό την ερχόμενη εβδομάδα, ενώ θα είναι διαθέσιμη για τους συμπατριώτες και φίλους αναγνώστες και στην ηλεκτρονική διεύθυνση: www.tamantata.gr

Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013

Σε κυνήγι αγριόχοιρου στη Γορτυνία… ένας άτυχος κυνηγός έχασε την ζωή του

Τραγικό δυστύχημα με νεκρό 



Ένα τραγικό περιστατικό συνέβη το μεσημέρι του Σαββάτου (2/11/2013) στην περιοχή της Γορτυνίας. Σύμφωνα με πληροφορίες από το αστυνομικό ρεπορτάζ, ένας 63χρονος άνδρας μεταφέρθηκε νεκρός στο Κέντρο Υγείας Δημητσάνας, περίπου στις 2.00 το μεσημέρι.
Από τα στοιχεία της αστυνομίας προκύπτει ότι ο 63χρονος πυροβολήθηκε από 25χρονο κατά τη διάρκεια κυνηγιού αγριόχοιρου, στην περιοχή της Αράχωβας Γορτυνίας, περίπου στις 12.30 το μεσημέρι.
Ο 25χρονος συνελήφθη από την αστυνομία.
Κάτω από ποιες συνθήκες συνέβη αυτό το τραγικό ατύχημα, δεν έχει ακόμα αποσαφηνιστεί. 

____________________
Σάββατο, 02 Νοεμβρίου 2013 - από το: Καλημέρα Αρκαδία





el.wiktionary.org/wiki/αγριόχοιρος

κλητική, αγριόχοιρε, αγριόχοιροι. Nuvola apps bookcase.png Ετυμολογία [ ].αγριόχοιρος < ελληνιστική κοινή ἀγριόχοιρος < αγριο- (άγριος) + χοίρος

Ο αγριόχοιρος είναι ζώο κοινωνικό και ζει σε πολύ καλά οργανωμένες και αυστηρά ιεραρχημένες κοινωνίες, τα κοπάδια, οι οποίες είναι τυπικές κοινωνίες ...




Ζει κατά μέσο όρο 10 χρόνια, σε σπάνιες περιπτώσεις φτάνει όμως και παραπάνω από 15. Σε πλήρη ανάπτυξη φτάνει τα 170-200 κιλά. Έχει πολύ ανεπτυγμένη όσφρηση και ακοή ενώ η όρασή του είναι περιορισμένη, αντιλαμβάνεται κυρίως την κίνηση και όπως τα περισσότερα θηλαστικά δεν βλέπει τα χρώματα. Το τρίχωμα του αποτελείται από δύο ειδών τρίχες, το κυρίως τρίχωμα είναι τρίχες μακριές, σκληρές και αραιές ενώ το πυκνό υπόστρωμα είναι τρίχες μαλακές και κοντές για να το προφυλάσσουν από τις χαμηλές θερμοκρασίες. Το τρίχωμα αλλάζει δυο φορές το χρόνο, τον Οκτώβριο και τον Μάιο. Ο χρωματισμός του ποικίλλει ανάλογα τις εποχές, τις τοπικές γενιές και τον τόπο διατροφής του, από καφεκόκκινος, γκριέως μαύρος. Είναι πολύ δυνατό ζώο και όταν τρέχει μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 40 km/h παρασύροντας τα πάντα στο διάβα του. Το κοντόχοντρο χαρακτηριστικό σχήμα του αγριόχοιρου οφείλεται στο δυσανάλογα μεγάλο σε μέγεθος κεφάλι του. Τα αυτιά του είναι σχετικά μεγάλα, τα οποία κινεί συνεχώς για να συλλάβει και τον πιο ανεπαίσθητο ήχο. Η μύτη έχει μακριά κατάληξη η οποία του επιτρέπει με την βοήθεια των δοντιών του να σκάβει προς αναζήτηση τροφής (ο «ζουρνάς» στην γλώσσα των κυνηγών). Οι 4 κυνόδοντες εμφανίζονται αμέσως μετά την γέννησή του. 
Οι κυνόδοντες της πάνω σιαγόνας είναι μεγαλύτεροι και ισχυρότεροι απ' αυτούς της κάτω και όλοι έχουν διεύθυνση προς τα πάνω. Τα αρσενικά έχουν μεγαλύτερους κυνόδοντες από τα θηλυκά. Κλείνοντας οι σιαγόνες, η εξωτερική πλευρά των πάνω κυνοδόντων έρχεται σε επαφή με την εσωτερική πλευρά των κάτω. Το εύρος της τριβής των κυνοδόντων είναι διαγνωστικό στοιχείο της ηλικίας των ζώων. Στα ανήλικα είναι ανύπαρκτη και αυξάνει με την πάροδο των χρόνων. Ένας άλλος τρόπος να διαπιστωθεί εμπειρικά η ηλικία των ζώων μιας ομάδας είναι ο τρόπος που σκάβουν το έδαφος. Τα νεαρά άτομα σκάβουν ακανόνιστα, ενώ τα ενήλικα δημιουργούν συνεχείς κανονικές αυλακώσεις. Γίνεται επικίνδυνο όταν πρόκειται να υπερασπιστεί τα μικρά του ή όταν είναι τραυματισμένο όπου στήνει και ενέδρες. Έχουν σημειωθεί έως και θανάσιμοι τραυματισμοί κυνηγών από αγριόχοιρους.
Ο αγριόχοιρος είναι παμφάγο ζώο. Τρέφεται κυρίως με βελανίδια, κάστανα, διάφορα φρούτα και καρπούς, ρίζες και βολβούς τα οποία βγάζει σκάβοντας το έδαφος. Η επιδρομές του είναι συχνές σε καλλιέργειες πατάτας, παντζάρια και καλαμπόκια, ιδίως όταν οι καρποί είναι σε γαλακτώδη ακόμα μορφή. Το διαιτολόγιο συμπληρώνεται με μύκητες (μανιτάρια), σκουλήκια, σαλιγκάρια, προνύμφες εντόμων, έντομα, αμφίβια, ερπετά, τρωκτικά, αυγά εδαφόβιων πτηνών αλλά και ψοφίμια. Τα ψοφίμια είναι όμως συχνά πτώματα ζώων φορέων της τριχινιάσεως, ασθένειας που μεταδίδεται στον άνθρωπο, γι' αυτό το κρέας του αγριόχοιρου πρέπει να βράζεται καλά.