____________________________________________________________________________________________________________________
............................................................... *ειδήσεις * νέα * ρεπορτάζ *έρευνα σύγχρονων κοινωνικοπολιτικών ζητημάτων *
___________________________________________________________________________________________________________________

Αυτός που αγωνίζεται μπορεί να χάσει, όμως αυτός που δεν αγωνίζεται ήδη έχει χάσει.

Bertolt Brecht, 1898-1956, Γερμανός συγγραφέας

Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2017

Άλλη μια μέρα θεραπείας... και ναι είναι αλήθεια ότι παίρνει χρόνια πριν ακόμα νιώσεις ζωντανός... με τις παρενέργειες της χημειοθεραπείας και της ακτινοβολίας




Άλλη μια μέρα θεραπείας 😢   και ναι είναι αλήθεια ότι παίρνει χρόνια πριν ακόμα νιώσεις ζωντανός... με τις παρενέργειες της χημειοθεραπείας και της ακτινοβολίας δεν θα είσαι ποτέ 100 % ξανά γιατί το ανοσοποιητικό σου σύστημα είναι αδύναμο..
Φυσικά, στις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής μπορείτε να δείτε ποιοι ειναι οι πραγματικοί σας φίλοι ή οι άνθρωποι που πραγματικά σας εκτιμούν. Δυστυχώς, όπως οι περισσότερες φιλίες, οι φίλοι του fb πάνε στη μέση μιας ιστορίας. Λένε "εντάξει" για την ιστορία, αλλά δεν διαβάζουν το πόστ σου αν δουν ότι είναι μεγάλο. Οι περισσότεροι στα μισά σταματούν να διαβάζουν. Κάποιοι μπορεί να έχουν ήδη πάει στην επόμενη δημοσίευση στις ενημερώσεις σας.
Λοιπόν, αποφάσισα να δημοσίευσω αυτό το μήνυμα για να υποστηρίξω τις οικογένειες των φίλων και τους ίδιους που πολεμούν αυτή την τρομερή ασθένεια μέχρι το τέλος...
Τώρα, εγώ σε αυτούς που θα πάρουν χρόνο να διαβάσουν αυτή τη δημοσίευση μέχρι το τέλος... κάνω ένα μικρό τεστ, αν θέλετε, απλά για να δείτε ποιος διαβάζει, και ποιος μοιράζεται χωρίς διάβασμα.
Αν έχετε διαβάσει τα πάντα μέχρι τώρα, επιλέξτε "Like" για να μπορώ να σας ευχαριστήσω στο προφίλ σας.
Ο Καρκίνος είναι ένας πολύ επεμβατικός και καταστροφικός εχθρός για τα σώματά μας. Ακόμη και μετά το τέλος της θεραπείας, το σώμα συνεχίζει να καταστρέφεται και να παλεύει με αυτό ακόμη και σε μια προσπάθεια ανοικοδόμησης και αποκατάστασης της ζημίας που προκαλείται από τη θεραπεία για την καταπολέμηση της νόσου. Είναι μια πολύ μεγάλη διαδικασία.
Σας παρακαλώ, προς τιμήν ενός μέλους της οικογένειας ή ενός φίλου που πέθανε από καρκίνο, ή συνεχίζει να αγώνίζεται κατά του καρκίνου, ή ακόμη έχει καρκίνο ,κάντε αντιγραφή και επικόλληση αυτής της δημοσίευσης ως δημοσίευση στο fb σας.
Πόσες φορές έχουμε ακούσει άλλους να λένε: "Αν χρειαστείς κάτι, μη διστάσεις να μου τηλεφωνήσεις, θα είμαι εκεί για να σε βοηθήσω". τότε βάζω στοίχημα ότι οι περισσότεροι από αυτούς που έχουν δει αυτή τη δημοσίευση (ίσως ακόμα και να διαβάζουν μέχρι το τέλος) Θα δημοσιεύσουν, για να δείξουν την υποστήριξή τους στην οικογένεια / φίλο που μπορεί να έχει τον καρκίνο.
Αντιγραφή και επικόλληση - μην κοινοποιήσετε αυτή τη δημοσίευση.
Θα ήθελα να ξέρω σε ποιον μπορώ να υπολογίζω ότι θα πάρει ένα λεπτό από τη μέρα του και θα το διαβάσει. Όταν ολοκληρώσετε, πληκτρολογήστε "έγινε" στα σχόλια. Έγινε!

Τρίτη 7 Νοεμβρίου 2017

Ο Δημήτριος Καρυτσιώτης και η Ορθόδοξη Κοινότητα της Τεργέστης

  ΑΡΚΑΔΕΣ ΕΥΕΡΓΕΤΕΣ 

Το ελληνικό εμπορικό δαιμόνιο

Συχνά αναφέρεται ο όρος «εθνικός ευεργέτης» και όλοι πάνω-κάτω γνωρίζουμε ποιοι είναι οι μεγάλοι ευεργέτες στην Ελλάδα –μια βόλτα να κάνει κανείς στην πόλη του, και όχι μόνο στην Αθήνα, δεν αργεί να συνειδητοποιήσει το πλήθος των ανθρώπων εκείνων που με τα κληροδοτήματά τους θέλησαν να προσφέρουν στον τόπο τους που τον στερήθηκαν προκειμένου να προκόψουν. Όλοι οι μεγάλοι ευεργέτες της χώρας μας, οι οποίοι έχτισαν τις περιουσίες τους με πολύ κόπο και επιστρατεύοντας όλη την εφευρετικότητα και τη θέληση με τις οποίες ήταν προικισμένοι, πλούτισαν στο εξωτερικό τον 18ο και τον 19ο αιώνα, κάποιοι μάλιστα πολύ πιο νωρίς.
Δεν γνώριζε σύνορα η ελληνική διασπορά, ούτε σήμερα γνωρίζει. Και ευτυχώς για τους τολμηρούς εκείνους ανθρώπους, τα ευρωπαϊκά κράτη ευνοούσαν με τη νομοθεσία που θέσπιζαν αλλά και με τις διομολογήσεις που συνήπταν με την Οθωμανική Αυτοκρατορία τις εμπορικές δραστηριότητες των υπηκόων της. Μέσα σε αυτή την ευνοϊκή συγκυρία διακρίθηκαν οι εξάδελφοι Ζάππα (Ρουμανία), ο Γεώργιος Αβέρωφ (Αλεξάνδρεια), Ιωάννης Βαρβάκης (Ρωσία), και τόσοι άλλοι, οι οποίοι ευεργέτησαν την πατρίδα τους δωρίζοντας μεγάλα ποσά.
Ανάμεσά τους ξεχωρίζει και ένας έμπορος από τον τόπο μας, ο οποίος έφηβος ακόμη ξεκίνησε από τον Άγιο Ιωάννη του Άστρους για να προκόψει. Πρόκειται για τον Δημήτρη Καρυτσιώτη, ο οποίος με πρώτο σταθμό τη Σμύρνη και επόμενο την Τεργέστη, κατόρθωσε να καθιερωθεί ως επαγγελματίας και να διακριθεί τόσο ως εξέχον μέλος της Κοινότητας στην αυστριακή τότε εμπορική πόλη όσο και ως μέλος της κοινωνίας της.Και με το κληροδότημα που άφησε στην ιδιαίτερη πατρίδα του, οι νέοι του τόπου του οι οποίοι φοίτησαν εκεί, έλαβαν παιδεία αντάξια του σχολείου της Κοινότητας στην Τεργέστη, όπως ο ίδιος επιθυμούσε.
Στις γραμμές που ακολουθούν, θα παρακολουθήσουμε την πορεία του Δημήτρη Καρυτσιώτη, αλλά και θα αναφερθούμε στην ελληνική διασπορά και στους λόγους της άνθησής της. Παράλληλα, θα μιλήσουμε για την ελληνική παροικία της Τεργέστης, προκειμένου να κατανοήσουμε το πλαίσιο μέσα στο οποίο άνδρες σαν τον Καρυτσιώτη διακρίθηκαν και στη συνέχεια πρόσφεραν στον τόπο τους.
Το ταξίδι του Δημήτρη Καρυτσιώτη και η ελληνική μετανάστευση
Ο θρύλος λέει ότι ο 15χρονος Δημήτρης Καρυτσιώτης δούλευε με τον πατέρα του στο χωράφι τους στον Άγιο Ιωάννη Κυνουρίας εκείνο το πρωί του 1756 όταν ένας θείος του, περνώντας από εκεί, του πρότεινε να τον πάρει μαζί του στη Σμύρνη, όπου υπήρχε δουλειά και προοπτική για κάθε σκληρά εργαζόμενο έμπορο. Θα μπάρκαραν σε ένα πλοίο που έφευγε από τη Σκάλα, δηλαδή το σημερινό Παράλιο Άστρος. Δίχως να το σκεφτεί, και προτού ο πατέρας του εξετάσει το ζήτημα δύο φορές, ο ανήσυχος Δημήτρης έτρεξε να βρει τα τσαρούχια του για να ακολουθήσει το συγγενή του στο ταξίδι. Η παράδοση λέει ότι μέσα στη βιασύνη του, έφυγε φορώντας μόνο το ένα. Τόση ήταν η λαχτάρα του να ταξιδέψει.
Ωστόσο, η παραπάνω ιστορία δεν θα έπρεπε να μας παραξενεύει. Οι μετακινήσεις τόσο εντός της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας όσο και εκτός, ήταν σύνηθες φαινόμενο. Οι πρόγονοι του Δημήτρη, εξάλλου, ήταν εσωτερικοί μετανάστες και η εσωτερική μετανάστευση ήταν συχνότατη στον ελλαδικό χώρο, και τις περισσότερες φορές πυροδοτείτο από αιτίες οικονομικές.
Η οικογένεια Καρυτσιώτη, αγροτοποιμένες,είχε τις ρίζες της στην Καρύτσα της Λακεδαίμονος. Η Καρύτσα ήταν ένα μικρό χωριό που απαντά από τα βυζαντινά χρόνια, χτισμένο στις υπώρειες του Δυτικού Πάρνωνα, κοντά στο Γεράκι. Πολύ πριν από την Επανάσταση, για λόγους επιβίωσης, οι κάτοικοι του χωριού το εγκατέλειψαν για να εγκατασταθούν σε άλλα, εύφορα μέρη. Κάποιοι εγκαταστάθηκαν στις Σπέτσες, άλλοι στη Γράμμουσα της Λακωνίας και κάποιοι στο Άστρος. Μάλιστα, στον Άγιο Ιωάννη στο Άστρος, υπήρχε το μικροτοπωνύμιο «Καρύτσα» στην απέναντι πλαγιά του Καλογεροβουνίου, όπου πρωτοεγκαταστάθηκαν οι πρόγονοι του Καρυτσιώτη.
Η ιστορία της μετανάστευσης –εσωτερικής και εξωτερικής, οικονομικής ή πολιτικής, από έναν αγροτικό χώρο σε έναν άλλον ή από μια αγροτική περιοχή σε μια αστική και το αντίστροφο-είναι συνυφασμένη με την ιστορία της χώρας μας. Ήδη από τον 16ο αιώνα τα μεταναστευτικά ρεύματα από τον ελλαδικό χώρο προς την Κεντρική, Βόρεια και τη Δυτική Ευρώπη, αλλά και προς τη Μαύρη Θάλασσα, πύκνωναν και δημιουργούσαν τις προϋποθέσεις για την άνθηση που γνώρισαν οι ελληνικές παροικίες στη Βιέννη, στο Λιβόρνο, στην Τεργέστη, στη Βενετία. Εν αρχή υπήρξαν οι ορθόδοξες Αδελφότητες σε εκείνεςτις πλούσιες εμπορικές πόλεις, οι ηγεμόνες των οποίων φρόντιζαν για την οικονομική τους ευμάρεια. Καθώς οι πρώτες αυτές Αδελφότητες των ορθοδόξων πλούτιζαν, άνοιγαν οι δρόμοι για την προσέλκυση και άλλων μεταναστών από τον ελλαδικό χώρο. Με τον πλούτο και την άνθηση που γνώριζαν οι έμποροι εκεί, δημιούργησαν Κοινότητες ισχυρές. Οι δημιουργοί αυτών των Κοινοτήτων, όπως θα δούμε στη συνέχεια εξετάζοντας το παράδειγμα του Καρυτσιώτη, εξελίχθηκαν σε σημαντικούς παράγοντες της οικονομίας των χωρών υποδοχής. Και οι ξενιτεμένοι πλούσιοι έμποροι δεν ξεχνούσαν ποτέ την ιδιαίτερη πατρίδα τους, στην οποία άφηναν κληροδοτήματα που συνέβαλλαν ουσιαστικά στην πρόοδο της ελληνικής κοινωνίας. Ένα τέτοιο σπουδαίο κληροδότημα άφησε και ο Δημήτρης Καρυτσιώτης στο Άστρος Κυνουρίας.
Ο Δημήτρης Καρυτσιώτης εξελίχθηκε σε έναν σπουδαίο παράγοντα της οικονομικής ζωής της Τεργέστης, και μαζί με άλλους ομογενείς που δραστηριοποιούνταν οικονομικά εκεί, ίδρυσαν την Κοινότητα Ελλήνων Ορθοδόξων της Τεργέστης. Ώσπου να φτάσουμε εκεί, χρήσιμο είναι να παρακολουθήσουμε την ιστορία της μετανάστευσης κατά τους χρόνους που μας ενδιαφέρουν, αλλά και να εξετάσουμε της συνθήκες που επικρατούσαν στους χώρους υποδοχής και συνέβαλλαν στην άνθηση του ελληνικού εμπορικού στοιχείου.
Λίγα λόγια για τη μεταναστευτική κίνηση στην Ευρώπη (14ος-18ος αι.)
Για τις μετακινήσεις και τα ευρύτερα μεταναστευτικά ρεύματα που παρουσιάζονται στην Ευρώπη από τον 16ο αιώνα και μετά, δεν ευθύνονται μόνο οι πόλεμοι που ξέσπασαν σε διάφορες χρονικές περιόδους, όπως η οθωμανική επέκταση προς τη Δύση ή οι πόλεμοι που ακολούθησαν ανάμεσα στους Οθωμανούς και στις ευρωπαϊκές δυνάμεις ή και ανάμεσα στα ευρωπαϊκά κράτη. Προχωρώντας πιο μακριά ακόμη, εκτός από τις πολεμικές συγκρούσεις και τις συνοριακές ανακατατάξεις, ενεργό ρόλο στις μετακινήσεις πληθυσμών, κυρίως από τα ανατολικά προς τα κεντρικά και τα δυτικά της Ευρώπης, έπαιξαν και η «απορρύθμιση» του κοινωνικού και οικονομικού συστήματος των ζωνών που πλήττονταν από τις μακροχρόνιες συρράξεις, οι κλιματικές αλλαγές, οι λιμοί, καθώς και η εμφάνιση επιδημικών ασθενειών.
Οι περισσότεροι ιστορικοί που ασχολούνται με τη μετανάστευση θεωρούν ότι η Βιομηχανική Επανάσταση υπήρξε ο καταλυτικός παράγοντας για την εμφάνιση της μεγάλης μεταναστευτικής κίνησης. Ωστόσο, η μετανάστευση έχει μεγάλη ιστορία από μόνη της. «Τα δομικά στοιχεία της οικονομικής ζωής, όπως η ζήτηση για εργατικά χέρια, η εκμετάλλευση του κεφαλαίου, η κίνηση του πληθυσμού και τα γαιοκτητικά καθεστώτα συμβάλλουν αποφασιστικά στη μετανάστευση» (Page-MochL.). Κατά την εξεταζόμενη περίοδο, δεν μεταναστεύουν μόνο αγροτικοί πληθυσμοί ή λιγότερο προνομιούχοι, αλλά και εκείνοι που επιθυμούσαν να αυξήσουν τα κεφάλαιά τους, ανοίγοντας νέους δρόμους στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες.
Ως προς την περιοχή και τον χρόνο που εξετάζονται εδώ, ως παράγοντες του μεταναστευτικού φαινομένου αναγνωρίζονται οι δραματικές δημογραφικές αλλαγές που προκάλεσε η εξάπλωση του οθωμανικού στοιχείου ήδη από τον 14ο αιώνα ιδίως στα πεδινά και εύφορα μέρη. Η παρουσία των μουσουλμάνων προκάλεσε μια συνεχώς εντεινόμενη ανασφάλεια, η οποία με τη σειρά της πυροδότησε τάσεις φυγής προς πιο ασφαλείς τόπους. Για παράδειγμα, οι αγροτικοί πληθυσμοί μετοίκησαν στα ορεινά, ενώ οι αστικοί προς τις βενετικές κτήσεις και από εκεί προς την Κεντρική Ευρώπη. Από τον 15ο και έως τον 18ο αιώνα, όταν μαίνονταν στον ελληνικό χώρο οι βενετοτουρκικοί πόλεμοι, οι πρόσφυγες κατέφευγαν προς την Κρήτη, την Κύπρο και τα Επτάνησα και από εκεί στη Γαληνοτάτη Δημοκρατία του Αγίου Μάρκου. Στα τέλη του 18ου αιώνα, οι πόλεμοι μεταξύ της Βενετίας και της Ρωσικής Αυτοκρατορίας της Αικατερίνης Β’, σημειώθηκαν μαζικοί εκπατρισμοί από την Πελοπόννησο και τις Κυκλάδες προς τα Επτάνησα, τα οποία παρέμεναν υπό βενετική κατοχή, και από εκεί προς τη Βενετία, τη Νάπολη, την Τεργέστη, το Λιβόρνο, τη Μινόρκα, την Αυστρία, την Ουγγαρία, αλλά και προς την Ουκρανία και την Κριμαία.
Παράλληλα, στις χώρες εγκατάστασης δημιουργούνταν ευνοϊκές συνθήκες για τους νέους κατοίκους. Οι ελληνικοί πληθυσμοί ασχολούνταν κυρίως με το εμπόριο. Έτσι, οι συνθήκες ειρήνης μεταξύ των Αψβούργων (Πασάροβιτς, 1718) και τους Ρώσους (Κιουτσούκ – Καϊναρτζή, 1774) με την υψηλή Πύλη, οι οποίες συμπεριελάμβαναν διομολογήσεις για την ελευθερία του εμπορίου, προώθησαν τις δραστηριότητες ων Μακεδόνων και των Θεσσαλών που κινούνταν στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες, αλλά και σε περιοχές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Οι προσωρινές εγκαταστάσεις των εμπορικών κομπανιών των Μακεδόνων πραματευτάδων στις αυστριακές κτήσεις προκάλεσαν την αποδημία όλο και περισσότερων επαγγελματιών και σιγά-σιγά εξελίχθηκαν σε οργανωμένες παροικίες τόσο στους εμπορικούς και στρατιωτικούς κόμβους του Δούναβη όσο και στα αστικά κέντρα της Ουγγαρίας και της Τρανσυλβανίας και στις πόλεις της αψβουργικής αυτοκρατορίας. Στην ανάπτυξη των ελληνικών παροικιών στη Δαλματία και στην Ιστρία έπαιξε ρόλο και η ενίσχυση από την πλευρά της Αυστρίας των «ελεύθερων» από το 1719 λιμανιών της περιοχής Rijeka-Fiumeκαι της Τεργέστης, αλλά και η ενθάρρυνση των εμπορευόμενων και των ναυτικών που διακινούνταν στους θαλάσσιους δρόμους μεταξύ της Ανατολικής Μεσογείου και της Αδριατικής.
Οι απόδημοι που εγκαθίστανται στα αστικά κέντρα της Κεντρικής και της Βόρειας Ευρώπης αποτελούν ξεχωριστές ομάδες που «αντλούν την ιδιαιτερότητά τους έναντι του κοινωνικού τους περίγυρου από την κοινή γεωγραφική τους και εθνική προέλευση» (Χασιώτης Ι.).Οι κοινωνικές αυτές ομάδες ονομάζονται παροικίες. Οι πρώτες ελληνικές παροικίες οργανώνονται λίγες μόλις δεκαετίες μετά την άφιξη των πρώτων παροίκων σε Αδελφότητες οι οποίες λειτουργούσαν υπό την προστασία ενός αγίου. Στην οργάνωση αυτή συνέβαλε τόσο η αντίστοιχη παράδοση των θρησκευτικών αδελφοτήτων στη Δύση όσο και η εμπειρία που είχε ο ελληνικός χώρος από την οθωμανική οργάνωση σε μιλέτια, δηλαδή αμιγώς με θρησκευτικά κριτήρια. Οι Αδελφότητες διοικούνταν και οργανώνονταν βάσει ειδικών Καταστατικών, στα οποία φαίνεται ότι οι πάροικοι προσπαθούσαν να συνδυάσουν τις παραδόσεις από τους τόπου καταγωγής με τους κανόνες που ίσχυαν στις χώρες υποδοχής για τη λειτουργία των θρησκευτικών, των συντεχνιακών, των κοινωνικών και των φιλανθρωπικών οργανώσεων. Αυτή η συσπείρωση των πρώτων παροίκων, αλλά και εκείνων που ακολούθησαν, σε Κοινότητες κάλυπτε τις ανάγκες τους για κοινωνική πρόνοια, εκπαίδευση και θρησκευτική λατρεία.
Μέσα σε αυτό το κλίμα της μετακίνησης και της συνεχούς αναζήτησης για μια καλύτερη ζωή, ο σχεδόν 15χρονος Δημήτρης μπάρκαρε για τη Σμύρνη με τον θείο του που είχε ανοίξει δουλειές εκεί. Εκεί εργάστηκε περίπου για 15 χρόνια δίπλα σε έναν μεγαλέμπορο, στην αρχή ως μαθητευόμενος και αργότερα ως συνεταίρος του. Μάλιστα, του πρότεινε να νυμφευτεί την κόρη του, αλλά ο Καρυτσιώτης αρνήθηκε, λέγοντας ότι δεν θα μπορούσε να δεχθεί την τιμή, διότι η θυγατέρα του συνεργάτη του είχε λάβει ανώτερη παιδεία.
Στο ελεύθερο λιμάνι της Τεργέστης
Ο Δημήτριος Καρυτσιώτης έφτασε στην αυστριακή Τεργέστη το 1771-2, σε ηλικία περίπου 30 ετών. Είχε ήδη αποκτήσει οικονομική ευημερία στη Σμύρνη και η απόφασή του να μεταφέρει τις δραστηριότητές του στο ελεύθερο λιμάνι της Αδριατικής μόνο τυχαία δεν ήταν.
Από το 1717 ο Κάρολος Στ’ είχε εκδώσει Patente, με την οποία κήρυξε την ελευθερία της εμπορίας και της ναυσιπλοΐας στην Αδριατική και θέσπισε διευκολύνσεις στους εμπορευόμενους με σκοπό να πλήξει τις εμπορικές δραστηριότητες της Βενετίας. Με μια άλλη Patenteτο 1719, κήρυξε την Τεργέστη και το Φιούμε ελεύθερα λιμάνια, δίνοντας τη δυνατότητα εγκατάστασης στους ξένους εμπόρους και παρέχοντας ελευθερία άσκησης του εμπορίου και της βιοτεχνίας, αλλά και τη δυνατότητα να προσορμίζονται τα πλοία στα λιμάνια της Έσω Αυστρίας χωρίς διαβατήριο. Έτσι, η άφιξη και η αναχώρηση των εμπόρων γινόταν ελεύθερα, η αγορά και η πώληση των εμπορευμάτων δεν περιελάμβαναν δασμούς, τα πλοία που ελλιμενίζονταν προστατεύονταν από τη Μοναρχία, ενώ υπήρχε πρόβλεψη τα προϊόντα να αποθηκεύονται στο λιμάνι.
Το 1749, η αυτοκράτειρα Μαρία Θηρεσία με την Istruzioneτης κατέστησε την Τεργέστη κέντρο του Litoraleκαι κάνει ιδιαίτερη μνεία για την παρουσία των «Greci»στο λιμάνι. Όπου, με τον όρο αυτόν, που σημαίνει τους «Έλληνες», αναφερόταν σε όλους τους ορθόδοξους εμπόρους οι οποίοι δραστηριοποιούνταν στο ελεύθερο λιμάνι, και όχι μόνον εκείνους που είχαν ελληνική καταγωγή. Η ελληνική γλώσσα ήταν η γλώσσα του εμπορίου. Το 1750, με άλλο έγγραφό της, η αυτοκράτειρα παραχώρησε τα πρώτα προνόμια στην κοινότητα των ορθόδοξων εμπόρων της Τεργέστης, όπως το δικαίωμα να αποκτήσει εκκλησία η οποία να λειτουργεί με το ορθόδοξο τυπικό.
Ο Δημήτρης Καρυτσιώτης, επομένως, το 1771-2 που κατέφθασε εκεί για να επεκτείνει τις δραστηριότητές του, βρήκε πρόσφορο έδαφος. Η αυστριακή πολιτική, ιδίως κατά τις πρώτες δεκαετίες του 18ου αιώνα, αποσκοπούσε στο «να περάσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό του αυστριακού εμπορίου σε πεπειραμένους Οθωμανούς υπηκόους εμπόρους, ιδίως Έλληνες, αλλά και άλλους χριστιανούς κατοίκους των Βαλκανίων, ώστε έμμεσα να προκληθεί ο επιθυμητός κατά της Βενετίας αντιπερισπασμός» (Κατσιαρδή-HerringΌλγα).
Εκμεταλλευόμενος τις συνθήκες, ο Καρυτσιώτης δημιούργησε μεγάλη περιουσία. Μάλιστα, στο πιο αριστοκρατικό και περίβλεπτο σημείο της παραλίας της Τεργέστης ανήγειρε μεγαλοπρεπές μέγαρο, το PalazzoCarciotti, στο υπερώον του οποίου είχαν βρει για μήνες καταφύγιο οι διασωθέντες Ιερολοχίτες, αλλά και ο ίδιος ο Ρήγας Φεραίος το 1798. Ύστερα από προδοσία, ο Φεραίος συνελήφθη από τις αυστριακές αρχές και παραδόθηκε στους Τούρκους, οι οποίοι τον στραγγάλισαν και τον πέταξαν στον Δούναβη. Στο μέγαρο αυτό, και προς τιμήν της ιδιαίτερης πατρίδας του, ο Κυνουριάτης έμπορος είχε θέσει την επιγραφή «ΆΣΤΡΟΣ». Η παραλιακή οδός εμπρός από το μέγαρο ονομαζόταν ViadeiGreci (οδός των Ελλήνων) και η παραλία «RivaCarciotti» (Σμαράγδη Αρβανίτη).
Στην Τεργέστη από την Κοινότητα ανοικοδομήθηκαν δύο ναοί: εκείνος του Ευαγγελισμού και του Αγίου Σπυρίδωνα, και αργότερα, το 1782, ο ναός της Αγίας Τριάδας και του Αγίου Νικολάου, κοντά στο λιμάνι, προκειμένου να εκκλησιάζονται εκεί οι ορθόδοξοι ναυτικοί που κατέφθαναν με τα εμπορικά πλοία.
Η Κοινότητα της Τεργέστης, όπως και όλες οι κοινότητες στις μεγάλες εμπορικές πόλεις, είχε δικό της καταστατικό που διευκόλυνε τη λειτουργία της. Αξίζει να αναφερθεί ότι ανάμεσα στους κανόνες τους οποίους έπρεπε να ακολουθούν όλα τα μέλη, ήταν ο αποκλεισμός οποιουδήποτε προκαλούσε σύγχυση, ταραχές και «ανακατώματα». Η Κοινότητα απαιτούσε την ένωση και την ομογνωμία από τους αδελφούς, προκειμένου να μην εκτίθεται η Κοινότητα στις Αρχές και δυσφημείται στην τεργεστίνικη κοινωνία.
Η Μοναρχία είχε παραχωρήσει στην Κοινότητα της Τεργέστης το δικαίωμα να συστήσει σπουδαστήριο με δύο διδασκάλους «διά την διδασκαλίαν και παιδείαν του γένους εις την ιδίαν Γραικικήν γλώσσαν», στο οποίο ήταν δυνατόν να γίνουν δεκτοί και έξι Καθολικοί μαθητές για να διδαχθούν την ελληνική. Μάλιστα, οι ξένοι μαθητές δεν θα κατέβαλαν δίδακτρα, ως φόρο τιμής ίσως για τη χώρα που τους φιλοξενούσε. Ο Δημήτριος Καρυτσιώτης ήταν ενεργότατο μέλος της Κοινότητας και ένας εκ τους ιδρυτές του σχολείου της. Το 1812, μάλιστα, εξελέγη και δημοτικός σύμβουλος της πόλης, κάτι που αποδεικνύει την εκτίμηση της οποίας έχαιρε στην Τεργέστη. Με το κληροδότημά του θέλησε να διαμορφώσει στην ιδιαίτερη πατρίδα του τις προϋποθέσεις ώστε οι νέοι της Αρκαδίας να λαμβάνουν τη μόρφωση που θα τους εξασφάλιζε ένα καλύτερο μέλλον.
Οι σχολές του Άστρους και του Αγίου Ιωάννη
Ο Δημήτριος Καρυτσιώτης συντασσόταν με τον Ρήγα Φεραίο και τον Αδαμάντιο Κοραή. Η πίστη του στην εκπαίδευση και στη μόρφωση του Γένους είχε ήδη διαφανεί από τη χορηγία την οποία είχε κάνει στη Σχολή της Κοινότητας των Ορθοδόξων της Τεργέστης.Ο μεγαλέμπορος από το Άστρος δεν θα μπορούσε παρά να τιμήσει τον τόπο του με ένα γενναίο κληροδότημα, προσανατολισμένο στη μόρφωση των νέων. Μάλιστα, αναγνωρίζοντας την ανάγκη τόσο για την πολλαπλή μόρφωση των μαθητών όσο και για την παροχή σε αυτούς εφοδίων που πρακτικά θα τους βοηθούσαν να προκόψουν στη ζωή τους, φρόντισε το πρόγραμμα σπουδών να περιλαμβάνει τόσο μαθήματα ανθρωπιστικής και γενικής παιδείας όσο και επαγγελματικής. Πρακτικό πνεύμα ο Καρυτσιώτης, αντιλαμβανόταν τις ανάγκες των νέων της περιοχής. Μάλιστα, λόγω του αγροκτήματος 50 στεμμάτων που περιελάμβανε το κληροδότημα, μπορούμε να υποθέσουμε ότι οι μαθητές λάμβαναν και μαθήματα γεωπονικής.
Σύμφωνα με την επιθυμία του, το πρόγραμμα μαθημάτων περιελάμβανε τη διδασκαλία της Γλώσσας και των Αρχαίων Ελληνικών από έναν σχολάρχη ή υποδιδάσκαλο. Επίσης, οι μαθητές διδάσκονταν Φυσική, Χημεία και Μαθηματικά, και δύο ξένες γλώσσες, τα Ιταλικά και τα Γαλλικά. Υπήρχαν ακόμα όργανα Φυσικής και Χημείας, καθώς και μια Βιβλιοθήκη.
Πολλά από τα βιβλία που έχουν διασωθεί έως σήμερα είναι τυπωμένα στην Τεργέστη ή έχουν άμεση αναφορά στην εκεί Ελληνική Κοινότητα. Έχουν επιβιώσει 474 τίτλοι, από τους οποίους οι 99 μόνο ανήκουν στη θετική κατεύθυνση, 133 είναι αντίτυπα αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων και 89 έχουν θρησκευτική θεματολογία. Από τον κατάλογο των διδασκόντων, αν και δεν είναι ολοκληρωμένος, εξάγεται το συμπέρασμα ότι οι περισσότεροι ήταν ντόπιοι (Αρβανίτη Σμαράγδη).
Η παρακμή της σχολής ξεκίνησε με τον θάνατο του ιδρυτή της το 1819. Επλήγη με την έναρξη της Επανάστασης και καταστράφηκε από τον Ιμπραήμ το 1826, όταν πυρπολήθηκε. Το 1830 πέρασε στην ιδιοκτησία του Δημοσίου και λειτούργησε με χρήματα του κληροδοτήματος έως το 1899. Εν συνεχεία, λειτούργησε ως Ελληνικό Σχολείο – Σχολαρχείο (1899-1929), ως Ημιγυμνάσιο (1929-1940), ως Αστικό Σχολείο (1935) και ως Γυμνάσιο – Λύκειο (1939-1971).
Σήμερα, η παλιά σχολή στεγάζει το Αρχαιολογικό Μουσείο Κυνουρίας. Στον αύλειο χώρο της, ως ενθυμήματα από την εποχή που λειτουργούσε ως σχολείο και ως οικοτροφείο, σώζονται οι καπνοδόχοι. Το 1823 στον χώρο της σχολής έλαβε χώρα η Γ’ Εθνοσυνέλευση και εκεί συντάχθηκε ο «Νόμος της Επιδαύρου», ο καταστατικός χάρτης της Ελλάδας. Ο καλλιμάρμαρος ανδριάντας του τον οποίο τοποθέτησε στον προαύλειο χώρο του σχολείου το 1912 ο Σύλλογος Θυρεατών του Σικάγου, αναστηλώθηκε στο αγροκήπιο το 2000.
Αντί επιλόγου
Τώρα που ξαναδιαβάζω το άρθρο, το βρίσκω κάπως άνισο. Το μεγαλύτερο μέρος του έχει να κάνει λιγότερο με τον συμπατριώτη μας και περισσότερο με την ελληνική μετανάστευση και την Κοινότητα της Τεργέστης.
Ωστόσο, αυτή η ιστορία είναι η ιστορία του τόπου μας και η ταυτότητα των Ελλήνων των παροικιών είναι μέρος της ταυτότητάς μας. Και ο ίδιος ίσως δεν θα είχε αντίρρηση να είναι η αφορμή για τη σημερινή «κουβέντα» και όχι ο κεντρικός ήρωας.
Το ενδιαφέρον του για τους αδελφούς του στην Κοινότητα, αλλά και για την ιδιαίτερη πατρίδα του, καταδεικνύει έναν ακούραστο άνθρωπο, ο οποίος ένιωθε την ευγνωμοσύνη για την καλή του τύχη και ποτέ δεν ξέχασε τον τόπο του. Το επίγραμμα στον τάφο του, το οποίο παραθέτουμε στα νέα ελληνικά, συμπυκνώνει εύγλωττα όλη του την πορεία:
«Εδώ κείται ο Δημήτριος Καρυτσιώτης, ο οποίος κατά την ευσέβεια, την επιείκεια και κατά την τιμιότητα στις συμβολαιογραφικές πράξεις σε όλους τους Έλληνες και ξένους ήταν σεβαστός έως την τελευταία μέρα της ζωής του, και ο οποίος ουδέποτε λησμόνησε την ιδιαίτερη πατρίδα του, και ίδρυσε σε αυτήν σχολείο με δικές του δαπάνες, για να ανακτήσει η νεότητα του τόπου και των γύρω περιοχών την πατροπαράδοτη αρετή».
Εύα Γαλανιάδη
Πηγή: arcadiaportal.gr

Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2017

Στη βάση του Αράξου, όπως ακούγεται, θα εγκατασταθούν εκεί αμερικανικά πυρηνικά όπλα!!









ΤΕ ΑΡΚΑΔΙΑΣ ΚΚΕ 

ΤΡΙΠΟΛΗ 19/9/17

Επαγρύπνηση

«Υπάρχει μια πραγματική δίψα για αμερικανική παρουσία στην περιοχή, από όλους, πολιτικούς, επιχειρηματίες...». Η παραπάνω διαπίστωση του πρέσβη των ΗΠΑ, σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή», συμπυκνώνει ίσως με τον καλύτερο τρόπο το τι σημαίνει «διεθνές κύρος» της χώρας, για το οποίο μίλησε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ, και το πώς η «προσέλκυση επενδύσεων», που σε όλες τις πτώσεις κλίνουν τόσο η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ όσο και η ΝΔ, μαζί με τα αστικά κόμματα της αντιπολίτευσης, συνοδεύεται από την ενίσχυση της στρατιωτικο-πολιτικής παρουσίας του ΝΑΤΟ. Η νέα αυτή παρέμβαση του αξιωματούχου των ΗΠΑ στην Ελλάδα, μετά τις απανωτές βόλτες του σε όλη τη χώρα, αποτελεί ένα πραγματικό πανόραμα, που δείχνει ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη, οι επιχειρηματικές συμφωνίες με ενεργειακούς κολοσσούς πάνε χέρι - χέρι με την ακόμα βαθύτερη εμπλοκή της χώρας στους στρατιωτικούς σχεδιασμούς ισχυρών καπιταλιστικών κρατών και συμμαχιών τους στην περιοχή.

Οχι τυχαία, άλλωστε, στην ίδια συνέντευξη χώρεσαν αναφορές τόσο στα σχέδια αμερικανικών μονοπωλίων για επενδύσεις όσο και στην ίδια τη θέση της Ελλάδας, που για τις ΗΠΑ αποτελεί γερό χαρτί για την παρουσία τους ευρύτερα στην περιοχή.

Εχουμε και λέμε: Από τη βάση της Σούδας, που αναβαθμίζεται, μέχρι την Αλεξανδρούπολη, που χαρακτηρίζεται από τις ΗΠΑ «πύλη εισόδου» στα Βαλκάνια, αλλά και την αξιοποίηση συνολικά της Βόρειας Ελλάδας για να μπει φρένο στην «ενεργειακή εξάρτηση» της Ευρώπης από τη Ρωσία, γίνεται σαφές από τι αποτελείται το παζλ της «γεωστρατηγικής αναβάθμισης», ως στοιχείο της περιβόητης παραγωγικής ανασυγκρότησης που προωθεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.

Ο Αμερικανός πρέσβης στη συνέντευξή του δεσμεύτηκε για κλιμάκωση της δραστηριότητας των ΗΠΑ στη Βόρεια Ελλάδα, εξαίροντας τις προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης στην κατεύθυνση της ένταξης των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ. Αυτό ονομάζουν τόσο η κυβέρνηση των ΗΠΑ όσο και η κυβέρνηση «Ελλάδα - νησίδα σταθερότητας», το γεγονός δηλαδή ότι πρωτοστατούν στην υλοποίηση των επικίνδυνων σχεδιασμών στην ευρύτερη περιοχή.

Αν αποδεικνύεται κάτι από αυτήν την πολύμορφη εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, είναι ότι μαζί με τις επενδύσεις «προσελκύονται» και οι πολεμικοί σχεδιασμοί, η «επιστράτευση» γης, θάλασσας και αέρα από τις ΝΑΤΟικές δυνάμεις, η συμμετοχή ελληνικών στρατιωτικών δυνάμεων σε αποστολές εκτός συνόρων. Ολα μαζί, επενδύσεις και εμπλοκή στους ανταγωνισμούς, συνθέτουν ένα πολύ επικίνδυνο μείγμα για την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα. Από τη μία, η καπιταλιστική ανάπτυξη επιβάλλει την ένταση της αντεργατικής επίθεσης και, από την άλλη, η συγκέντρωση των στρατιωτικών μέσων στην περιοχή της ΝΑ Μεσογείου, ως ομπρέλα υπεράσπισης των επενδυτικών σχεδίων, γιγαντώνει τους κινδύνους για όλους τους λαούς.
Στην κούρσα, λοιπόν, της «γεωστρατηγικής αναβάθμισης» της εγχώριας αστικής τάξης, η κυβέρνηση παίζει με τη φωτιά, ενώ παραμένουν σοβαρά ερωτήματα για τον εκσυγχρονισμό της βάσης του Αράξου, με σκοπό, όπως ακούγεται, να εγκατασταθούν εκεί αμερικανικά πυρηνικά όπλα. Τέτοιες ανησυχητικές εξελίξεις, που μάλιστα δεν διαψεύδονται από την κυβέρνηση, δείχνουν ότι η πολιτική αυτή όχι μόνο δεν διαφυλάσσει τα συμφέροντα της χώρας, αλλά βάζει σε μεγαλύτερους κινδύνους το λαό. Τον εκθέτει στους σφοδρούς ανταγωνισμούς, σε μια περίοδο που οι εστίες της έντασης εκτείνονται από την Κορεατική Χερσόνησο μέχρι τη Μ. Ανατολή και τη Β. Αφρική και από εκεί μέχρι τα Δυτικά Βαλκάνια και την Ουκρανία. Είναι τουλάχιστον απάτη, λοιπόν, ο ισχυρισμός ότι ο λαός σε αυτές τις εκρηκτικές συνθήκες «προστατεύεται» με τη βαθύτερη εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς.
Οι εξελίξεις επιβάλλουν επαγρύπνηση, αφύπνιση και ένταση της πάλης του εργατικού - λαϊκού κινήματος ενάντια στους ΝΑΤΟικούς ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και στην ελληνική συμμετοχή σε αυτούς.

Παρέμβαση του επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Νίκου Γόντικα, στο ΠεΣυ για τη μεταφορά των μαθητών

Τρίπολη 15-09-2017

Παρέμβαση του επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Νίκου Γόντικα, στο ΠεΣυ για τη μεταφορά των μαθητών

Η μεταφορά των μαθητών είναι από εκείνα τα μεγάλα λαϊκά προβλήματα που καταδείχνουν την αντιλαϊκή σας πολιτική.
Κάθε χρόνο με την έναρξη της σχολικής χρονιάς το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών από και προς το σχολείο τους παρουσιάζεται όλο και πιο οξυμένο.
Ιδίως μετά τον "Καλλικράτη", αλλά και την εφαρμογή του αυτόνομου, αποκεντρωμένου σχολείου της αγοράς γίνεται συστηματική προσπάθεια να μετακυλιστεί η ευθύνη, άρα και το κόστος της μεταφοράς στους γονείς.
Από το 2009 η μεταφορά των μαθητών συνεχίζεται με παρατάσεις των συμβάσεων των διαγωνισμών. Έτσι και φέτος στην Περιφέρεια παρατάθηκαν οι συμβάσεις μεταφοράς μαθητών μέχρι το τέλος του χρόνου. Η προηγούμενη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ με την ΚΥΑ 24001/2013 έχει φροντίσει για την κατάργηση της δωρεάν μεταφοράς για πολλούς μαθητές και τη χειροτέρευση των όρων για την πλειοψηφία των μαθητών.
Η πιο πάνω ΚΥΑ, που άφησε άθικτη η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και υλοποιεί η γαλαζοπράσινη περιφέρεια, άλλαξε προς το χειρότερο τους όρους μεταφοράς των μαθητών. Διατηρεί τον επιχειρηματικό χαρακτήρα, αφού το δικαίωμα του μαθητή και την υποχρέωση της πολιτείας το μετατρέπει σε εμπόρευμα.  Το πόσα παιδιά και το πώς θα φτάσουν στο σχολείο τους εξαρτάται τελικά από το πόσο κοστίζει η μεταφορά.
Με βάση αυτή την ΚΥΑ πολύ λιγότεροι μαθητές μεταφέρονται δωρεάν με μισθωμένα πούλμαν, αφού απαιτούνται πολύ μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις, ώστε να μπορεί ένας μαθητής να μεταφέρεται δωρεάν (τουλάχιστον 1.200 μέτρα για μαθητές Δημοτικού, 3.000 μέτρα για μαθητές Γυμνασίων και 5.000 μέτρα για μαθητές Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ).
Και όλα αυτά τη στιγμή που οι συγχωνεύσεις σχολείων, αλλά και η δύσκολη οικονομική κατάσταση των λαϊκών οικογενειών αυξάνουν τις ανάγκες για δωρεάν μετακίνηση.
Και το ερώτημα που τίθεται είναι απλό. Μπορεί να εξασφαλιστεί κατά αυτόν τον τρόπο η ασφαλής μεταφορά των παιδιών του Δημοτικού χωρίς την ύπαρξη μάλιστα κατάλληλου συνοδού; Και δεν είναι μόνο αυτό. Οι μαθητές ακόμα και των πρώτων τάξεων του Δημοτικού, μπορεί να χρειαστεί να περπατούν συνολικά ως και 1.200 μέτρα από το σπίτι ως τη στάση και από την αποβίβασή τους ως το σχολείο, προκειμένου να τους χορηγηθεί το Ειδικό Μαθητικό Δελτίο.
Για τους μαθητές οι οποίοι λόγω της διάρθρωσης του προγράμματος σπουδών προσέρχονται ή αποχωρούν σε διαφορετικές ώρες από τους υπολοίπους, θεωρείται ότι δεν υφίσταται συμπληρωματική ανάγκη αντιμετώπισης της μεταφοράς τους, ανεξάρτητα από τον τρόπο μεταφοράς τους, εφόσον υποχρεώνονται να περιμένουν περισσότερο των ενενήντα (90) λεπτών έως το επόμενο δρομολόγιο. (Δηλαδή η κυβέρνηση θεωρεί ότι αν τα παιδιά περιμένουν στο σχολείο στην καλύτερη περίπτωση ή περιπλανώνται μιάμιση ώρα στη χειρότερη, μέχρι να έρθει το λεωφορείο να τα πάει σπίτι τους, δεν υπάρχει πρόβλημα!).
Παράλληλα καθιερώνεται το ειδικό μαθητικό δελτίο που ισχύει μόνο κατά τις μέρες και ώρες λειτουργίας του σχολείου. Στις περιπτώσεις γονέων που μεταφέρουν οι ίδιοι τα παιδιά τους, προβλέπεται αποζημίωση 0,35 ευρώ ανά χιλιόμετρο υπολογιζόμενο ως μονή (!!!) χιλιομετρική απόσταση από την κατοικία προς το σχολείο. Δηλαδή δεν υπολογίζεται κόστος επιστροφής.
 Εφαρμόζοντας λοιπόν αυτή την ΚΥΑ η περιφέρεια, κατάργησε εκατοντάδες δρομολόγια ειδικά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Μετά από όλα αυτά μπορεί κανείς να ισχυριστεί στα σοβαρά ότι με αυτήν την πολιτική εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών, όπως ισχυρίζεται η Περιφερειακή Αρχή; Και μάλιστα αν ανοίξει το τοπίο στις μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες ντόπιες και ξένες για να μπουν στον τομέα της μεταφοράς των μαθητών, όπως επιτάσσει η ΕΕ, οι κυβερνήσεις και πασχίζει να υλοποιήσει η Περιφέρεια;
Αυτά τα σενάρια πρέπει να συναντήσουν την κάθετη αντίδραση γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών, αφού δημιουργούν τεράστια προβλήματα. Δεν πρέπει κανείς να στερήσει τα δικαιώματα στη ζωή και τη μόρφωση των παιδιών του λαού μας.
Δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως κόστος η μεταφορά των μαθητών, με πρόσχημα μάλιστα την υποτιθέμενη δύσκολη οικονομική κατάσταση. Όταν πρόκειται για τις ανάγκες του λαού, δεν υπάρχουν λεφτά, ενώ την ίδια στιγμή λεφτά βρίσκονται για να χρηματοδοτηθούν με διάφορους τρόπους οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι.
Σε 230 εκατ. Ευρώ ανέρχονται οι επιχορηγήσεις – ζεστό χρήμα που δόθηκαν στα τελευταία χρόνια της κρίσης, στα 27 από τα 100 βιομηχανικά αιολικά συγκροτήματα που έχετε γνωμοδοτήσει θετικά στην Πελοπόννησο.
Εμείς καλούμε τις ομοσπονδίες των γονέων, τα σωματεία των εκπαιδευτικών, τα μαθητικά συμβούλια να παλέψουν για να μην εφαρμοστεί η συγκεκριμένη κατεύθυνση. Να καταργηθούν τα χιλιομετρικά όρια της ΚΥΑ τα όποια καταργούν ουσιαστικά και στην πράξη το δικαίωμα των μαθητών να μεταφέρονται δωρεάν και με ασφάλεια στα σχολεία τους. Να υπάρξει δωρεάν μεταφορά των μαθητών με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για όλη τη μέρα και για όλο το χρόνο.
Αποδεικνύεται για πολλοστή φορά ότι το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών θα διογκώνεται, όσο τους κανόνες για τη μεταφορά των μαθητών θα συνεχίζει να τους βάζει η αγορά (και άγονα δρομολόγια θα βγαίνουν και οι μαθητές θα καθυστερούν να πάνε στο σχολείο τους και εκβιασμοί θα γίνονται και ημέτεροι θα εξυπηρετούνται και η τσέπη των γονιών θα επιβαρύνεται και η σχολική διαρροή δε θα σταματήσει). Τα τελευταία 10 χρόνια, οι ελληνικές κυβερνήσεις έχουν ταΐσει τους ιδιώτες με τουλάχιστον 2 δισ. Ευρώ για την μεταφορά των μαθητών.
Θα έχουμε κρούσματα σαν αυτά που έχουν απασχολήσει την οικονομική επιτροπή, εκατοντάδες μαθητές στην αρχή της χρονιάς να μεταφέρουν οι ίδιοι οι γονείς στα σχολεία, ΑΜΕΑ να στοιβάζονται σε ταξί, να γίνονται μεταφορτώσεις σε διασταυρώσεις, μαθητές να ταλαιπωρούνται ώρες το πρωί περιμένοντας να ανοίξει το σχολείο γιατί το λεωφορείο πρέπει να κάνει και δεύτερο δρομολόγιο ή να περιμένουν το μεσημέρι για να γίνει ενιαίο δρομολόγιο. Θα πληρώνονται τρία λεωφορεία και η μεταφορά θα γίνεται με ένα, θα κατεβάζουν μαθητές ακόμα και νήπια στο δρόμο στη μέση της εθνικής οδού περιμένοντας 15 έως 20 λεπτά για να έρθει άλλο λεωφορείο να τους παραλάβει.
Καμία δικαιολογία, κανένα γραφειοκρατικό πρόβλημα, καμιά μεταφορά ευθυνών από τον ένα αρμόδιο στον άλλο δεν έχουν θέση στο ζήτημα. Η εξασφάλιση της γρήγορης, ασφαλούς, και αξιοπρεπούς μεταφοράς των μαθητών πρέπει να είναι αυτονόητο, διαφορετικά μιλάμε ξεκάθαρα για ταξικούς φραγμούς, για αποκλεισμούς, για επιπλέον δυσκολίες στη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών. Η μεταφορά των μαθητών είναι αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας γι’ αυτό πρέπει να είναι στην ευθύνη του κράτους – υπουργείου και όχι των δήμων ή των περιφερειών.
Είναι επιτακτική ανάγκη η δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα για αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους με κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, με μόνιμους εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς και απ' ευθείας κρατική χρηματοδότηση.
Η αναγκαιότητα της καθιέρωσης ενός τέτοιου φορέα επιβεβαιώνεται τόσα χρόνια από την κατάσταση που επαναλαμβάνεται και χειροτερεύει κάθε χρόνο. Θα αποτελέσει τη μόνιμη λύση, που θα εξασφαλίζει ότι θα υπάρχει πάντα δωρεάν μεταφορά για τους μαθητές, με ασφάλεια, χωρίς επιχειρηματικές συναλλαγές και διαγωνισμούς που επαναλαμβάνονται κάθε τόσο, ενώ πολλοί αποβαίνουν και άγονοι, αφού σε κάποιες περιπτώσεις είναι ασύμφορη για τον ιδιώτη η σύμβαση μεταφοράς.
Τέλος κανέναν δεν πρέπει να ξεγελάσουν οι κόντρες Τατούλη – Σαμαρά, Τατούλη, Νικολάκου – Αλειφέρη, Τατούλη με βουλευτές της ΝΔ στην Πελοπόννησο και του ΠΑΣΟΚ σε Αρκαδία. Είναι για το πολιτικό μέλλον των ίδιων των βουλευτών και της κόρης και όχι για τα λαϊκά προβλήματα. Είναι όλοι ταγμένοι και δουλεύουν για την καπιταλιστική ανάκαμψη και κερδοφορία. Νοιάζονται για τη νομή και τη διαχείριση της εξουσίας. Γι’ αυτό βλέπουμε τα ανοίγματα Τατούλη προς ΣΥΡΙΖΑ που βρίσκουν ανταπόκριση με κορυφαίο την υλοποίηση έργων όπως το ΣΔΙΤ για την παράδοση σε ιδιώτη της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο.

Οι γκρίνιες και οι αντιπαραθέσεις επιτείνουν τα προβλήματα που γεννά η πολιτική του κεφαλαίου που με συνέπεια υλοποιούν όλοι τους.

Τετάρτη 23 Αυγούστου 2017

ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ: Συμμετοχή του Φορέα Διαχείρισης όρους Πάρνωνα και ...

ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ: Συμμετοχή του Φορέα Διαχείρισης όρους Πάρνωνα και ...:  

 ΕΚΔΗΛΩΣΗ  

 Με επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή ολοκληρώθηκαν για άλλη μια χρονιά οι εκδηλώσεις της Γιορτής του Δάσους στην Κασ...

Πέμπτη 17 Αυγούστου 2017

Πώληση μονάδων ΔΕΗ: Οι 3 & 4 μονάδες της Μεγαλόπολης μπαίνουν στο πλάνο

ΕΙΔΗΣΕΙΣ


Τα μηνύματα που εξέπεμψαν οι Βρυξέλλες σε σχέση με την ελληνική πρόταση που κατατέθηκε για τους λιγνίτες κάθε άλλο παρά θετικά ήταν. Όπως έχει αναφέρει το Energypress έχουν καταγραφεί οι ενστάσεις και οι αμφιβολίες της Κομισιόν σε σχέση με το κατά πόσο το προσφερόμενο πακέτο ανταποκρίνεται στους όρους της συμφωνίας. Θυμίζουμε ότι η ελληνική πρόταση, κατά πληροφορίες, περιλαμβάνει τις μονάδες του Αμύνταιου, τη μονάδα της Μελίτης που βρίσκεται σε λειτουργία καθώς και άδεια για κατασκευή νέας μονάδας επίσης στη Μελίτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες λοιπόν, στο πλαίσιο των συζητήσεων με την Επιτροπή, έχει ήδη ξεκινήσει από την ελληνική πλευρά η επεξεργασία του εναλλακτικού πλάνου, του “plan b” για το ποιες μονάδες θα διατεθούν προς πώληση από τη ΔΕΗ.
Αν και ακόμη δεν υπάρχουν συγκεκριμένες πληροφορίες, όπως αναφέρουν πηγές του Energypress «το εναλλακτικό σενάριο θα είναι πιο “ρεαλιστικό” και δε θα περιλαμβάνει μονάδες των οποίων η διάρκεια ζωής λήγει σε 2 χρόνια και οι οποίες θέλουν μία επένδυση της τάξης των 100 εκ. ευρώ για να συνεχίσουν να λειτουργούν”.
Αν και δεν ονοματίζεται, η συγκεκριμένη αναφορά είναι σαφές ότι «φωτογραφίζει» τις δύο μονάδες του Αμύνταιου, οι οποίες και φαίνεται ότι θα αντικατασταθούν στο εναλλακτικό σενάριο από άλλα εργοστάσια της ΔΕΗ.
Σύμφωνα με πληροφορίες που είχαν δει το φως της δημοσιότητας πριν την αποστολή της ελληνικής πρότασης στις Βρυξέλλες, ένα από τα εναλλακτικά σενάρια που είχε επεξεργαστεί ο σύμβουλος της ΔΕΗ (McKinsey) , προέβλεπε αντί των δύο μονάδων του Αμύνταιου, τη συμπερίληψη στην ελληνική πρόταση δύο μονάδων της Μεγαλόπολης (3 και 4).
Ποια ήταν η ελληνική πρόταση
Η πρόταση που κατατέθηκε και η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες αντιμετωπίστηκε με έντονο σκεπτικισμό από την πλευρά της Κομισιόν περιλάμβανε:
τη μονάδα Μελίτη Ι (330 MW), μαζί με την άδεια για την Μελίτη ΙΙ (450 MW), συν τις δύο μονάδες του Αμυνταίου (600 MW).
τα ορυχεία που τροφοδοτούν τις παραπάνω μονάδες, δηλαδή του Αμυνταίου (παρά την κατολίσθηση), της Λακκιάς και της Βεύης
Η συγκεκριμένη πρόταση αντιστοιχεί στο 36% των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ και στο 42% των ορυχείων με βάση τη θερμογόνο δύναμη του λιγνίτη.

από το energypress.gr

Τρίτη 8 Αυγούστου 2017

Στην ΣΥΡΝΑ την δικιά μας την "Ιθάκη" λοιπόν, σας περιμένουμε την Τετάρτη 23 Αυγούστου: το πρωί στην λειτουργία στο γραφικό μας ξωκλήσι


Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος νιώθουμε την ανάγκη να συναντηθούμε με τους πατριώτες μας. Να βρεθούμε εκεί που όσοι γεννήθηκαν νοσταλγούν και όσοι κατάγονται αποζητούν.
Στη δικιά μας την "Ιθάκη" λοιπόν, την ΣΥΡΝΑ μας, σας περιμένουμε την Τετάρτη 23 Αυγούστου :
το πρωί στην λειτουργία στο γραφικό μας ξωκλήσι και 
το βράδυ στο "ΘΗΡΑΙΟ" το όμορφο κέντρο Εστίασης του χωριού μας όπου συνοδεία ορχήστρας λαϊκής και παραδοσιακής μουσικής θα προσπαθήσουμε να ξεφύγουμε από τα προβλήματα της καθημερινότητας.
Το ΔΣ του Συλλόγου