____________________________________________________________________________________________________________________
............................................................... *ειδήσεις * νέα * ρεπορτάζ *έρευνα σύγχρονων κοινωνικοπολιτικών ζητημάτων *
___________________________________________________________________________________________________________________

Αυτός που αγωνίζεται μπορεί να χάσει, όμως αυτός που δεν αγωνίζεται ήδη έχει χάσει.

Bertolt Brecht, 1898-1956, Γερμανός συγγραφέας

Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2018

"ΣΤΟ ΒΙΔΟΝΙ" διήγημα

ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ



Αγαπητέ κ. Αϊβαλή, καλησπέρα σας. Σας αποστέλλω κείμενό μου με τίτλο «Στο Βιδόνι». Είναι το πρώτο κεφάλαιο του υπό επεξεργασία βιβλίου μου, που βασίζεται στις κατά καιρούς αφηγήσεις του παλαίμαχου οργανοπαίχτη και θείου μου, Γιώργου Χίνη.
Με εκτίμηση
Αγαθή Γρίβα – Αλεξοπούλου
Φιλόλογος 
~~~~~~~~~

ΔΙΗΓΗΜΑ "ΣΤΟ ΒΙΔΟΝΙ"
της Αγαθής Γρίβα – Αλεξοπούλου

Βράδιαζε. Το εκκλησάκι της Παναγίας στο Βιδόνι  είχε απομείνει έρημο κι ο κάμπος με τα ελαιοπερίβολα ολόγυρά του είχε ξαναβρεί τη συνηθισμένη του γαλήνη. Τίποτα δε μαρτυρούσε πια πως εκεί, στις δυτικές απολήξεις του μεγαλοπολίτικου κάμπου, είχε γίνει τη μέρα εκείνη μεγάλο ξεφάντωμα!
Πρωί – πρωί πανηγυριώτες από κοντινά ή μακρινότερα χωριά είχαν έρθει να λειτουργηθούν, να προσκυνήσουν τη χάρη Της, και να γιορτάσουν τη γέννησή Της. Με το που σχόλασε η εκκλησία άρχισαν τις χαιρετούρες, τις αγκαλιές και τα φιλιά· ενώ οι γεροντότεροι έστηναν κουβεντολόι μπλέκοντας τωρινά , παλιά και παλιότερα απ’ την εποχή που το Βιδόνι ήταν ένας συνεχόμενος μεγάλος αμπελώνας και η Παναγιά κυρά και προστάτισσα του. Όσο για το πανηγύρι που ακολούθησε, ήταν από εκείνα τα αυθεντικά λαϊκά πανηγύρια, όπου η εγκαρδιότητα και ο αυθορμητισμός των απλών ανθρώπων απογειώνουν το κέφι.
Από τους τελευταίους και αληθινά ευτυχισμένος έφυγε από το Βιδόνι ο Γιώργης ο Χίνης, παλαίμαχος οργανοπαίχτης και ψυχή της ορχήστρας που διασκέδασε για άλλη μια χρονιά τον κόσμο. Αυτός είχε κάνει τις συνεννοήσεις με το δήμαρχο, αυτός διέθετε τον ηχητικό εξοπλισμό της ορχήστρας κι αυτός ανάμεσα στους άλλους οργανοπαίχτες έπαιζε κιθάρα.
 Κόντευε έξι το απόγευμα, όταν επέστρεψε στο χωριό του, το Παλαμάρι. Πάρκαρε το φορτηγάκι, ξεκλείδωσε την αυλόπορτα και χύθηκε στην αυλή. Χάιδεψε βασιλικούς και καντιφέδες που ’χε αραδιασμένους δεξιά και αριστερά η κυρά – Αρετή, η γυναίκα του κι ευωδιασμένος όρμησε κατά τη σκάλα. Από το κεφαλόσκαλο τον καλωσόρισε, όπως πάντα, εκείνη.  
 – Κάηκε το πελεκούδι, κυρα – Αρετή, της πέταξε με τον αέρα του θριαμβευτή. – Αι Μπράβο! έκανε η Αρετή ευχαριστημένη μα ανυπόμονη να μάθει περισσότερα.              – Γλέντι τρικούβερτο σου λέω! Βούλιαξε το Βιδόνι από τον κόσμο! συνέχισε εκείνος βγάζοντας το σακάκι του και τραβώντας κατά την τουαλέτα, να ρίξει λίγο νερό στο πρόσωπό του. 
Ζήτησε μόνο καφεδάκι. Τι στα κομμάτια από πανηγύρι γύριζε! Φαγωμένος ήτανε και τα κρασάκια του οπωσδήποτε τα είχε τραβήξει! Πέρασε στο καθιστικό και έκανε να καθίσει στην ντιβανοκασέλα, μα το μετάνιωσε. Είχε τόσα πολλά να της πει!
– Μάντεψε Αρετούλα μου, τι μπήκε στην κλήρωση, στους λαχνούς ντε! 
Άλογο! Και μάλιστα σπουδαίο! Ορίστε το ξεφούρνισε κιόλας, πριν εκείνη προλάβει να ανοίξει το στόμα της και συνέχισε όλο ενθουσιασμό: Ένα κανελί αρσενικό οκτώ - δέκα χρονών! Στρογγυλοκάπουλο με μια χαίτη ως εκεί κάτω κι ένα μάτι ζωηρό – ζωηρό και  από καλπασμό άλλο πράμα! Εξαιρετικό ζωντανό! επιβεβαίωνε ακουμπώντας τα δάχτυλα στα χείλη του που τα ’σφιγκε σαν σε μακρινό φιλί στον τετράποδο πρωταγωνιστή του πανηγυριού.– Και ποιος τυχερός κέρδισε, μάτια μου, τέτοιο λεβέντη; αστειεύτηκε η Αρετή  ανακατεύοντας τον καφέ στο μπρίκι. Ο! χο χο! γέλασε εκείνος.                                        – Περιπέτεια, Αρετούλα μου, περιπέτεια! Τον είχε φέρει ένας Σαρακινιώτης από τη Στεμνίτσα… 
 – Ποιος, καλέ; Αυτός που έχει την ταβέρνα στην πλατεία; ρώτησε από μέσα εκείνη.   – Ναι, γεια σου, αυτός. Και να δεις σύμπτωση! Κληρώθηκε στον αδερφό του, μα πού να τον κρατήσει! Να πει ο κόσμος ότι κάνανε την κλήρωση με σημαδεμένα κουκιά! Τραβήξανε ξανά κι έπεσε σ’έναν Κόνιαρη από το Μουλάτσι. Ούτε εκείνος  το κράτησε. Στον Αργύρη το Σμαΐλη από τη Σύρνα κατέληξε. Μιλήσανε με τον Κόνιαρη και τα συμφωνήσανε· του ’δωσε ένα πεντακοσάρικο και το πήρε.
  Αυτός μάλιστα! Έχει το κοπάδι· του χρειάζεται! επιδοκίμασε η Αρετή και σώπασε, για να τον ακούει που συνέχιζε με ανανεωμένο κέφι: 
– Ε, και να ‘βλεπες χορό που ’ρiξε ο μπαγάσας μετά! Μα και οι Μηλιώνισσες, οι πατριώτισσες σου από το Ψάρι, έδωσαν ρέστα! Όλοι παιδί μου, Ψαραίοι, Συρναίοι, Καλυβαίοι, Στεμνιτσιώτες, Καρυτινοί, Μουλατσαίοι  και Μεγαλοπολίτες, όλοι χορέψανε με την ψυχή τους! Άσε πια αυτός ο δικός μας, ο Θανάσης ο Ξηνταβελόνης! Πήδαγε σαν παιδαρέλι κι έλεγε και ξανάλεγε πως χρόνια είχε να ζήσει τέτοιο πανηγύρι. Τα είχε κοπανήσει κιόλας και ξεφώνιζε κάθε τόσο σηκώνοντας το ποτήρι. «Γεια μας! Να ζήσεις Γιώργο με την ορχήστρα σου! Να ζήσει το Παλαμάρι!»  – Και βέβαια να ζήσεις Γιώργο, είπε και η Αρετή και του σέρβιρε το καφεδάκι αχνιστό και μυρωδάτο.
Κάθισε απέναντί του και τον καμάρωνε! Η έξαψη η δική του γινόταν τώρα και δική της! Τι νόμιζαν μερικοί – μερικοί πως ο δικός της ο Γιώργης, ο Γιώργης ο Χίνης, μουσικός από το είκοσι δύο, επειδή τον έσφιξαν τα αρθριτικά, γέρασε και ξόφλησε! Όχι, μάτια μου, δεν θα τους το έκανε το χατίρι! Το ‘λεγε ακόμα η καρδιά του! Και η δική της η καρδιά, δόξα το θεό, δούλευε τώρα ρολόι! Ο βηματοδότης βλέπεις! Έτρεξε να του ξαναγεμίσει το ποτήρι με κρύο νερό. Εκείνος το ήπιε μονορούφι στην υγειά της κι έπιασε να παινεύει τον τραγουδιστή που είχανε στην ορχήστρα.
 – Σπουδαία φωνή αυτός ο Τσακανίκας! Καθαρή, δυνατή, ζεστή και γλυκιά! Αηδόνι, παιδί μου!    
– Καλά,  Γιώργο μου, καλά! τον έκοψε εκείνη. Τα λέμε κι αργότερα αυτά. 
Έβλεπε τον ενθουσιασμό του, μα καταλάβαινε και τις ανάγκες του. Έπρεπε να ξεκουραστεί λίγο· να ησυχάσει το κεφάλι του από τη βουή, να απλώσει τα πόδια του. Τόσες ώρες στημένος στην καρέκλα θα ήταν πιασμένος, κι ας μην το ομολογούσε.
 Κι εκείνη έπρεπε να βγει, να μαζέψει τις κατσίκες, να ταΐσει κότες και κουνέλια, να ανοίξει το νερό, να ποτίσει το περιβολάκι τους
Τέτοια της ήταν παιχνιδάκι! Καθημερινός περίπατος!
«Αν έχεις μουσαφίρηδες, τότε μάλιστα, δυσκολεύει το πράμα!» συλλογίστηκε. «Βραστά, σούπες, ψητά, στιφάδα, τηγανητά, μακαρονάδες, χυλοπίτες, πιλάφια, κεφτέδες! Μη σου αρπάξουν, μη σου μείνουν άψητα, μη σου λασπώσουν, μην τα παραπατήσει το ξύδι, μη σου κόψει το αυγολέμονο! Να τα ’τοιμάσεις όλα, να τα κρατήσεις ζεστά, να τα σερβίρεις στην ώρα τους!» Κόσμο και κόσμο είχε τραπεζώσει στο πενήντα τόσα χρόνια του γάμου τους η κυρά – Αρετή. Και ποιοι δεν πέρασαν το κατώφλι τους και δεν έφαγαν και δεν ήπιαν μαζί τους! Οργανοπαίχτες και τραγουδιστές, συνάδερφοι του Γιώργη της, φίλοι, γνωστοί, γείτονες, όλο το Παλαμάρι. Έπειτα ήταν και οι συγχωριανοί τους που έμεναν στην Αθήνα και κάθε τόσο κατέβαιναν στο πατρικό τους στο χωριό και πετάγονταν και στου Γιώργη. Αλλά και παπάδες και  ψαλτάδες, που Κυριακή παρά Κυριακή έρχονταν στο Παλαμάρι κι εκείνοι έδιναν το παρόν. Ήταν, βλέπεις , κοινοτάρχης παλιότερα ο Γιώργης της, πάρεδρος στον καλλικρατικό δήμο Τρικολώνων αργότερα, κι ακόμα και τώρα επίτροπος στην εκκλησία. Εκτός από τους ξένους βέβαια ήταν και οι συγγενείς: ο αδερφός του Γιώργη, η αδερφή του, τα ξαδέρφια του, οι αδερφές της Αρετής , ο αδερφός της, και τα ανίψια τους, Τόσα ανίψια! Όλους τους φρόντιζε η Αρετή δικούς και ξένους.  Μη φύγουν νηστικοί, μη δεν πάρουν γλυκό,  μη δε φάνε και φρούτο! Και τους κατευόδωνε γεμίζοντας σακούλες τα φιλέματα! Τέτοια νοικοκυρά ήταν η Αρετή και τέτοιο σπίτι κράτησε τόσα χρόνια, ανοιχτό και φιλόξενο! Και τώρα ακόμα τέτοιο το θέλει το σπίτι τους ο Γιώργης! Και οι δυο τους δηλαδή! Κι ας κοντεύει η Αρετή τα ογδόντα, κι ας πλησιάζει εκείνος τα ογδόντα πέντε!
Μόνος πίσω στην κάμαρή του ο παλαίμαχος μουσικός δεν έλεγε να ξεκολλήσει το μυαλό του από τις μεγάλες στιγμές της γιορτινής μέρας που έφτανε στο τέλος της. Τραγούδια και μουσική ηχούσανε ακόμη στ’ αυτιά του και σαν σε ταινία μπροστά στα μάτια του περνούσαν με τσαλίμια και τσακίσματα γυναίκες και άνδρες  παραδομένοι στα καλαματιανά και τα τσάμικα κι εκείνος ανάμεσά τους να χορδίζει την κιθάρα και τις καρδιές τους.  «Ξέδωσε ο κόσμος» συλλογίστηκε. «Ξέδωσε ο κόσμος και αναστήθηκα εγώ» συμπλήρωσε φωναχτά τη σκέψη του. Και στ’ αλήθεια είχε αναστηθεί. Δύο χρόνια χωρίς πανηγύρι, μακριά από χοροστάσι, πλάνταξε! Πρώτα τα προβλήματα και η εγχείριση της Αρετής και ύστερα τα δικά του, η μέση του και το ρημάδι το γόνατο του, τον είχανε διπλώσει στα δυο. Μα από την περασμένη άνοιξη τα πράγματα είχαν στρώσει.   
Περίμενε πώς και τι το μικρό πανηγυράκι της Αγίας Μαρίνας! Να ψάλλουνε τη χάρη της, να κάνει ωραία και καλά απόλυση ο παπα – Χρήστος κι ύστερα να κατέβουνε κάτω στον πλάτανο,  να φάνε και να γλεντήσουν! Μα η ανώμαλη κατάσταση, το παρ, ολίγον Grexit, βρε αδερφέ, οι κλειστές τράπεζες τρόμαξαν τον κόσμο. Τι κι αν έλεγε πως είχε κάνει εκείνος τα κουμάντα του για τα ψητά και τα ποτά! Κανένας δεν τον άκουγε.   «Μου ’στειλε κάποιος από τους δικούς μου ένα - δυο χιλιάρικα να φάμε και να πιούμε στην υγειά του» είπε εμπιστευτικά στο συμβούλιο του συλλόγου. Άδικος κόπος!  Ξεμείναμε με το αντίδωρο και τους πέντε άρτους!
Και το Δεκαπενταύγουστο στο μεγάλο πανηγύρι του χωριού κρύα πράματα· ελάχιστος κόσμος είχε μαζευτεί το βράδυ στο προαύλιο της εκκλησίας. Κρίμα! και είχε καρδιοχτυπήσει τόσο, μη και δεν προλάβουν οι μαστόροι να περάσουν την πλακόστρωση. Πλάκες Καρύστου, παρακαλώ! Το ’χε τάμα και το ’κανε! Και δεν ήταν μόνο ο λίγος κόσμος· ήταν και η μουσική! Κονσέρβα, σου λέει, cd και dj! Ούτε που πήγε, ούτε που ήρθαν γυρεύοντάς τον.Μα και στα γύρω χωριά, απ’ ό,τι είχε ακούσει, κομμένα τα ξεφαντώματα. Στη Στεμνίτσα, το κεφαλοχώρι, και μόνον ανήμερα το Δεκαπενταύγουστο καταλήξανε στον Κώστα τον Κόκκορη και το συγκρότημά του. Όχι, ότι δεν είναι καλός καλλιτέχνης! Όχι, όχι, το αντίθετο μάλιστα! Αλλά βλέπεις, οι δήμαρχοι και οι αντιδήμαρχοι την εποχή των παχιών αγελάδων και των μεγάλων επιχορηγήσεων κατέβαζαν φίρμες από την Αθήνα. Και δεν μιλάει κανείς για τον Τσέρτο ή την Καραγιάννη που στο κάτω – κάτω της γραφής είναι πατριωτάκια, Γορτύνιοι και αυτοί, αλλά για Κλωναρίδη, Μπάση, Γλυκερία κλπ. Ως και ο Μ. Πλέσσας με τη Μ. Λίντα έπαιξαν και τραγούδησαν στη Στεμνίτσα κάποια χρονιά! Και στο Παλαμάρι τόσο μικρό χωριό, κατέβασαν τη Θεοδοσία Στίγκα. Τι κυρία και τι σπουδαία φωνή!
Πάνω σ’ αυτές τις σκέψεις τον πήρα ο ύπνος. Τον άρπαξε κανένα τεταρτάκι και πετάχτηκε. Δεν τον χωρούσε το κρεβάτι και βγήκε στο μπαλκόνι. Όλο το λεκανοπέδιο πιάτο μπροστά του! Τόσα χωριά! Σε όλα είχε πάει! Σε όλα είχε παίξει! Και όχι μόνον σ ’αυτά αλλά και σε άλλα που δεν φαίνονταν! Ψηλά στο Μαίναλο, πάνω στον κάμπο της Ασέας και της Τρίπολης, παρακάτω σε Καλτεζές και Κολλίνες , απέναντι προς την Ανδρίτσαινα και τα χωριά της Λιοδώρας! Αλλά και μακρύτερα σε Λακωνία, Αργολίδα και Μεσσηνία!
Όχι, δεν ένοιωθε νοσταλγία τούτην την ώρα. Η νοσταλγία είναι σαράκι που κατατρώει το μυαλό και ματώνει την καρδιά. Αυτός ήταν μάχιμος ακόμη και τόσο χαρούμενος! Μπορούσε να θυμάται χωρίς να πονάει!Θυμόταν λοιπόν και ξαναζούσε με έξαψη τις μεγάλες στιγμές της εξηντάχρονης διαδρομής του στα όργανα και τη μουσική. Από τους αγαπημένους σταθμούς αυτής της διαδρομής το Βιδόνι. Έστρεψε τα μάτια του προς τα εκεί. Το διέκρινε να αχνοφαίνεται  στο φως του δειλινού που ολοένα και λιγόστευε και το στήθος του φούσκωσε από τη συγκίνηση!  

Τρίτη 14 Αυγούστου 2018

Νίκος Πλουμπίδης: ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΓΡΑΜΜΑ - Σας γράφω τις τελευταίες μου γραμμές. Είναι η πρώτη ώρα της 14ης Αυγούστου 1954. Με ξύπνησαν για να με ειδοποιήσουν ότι το πρωί θα γίνει η εκτέλεσή μου

Thanasis Petrakos


ειρηνη παναγιωτου
14 Αυγούστου 2015


ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΓΡΑΜΜΑ

«Αγαπημένοι μου, 
Σας γράφω τις τελευταίες μου γραμμές. Είναι η πρώτη ώρα της 14ης Αυγούστου 1954. Με ξύπνησαν για να με ειδοποιήσουν ότι το πρωί θα γίνει η εκτέλεσή μου. 
Τις τελευταίες αυτές ώρες που μου απομένουν τις αφιερώνω στους αγαπημένους μου. 
Εκείνο που έχω να σας πω είναι ότι ΠΟΤΕ μου ΔΕΝ υπήρξα προδότης, όπως με αποκαλούν οι κατήγοροί μου. Πάντα υπηρέτησα πιστά την ιδεολογία μου πιστεύοντας ότι εξυπηρετώ το λαό. 
Συγχωρώ τους κατηγόρους μου για τις πίκρες που μου ‘δωσαν την ώρα που χρειαζόμουν συμπάθεια και κατανόηση. Σας παρακαλώ και σας όλους να συγχωρήσετε και σεις τους κατηγόρους μου. Αυτό θα είναι για μένα ανακούφιση. 
Εκφράζω την ευγνωμοσύνη μου στον πεθερό μου και πεθερά μου. Στον αγαπητό μου Βρασίδα, Δημοσθένη και γυναίκα του, που μου παραστάθηκαν στοργικά στη φυλάκισή μου. 
Εκφράζω την ευγνωμοσύνη μου στις αδελφές μου που ταλαιπωρούνταν να με επισκέπτονται κάθε εβδομάδα. Αποχαιρετώ τα’ αδέλφια μου Σπύρο και Γιώργη. 
Εκφράζω την ευγνωμοσύνη μου σ’ όλους, γνωστούς και αγνώστους, για τη συμπαράστασή τους ή την καλοσύνη που έδειξαν απέναντί μου στις κακές ώρες της ζωής μου. 
Στα ανίψια μου και ιδιαίτερα τη Γεωργία εύχομαι κάθε ευτυχία. 
Στην αγαπημένη μου Ιουλία, που μου στάθηκε αγαπημένη συντρόφισσα στα λίγα χρόνια της ζωής μας, εκφράζω τη βαθιά μου ευγνωμοσύνη για τη στοργή και την αγάπη της. Της εύχομαι να ζήσει τη ζωή της και να ευτυχήσει. 
Στο αγαπημένο μου παιδί το ΔΗΜΗΤΡΗ εύχομαι να γίνει ΜΕΓΑΛΟΣ και ΧΡΗΣΙΜΟΣ άνθρωπος για το καλό το δικό του και του ελληνικού λαού. 
Σας αφήνω γεια
Νίκος

Φυλακή – Σανατόριο
13 προς 14 Αυγούστου 1954

Υ.Γ. Μη λυπάστε, εγώ τώρα θα ησυχάσω. Σας εύχομαι όλων ευτυχία. Ο θάνατος είναι μια αλλαγή της ύλης. Έτσι είναι. 
(υπογραφή)» 

14 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1954. Χαράματα στο Δαφνί. Ενα αυτοκίνητο μεταφέρει δεμένο με χειροπέδες τον Νίκο Πλουμπίδη στον τόπο εκτέλεσης. Λίγο μετά πέφτει νεκρός. Η ηγεσία του ΚΚΕ ανακοινώνει από το εξωτερικό , μέσω του ραδιοφωνικού της σταθμού, ότι πρόκειται για εικονική εκτέλεση. 
Oι φωτογραφίες, είναι από το αρχείο του Νίκου και της Ιουλίας Πλουμπίδη – Παπαχρίστου,την πρώτη φωτογραφία, έχει βγάλει ο Μελετζής.

Παρασκευή 3 Αυγούστου 2018

Τα υπαρξιακά δεδομένα μίας αιώνιας αναμέτρησης...


Θέματα Ψυχολογίας
Γράφει ο Γιάννης Ξηντάρας *
 (www.xidaras.gr)  


 Τι  σας φοβίζει ποιο πολύ; Τι σας αναστατώνει τις πιο μύχιες σκέψεις; Τι απειλεί περισσότερο από κάθε τι άλλο, όσους και ότι αγαπάτε; Δεν ξέρω για εσάς, αλλά σε εμένα ένα πράγμα μου έρχεται στο μυαλό…
Από την ώρα που γεννιόμαστε ως την ώρα που πεθαίνουμε μέσα στα πόδια μας είναι. Πεισματικά σφιχταγκαλιασμένος με τη ζωή. Λες και ρώτησε κανέναν αν τον θέλουμε, αν τον έχουμε ανάγκη. Τι νομίζει δηλαδή; Ότι δεν μπορούμε χωρίς αυτόν; Εγωισμός μέχρι θανάτου…
Αδερφός του ύπνου στην αρχαιότητα, έρχεται δριμύτερος στη συνείδησή μας με το που σουρουπώνει, κρύβεται στο σκοτάδι και στους εφιάλτες μας…
Όμως τώρα, εμείς οι κοινοί θνητοί, ας το πάρουμε απόφαση. Ας συμφιλιωθούμε, ας το αποδεχτούμε. Ήταν, είναι και θα είναι εδώ. Πρίν και μετά από εμάς. Αυτός μας υποδέχεται, αυτός μας ξεπροβοδίζει. Αυτός είναι ο σύ-ζυγος της ζωής. Ο μόνος δρόμος για να ανακουφίσουμε την υπαρξιακή μας αγωνία είναι αυτός της αποδοχής: να αποδεχτούμε το αυτονόητο, το αυταπόδειχτο, το αναπόφευκτο… Εξάλλου όλοι το(ν) ξέρουμε από μικροί –το παράδοξο είναι ότι το(ν) κρύβουμε (αλήθεια από ποιόν; Από τον ίδιο μας τον εαυτό!...) καθώς μεγαλώνουμε.
Ίσως, λέω ίσως, αν σταματήσουμε κι εμείς να του γκρινιάζουμε, να τον φοβόμαστε, να τον αποφεύγουμε, ίσως κι αυτός, να μας δείξει ένα πιο φωτεινό του πρόσωπο… Ίσως το μαύρο να γίνει γκρι. Κάτι είναι κι αυτό…
Γκρι με κίτρινο πάει. Γκρι με μπλε πάει. Γκρι με κόκκινο πάει… Όλα πάνε δηλαδή, όρεξη να έχεις… Όρεξη για ζωή. Το αντίδοτο στον φόβο του θανάτου είναι η όρεξη για ζωή, το προσωπικό νόημα που θα επενδύσει ο καθένας μας στην καθημερινότητά του, στις σχέσεις μας, στις δράσεις μας, στις απλές καθημερινές μας πράξεις.
Αλίμονο όχι σε όσους φοβούνται τον θάνατο, αυτό είναι φυσιολογικό, αλίμονο σε όσους δεν βρίσκουν νόημα στην ζωή τους…
Αλλά αυτή είναι μια ακόμα μεγάλη συζήτηση…

 ~~~~~~~~

Ο Γιάννης Ξηντάρας είναι Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπευτής, πτυχιούχος Πανεπιστημίου Αθηνών, μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων και της Εθνικής Εταιρείας Ψυχοθεραπείας Ελλάδος. τ. συνεργ. στο Ευγενίδειο Νοσοκομείο Επιστημονικός Υπεύθυνος στο Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης “Επαφή”.

Σάββατο 28 Ιουλίου 2018

Χωρίς γιατρό τα Λαγκάδια από την Παρασκευή 27 Ιουλίου 2018


 Αν  η Γορτυνία είχε διεκδικητική δημοτική αρχή (όπως π.χ. η Πάτρα με τη Λαϊκή Συσπείρωση), τα Λαγκάδια δε θα ξημέρωναν σήμερα χωρίς γιατρό. Γιατί μια τέτοια δημοτική αρχή θα κινητοποιούνταν από την πρώτη στιγμή με τους δημότες για να υπερασπιστεί το θεμελιώδες δικαίωμα στη δημόσια, δωρεάν, καθολική υγεία και περίθαλψη. 
Η διοίκηση όμως του κ. Γιαννόπουλου μαζί με το ανύπαρκτο τοπικό συμβούλιο του κ. Κούλη δεν μπήκαν στον κόπο να ασχοληθούν με τις τεράστιες ελλείψεις στα Κέντρα Υγείας και τα αγροτικά ιατρεία της περιοχής μας.
 Το μόνο που έκαναν όλα αυτά τα χρόνια ήταν να κρύβουν το πρόβλημα κάτω από το χαλί σπονσοράροντας ως μέγα γεγονός τις ημερήσιες ιατρικές επισκέψεις εθελοντών ιατρών στα χωριά. 
Για ακόμα μια φορά αποδεικνύεται ότι η πολιτική τους βλάπτει σοβαρά την υγεία. Δυστυχώς δεν έχει γίνει ακόμα κατανοητό ότι οι εθνικές τραγωδίες είναι απόρροια των καθημερινών υποχωρήσεων στα βασικά και αυτονόητα της ζωής.

Πέμπτη 19 Ιουλίου 2018

Από 22 έως 28 Ιουλίου 2018, θα διεξαχθεί στην Τρίπολη Αρκαδίας το 9ο Παγκόσμιο Συνέδριο Αποδήμων Αρκάδων

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 8 Ιουλίου 2018


Από 22 έως 28 Ιουλίου 2018, θα διεξαχθεί στην Τρίπολη Αρκαδίας το 9ο Παγκόσμιο Συνέδριο Αποδήμων Αρκάδων, υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Αποδήμου Ελληνισμού του Υπουργείου Εξωτερικών, με τη συμμετοχή των Παναρκαδικών Ομοσπονδιών Ελλάδας, Αυστραλίας, Αμερικής και Καναδά, οι οποίες συναπαρτίζουν το Παγκόσμιο Παναρκαδικό Συμβούλιο.
Το Συνέδριο φέρει τον τίτλο «Η Αρκαδία στην Οικουμένη (Arcadia in the world)» και έχει σχεδιαστεί σε διαφορετική βάση από τα προηγούμενα, καθόσον εστιάζει στην ολιστική αντιμετώπιση των σύγχρονων προβλημάτων και προκλήσεων της Αρκαδίας, καθώς και στην οικουμενικότητα του Αρκαδισμού, με την ανάδειξη της Αρκαδικής Ομογένειας σε έναν πανίσχυρο βραχίονα άσκησης διεθνούς επιρροής και διπλωματίας, στο πλαίσιο της ευρύτερης εθνικής εξωτερικής πολιτικής.
Το συνέδριο θα ξεκινήσει με την εγγραφή των συνέδρων και συνέντευξη τύπου το Σάββατο 21 Ιουλίου 2018 και την πανηγυρική έναρξη των εργασιών του την Κυριακή 22 Ιουλίου 2018 στο Αποστολοπούλειο Πνευματικό Κέντρο Τρίπολης. Ακολουθεί ο κυρίως συνεδριακός διάλογος, από Δευτέρα 23 Ιουλίου έως Τετάρτη 25 Ιουλίου 2018, ο οποίος έχει χωριστεί σε πέντε θεματικές ενότητες που αφορούν την οικονομική ανάπτυξη, το περιβάλλον, την παιδεία και τον πολιτισμό, την υγεία, τις κοινωνικές πολιτικές και την ασφάλεια, καθώς και τον Απόδημο Ελληνισμό, την εξωτερική πολιτική, τα ΜΜΕ και τη Νέα Γενιά. Στο συνεδριακό αυτό διάλογο, ο οποίος θα μεταδίδεται τηλεοπτικά σε πραγματικό χρόνο μέσω διαδικτύου, θα γίνουν εισηγήσεις από τους καθ’ύλην αρμόδιους κρατικούς φορείς και θεσμοθετημένες συλλογικότητες, προκειμένου να αναδειχθούν οι δημόσιες πολιτικές που απαιτούνται για την επίτευξη της οικονομικής, κοινωνικής και χωρικής συνοχής στην Αρκαδία, όπως ορίζει η Συνθήκη της Λισαβόνας και η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Ευρώπη 2020», καθώς και για τη δημιουργία ενός αρραγούς και ισχυρού Παγκόσμιου Παναρκαδικού δικτύου της Διασποράς. Μετά από κάθε εισήγηση θα δίνεται η δυνατότητα στο κοινό να θέτει ερωτήματα, ενώ στο τέλος κάθε θεματικής ενότητας θα διεξάγεται ανοικτή δημόσια συζήτηση (forum).
Επίσης, θα πραγματοποιηθούν επισκέψεις στην Κυνουρία, Μεγαλόπολη και Γορτυνία, προκειμένου να ενημερωθούν οι σύνεδροι από τους Δημάρχους και τους τοπικούς φορείς για τα ζητήματα που απασχολούν κάθε επαρχία της Αρκαδίας. Επίσης, θα πραγματοποιηθεί και επίσκεψη στην Πάτρα την Πέμπτη 26 Ιουλίου 2018, για ενίσχυση των δεσμών με την πανίσχυρη Αρκαδική παροικία της πόλης και παρουσίαση του θέματος της διοικητικής διαίρεσης της Πελοποννήσου.
Θα ακολουθήσει η Γενική Συνέλευση των Συνέδρων, όπου με βάση το συνεδριακό διάλογο αλλά και τα συμπεράσματα από διάφορες θεματικές ημερίδες που έχει διοργανώσει η Παναρκαδική Ομοσπονδία Ελλάδας τα τελευταία δύο χρόνια, θα παρουσιαστούν οι εισηγήσεις των τεσσάρων Παναρκαδικών Ομοσπονδιών και θα ληφθούν αποφάσεις επί όλων των θεμάτων. Στόχος είναι όπως το κείμενο αυτό των αποφάσεων του Συνεδρίου, να φέρει το κύρος και τη βαρύτητα των υπογραφών του Παγκόσμιου Παναρκαδικού Συμβουλίου και των Παναρκαδικών Ομοσπονδιών Ελλάδας, Αυστραλίας, Αμερικής και Καναδά, αποτελώντας έναν οδικό χάρτη για τις δημόσιες πολιτικές που θα πρέπει να εφαρμοστούν στην Αρκαδία τα επόμενα χρόνια.
Οι εργασίες του συνεδρίου θα κλείσουν με την επίσκεψη του ΔΣ του Παγκόσμιου Παναρκαδικού Συμβουλίου και των Προέδρων των τεσσάρων Παναρκαδικών Ομοσπονδιών στον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων αλλά και στο γραφείο στην Αθήνα του Έλληνα Επιτρόπου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να ενημερωθούν για τις αποφάσεις του Συνεδρίου και την ανάληψη των κατά αρμοδιότητα ενεργειών τους σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Το Παγκόσμιο Παναρκαδικό Συμβούλιο καλεί όλους τους θεσμικούς φορείς της Αρκαδίας και προσκαλεί όλους τους Αρκάδες να συμμετάσχουν ενεργά στις εργασίες του Συνεδρίου, προκειμένου μέσα από μια μεγάλη και πολυεπίπεδη δημόσια διαβούλευση να αναδειχθούν οι βέλτιστες δημόσιες πολιτικές για μια σύγχρονη και οικουμενική Αρκαδία, αντάξια του ιστορικού μεγαλείου της.
Μετά τιμής

Για το Παγκόσμιο Παναρκαδικό Συμβούλιο
Γεώργιος Θ. Πραχαλιάς
Εκπρόσωπος Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων
Παγκόσμιου Παναρκαδικού Συμβουλίου – Ένωσης Ομοσπονδιών