____________________________________________________________________________________________________________________
............................................................... *ειδήσεις * νέα * ρεπορτάζ *έρευνα σύγχρονων κοινωνικοπολιτικών ζητημάτων *
___________________________________________________________________________________________________________________

Αυτός που αγωνίζεται μπορεί να χάσει, όμως αυτός που δεν αγωνίζεται ήδη έχει χάσει.

Bertolt Brecht, 1898-1956, Γερμανός συγγραφέας

Σάββατο 28 Μαΐου 2011

Η Ελλάδα είναι η πιο πλούσια χώρα της Ευρώπης σε βιοποικιλότητα,


Σε αμφιθέατρα η καλλιέργεια αρωματικών φυτών
 Εξειδικευμένες γνώσεις σε δεκάδες αγρότες από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Του Θαναση Τσιγγανα


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Mοιάζει με αστείο. Η Ελλάδα είναι η πιο πλούσια χώρα της Ευρώπης σε βιοποικιλότητα, συναγωνίζεται σε παγκόσμιο επίπεδο τη Μαδαγασκάρη στην ποικιλία αρωματικών - φαρμακευτικών φυτών, αλλά παραδόξως είναι η τελευταία στην παραγωγή τους στην Ευρώπη και αναγκάζεται να εισάγει ετησίως 1.400 τόνους φυτών για βιομηχανική και οικιακή χρήση.
Δεκαετίες τώρα η ελληνική γεωργία είναι στραμμένη σε μαζικές και εύκολες καλλιέργειες καλαμποκιού, σιτηρών, βαμβακιού και επιδοτήσεων και δεν έχει ακόμη σκεφθεί να αξιοποιήσει τον άλλο φυσικό πλούτο της, λένε οι ειδικοί επιστήμονες. Αποτέλεσμα αυτής της... αδράνειας είναι η Βουλγαρία, η Αλβανία, η Πολωνία, η Τουρκία και άλλες 6 χώρες της ΝΑ Ευρώπης να έχουν ξεπεράσει την Ελλάδα σε εξαγωγές αρωματικών - φαρμακευτικών φυτών, παρ’ όλο που δεν διαθέτουν ούτε την οργάνωση ούτε τον μηχανολογικό εξοπλισμό που διαθέτουν οι Ελληνες αγρότες.
Ενώ κάθε νομός της χώρας έχει να επιδείξει καλλιεργητές που έχουν στραφεί στα αρωματικά φυτά, όπως επισημαίνουν οι επιστήμονες «πρόκειται για μεμονωμένες προσπάθειες με λίγα στρέμματα, με καλά μεν αποτελέσματα, που δεν επαρκούν όμως για να χαρακτηριστούν οργανωμένη μαζική παραγωγή». Οσο για το υπουργείο Αγρ. Ανάπτυξης που θα μπορούσε να στηρίξει τον αγροτικό κόσμο «κάνει τον μετεωρολόγο για να δει αν πέρα βρέχει» όπως είπε παραγωγός από τα Φάρσαλα που συμμετέχει σε μια από τις τρεις ομάδες αγροτών, που έχουν ξεκινήσει μια αξιόλογη προσπάθεια καλλιέργειας αρωματικών φυτών.
Ενδιαφέρον εγχείρημα
Οι ομάδες αυτών των Θεσσαλών αγροτών σε συνεργασία με δύο εργαστήρια του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Εθνικό Ιδρυμα Αγροτικής Ερευνας φύτεψαν ήδη μελισσόχορτο, θυμάρι, εχινάκια, φασκόμηλο, χαμομήλι, μέντα, καλέντουλα, βασιλικό, σαπωνάρια, τσάι του βουνού και άλλα αρωματικά φυτά, για να αξιολογήσουν οργανωμένα και σε επιστημονική βάση το ερχόμενο φθινόπωρο τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά τους. Πρόκειται ίσως για το πιο ενδιαφέρον πείραμα που διεξάγεται αυτήν την περίοδο στον αγροτικό τομέα και από τα αποτελέσματά του ίσως κριθούν πολλά για το μέλλον των καλλιεργειών στην περιοχή της Θεσσαλίας.
Το εγχείρημα ξεκίνησε από τα εργαστήρια Αγροτικού Χώρου του τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας - Πολεοδομίας Περιφερειακής Ανάπτυξης και Φυσιολογίας Ζωικών Οργανισμών του Παν. Θεσσαλίας, τα οποία ανταποκρίθηκαν στις αγωνίες των καλλιεργητών της περιοχής. Ενας δυναμικός πυρήνας περίπου 30 αγροτών ηλικίας έως 45 ετών κάθησαν από τον περασμένο Δεκέμβριο στα θρανία παρακολουθώντας ένα «σχολείο αρωματικών φυτών». Καλλιέργησαν τα αρωματικά φυτά για να τα αξιολογήσουν κατευθείαν από το χωράφι και να προχωρήσουν σε εκτεταμένες βιολογικές καλλιέργειες, προσδοκώντας ετήσιο εισόδημα έως και 40.000 ευρώ. «Δεν μας φταίει κανένας για την κατάντια της ελληνικής γεωργίας που περίμενε τις... ώριμες επιδοτήσεις. Ας ξυπνήσουμε και ας δουλέψουμε οργανωμένα» δήλωσε στην «Κ» ο κ. Γ. Καλφόγλου, καλλιεργητής, που συμμετέχει στο «πείραμα των αρωματικών φυτών». Ο ίδιος φυτεύει αυτήν την περίοδο στα χωράφια του στην Υπέρεια Λάρισας και τα 19 αρωματικά φυτά που έχουν επιλεγεί από τους ειδικούς επιστήμονες, με στόχο τα αποδοτικότερα να αποτελέσουν την επόμενη καλλιέργειά του. Μάλιστα έχει έρθει ήδη σε επαφή με ομογενείς στην Αυστραλία για την απορρόφηση της μελλοντικής παραγωγής του.
Πριν από το σύνθημα «από το χωράφι στο ράφι» υπάρχει το σύνθημα «από την ιδέα στην πράξη» κι εκεί είναι η δική μας παρέμβαση τονίζει ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Δημ. Γούσιος.
Τα δύο εργαστήρια φρόντισαν να μεταφέρουν στους αγρότες εκτός από την επιστημονική τους γνώση και την εμπειρία άλλων καλλιεργητών που κλήθηκαν ως ομιλητές σε σεμινάρια σε Φάρσαλα και Λάρισα. «Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο τα φυτά της πρώτης αυτής παραγωγής, ανέφερε ο καθηγητής κ. Δημ. Κουρέτας, θα αξιολογηθούν σε περιεκτικότητα διαδραστικών μορίων (αιθέρια έλαια) και οι αγρότες θα ξέρουν τι να καλλιεργήσουν».

Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

Το βράδυ οι "αγανακτισμένοι" της Τρίπολης θα φωνάξουν...«Εεε, οοο , πάρτε το μνημόνιο και φύγετε από 'δω»


Για τη σημερινή συγκέντρωση στην Τρίπολη, (Παρασκευή 27 Μάη) κάποιοι «αγανακτισμένοι» γράφουν στο facebook ότι σκέφτονται να πάρουν μαζί τους τύμπανα, προκειμένου να δώσουν έναν πιο δυναμικό ρυθμό και να ξεσηκώσουν τον κόσμο!
Παράλληλα, στην πασίγνωστη ιστοσελίδα ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης ορισμένοι από τους «αγανακτισμένους», προτείνουν συνθήματα τα οποία θα ακουστούν το βράδυ στην κεντρική πλατεία.
Ορισμένα από αυτά τα συνθήματα είναι…

  • «Εεε, οοο , πάρτε το μνημόνιο και φύγετε από 'δω».
  • «Πάρτε τετζερέδια κι ελάτε όλοι μαζί, να διώξουμε τους κάφρους που είναι στη βουλή»
  • «Καλύτερα μιας ώρας σκλαβιά και φυλακή, παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή»
  • «Γιωργάκη ,......, δεν ήρθαμε για πλάκα»
  • «Εεε , οοο , βγείτε από τα σπίτια σας κι ελάτε όλοι εδώ»
  • «Ψωμί , παιδία , ελευθερία , η χούντα δεν τελείωσε το '73»
  • «Η χούντα δεν τελείωσε το '73 , βγείτε από τα σπίτια σας κι ελάτε στην πλατεία»

 http://kalimera-arkadia.blogspot.com/

Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Μεγαλόπολη, Αρκαδίας

Μεγαλόπολη είναι μια σύγχρονη πόλη και βρίσκεται στην ίδια τοποθεσία με την αρχαία Μεγαλόπολη.



"Μεγαλόπολη" η μεγάλη πόλη. Όταν ιδρύθηκε, το 371 π.Χ., ήταν η πρώτη αστικοποίηση σε ρουστίκ και πρωτόγονη Αρκαδίας. Στην αρχαιότητα, η πόλη αυξήθηκε πολύ το μεγάλο. αρχαίο θέατρο, που είναι γνωστό ότι έχουν την ικανότητα 20.000 άνθρωποι ήταν ένα από τα μεγαλύτερα γνωστά θέατρα. Στη εποχή η πόλη ήταν γνωστή ως Sinanou (Σινάνο) μέχρι τον 19ο αιώνα.
Η απόσταση της Μεγαλόπολης από την Τρίπολη, είναι 30 χλμ (18 μίλια). Η Μεγαλόπολη βρίσκεται 33 χιλιόμετρα από Ανδρίτσαινας, 19 από την ιστορική Καρύταινα και 55 χλμ.  ΒΑ από την Καλαμάτα για την Ελληνική Εθνική Οδό 7 και Ε65 .
 Τα βουνά που περιβάλλουν την Μεγαλόπολη είναι Ταϋγέτου , και εμπερού  κέντρο εκπομπής κεραιών  τηλεόρασης και επικοινωνιών πλησιέστερο πύργος είναι στην κορυφή του όρους. Ένα μεγάλο μέρος της περιοχής είναι απομονωμένη, και η δασική κοιλάδα περιέχει περίπου 10.000 άτομα. Είναι μία από τις πιο αραιοκατοικημένες περιοχές της Πελοποννήσου. Βρίσκεται μεταξύ του Αλφειού και του Λούσιου ποταμών.

Η Μεγαλόπολη έχει τρία σχολεία, λύκεια, γυμνάσια, εκκλησίες, τράπεζες, ξενοδοχεία, ένα ταχυδρομείο και πλατείες ( πλατεία ). Έχει επίσης ένα σιδηροδρομικό σταθμό με αυλή εμπορευματικών 1 χλμ. από το κέντρο!!!!!!!!!!!!! Το κομμάτι δεν περάσει μέσα από την Τρίπολη. Η γραμμή για Καλαμάτα - Τρίπολη -Άργος - Κόρινθος βρίσκεται 4 χιλιόμετρα (2 μίλια)   Ένα ευρύτερο οδικό δίκτυο άνοιξε νοτιοδυτικός περίπου τη δεκαετία του 1980. Μεγαλόπολη είναι τώρα παρακάμπτεται από ένα νέο αυτοκινητόδρομο που συνδέει την Καλαμάτα με την Αθήνα , η οποία παραδόθηκε στην κυκλοφορία το 2002. Ο αυτοκινητόδρομος τρέχει μεταξύ τα μικρά χωριά Περιβόλια και Ρούτση, πλησίον του ποταμού Αλφειού.

* Η παραπάνω περιγραφή προέρχεται από το άρθρο της Wikipedia στη  Μεγαλόπολη,

Σάββατο 30 Απριλίου 2011

H αρχαία πόλη των Μελαινών στο Λενικό Γορτυνίας


Λενικό Γορτυνίας
«Γόρτυνα, Ηραίαν τε πολυδρύμους τε Μελαίνας» (Ριανός, 3ος π.Χ. αι.)


του Βασίλη Γ. Ηλιόπουλου*

 «Κατά δε την εξ Ηραίας άγουσιν εις Μεγάλιν πόλιν εισί Μελαινεαί, ταύτης ώκισεν μεν Μελαινεύς ο Λυκάονας· έρημος δε ην ημών, ύδατι καταρρείται», αναφέρει ο περιηγητής Παυσανίας στα Αρκαδικά του (Παυς. Η 26.1). Ο Ηρόδοτος χαρακτηρίζει τόπο δασώδη και ο ποιητής Ριανός «πολυδρύμους Μελαίνας» ενώ στον Πλίνιο σημειώνεται ως Μελαινέα. Οι Αρχαίες Μελαινεές βρίσκονταν στα Κακουραίικα, όπου υπήρχαν χαλάσματα μετά το κεφαλόβρυσο στο κάμπο της Μπέλας, στο Κεραμίδι, στη Μπεργάριζα και τα Μελαία (ίσως παραφθορά Μελαινέα) ακόμη μέχρι του Καραντζά δυτικά και ανατολικά μέχρι την «Παναγιά» των Κοκοραίων. Το πληθυντικό όνομά της μαρτυρεί ότι αποτελούνταν από συνοικισμούς. Ενώ οι αρκετές πηγές (κεφαλόβρυσο, Γκολέμης, Μπάλας, Καραντζά και η Παναγιά) επιβεβαιώνουν τη μαρτυρία του Παυσανία «ύδατι καταρρείται».



Αρχαία Κτίσματα ηλικίας 2300 ετών στο Λενικό (Παλούμπα Γορτυνίας) Φωτό Β. Ηλιόπουλος

Οι Μελαινέες είχαν δυο αναλαμπές, ακολουθώντας την τύχη της Αρχαίας Ηραίας. Μια κατά του 7ου και 6ου αιώνα π.Χ. τότε που το κράτος των Ηραιατών κατέστη το κέντρο της Αρκαδικής Ομοσπονδίας και τη δεύτερη στη ρωμαϊκή περίοδο, που διακρίθηκε ως αξιόλογος εμπορικός σταθμός «επί της αμαξιτής οδού Ολυμπίας – Μεγαλουπόλεως» όπως τονίζεται χαρακτηριστικά στον Πευτιγγέρειο πίνακα (
TABULA PEUTIGERIANA). Τότε ονομαζόταν Μέλανα. Μάλιστα ο Ι. Νουχάης στην «Ελληνική χωρογραφία» τονίζει: «Η περί αυτήν χώραν εκαλείτο Ηραιάτις και επί της εις Μεγαλόπολιν οδού κειμένη πολίχνη Μελαινεαί. Επί δε της Ρωμαϊκής εποχής ήκμαζεν η πόλις» (Ι. Νουχάκη: «Ελληνική Χωρογραφία» (1901), σ. 643). Οι ξένοι ερευνητές έχουν ασχοληθεί αρκετά με την τοποθεσία των Αρχαίων Μελαινεών και η Γερμανική Εγκυκλοπαίδεια (PAULIS-WISSOWA: REAL ENCYCLOPAEDE) αφιερώνει δυο σελίδες για τις Μελαινές από τους E. MEYER, GELL, BOBLAYE,BLUMNER, GRASBERGER κ.ά. όπου αναφέρουν και την Ακρόπολη των Μελαινεών στο Λενικό (κοντά στου Παπαδά). Το κυκλικό τείχος μοιάζει ν’ ανήκει στον 4ο π.Χ. αιώνα ή και μεταγενέστερη εποχή. 
Βάση Κίονα στην περιοχή του Λενικού (Παλούμπα Γορτυνίας)Φωτο Β.Ηλιόπουλος
Ο Ιερώνυμος Βογιατζής αναφέρει για τα διασωζόμενα λείψαν της ρωμαϊκής εποχής και σημειώνει: «Αναχωρών τις εξ Ηραίας δια Γόρτυνα και Μεγαλόπολιν, θέλει απαντήσει πρώτα μεν τας Μελαινεάς (Κακουραίους και Καραντσιά) ένθα και λείψαν αρχαιότητος σώζονται εν τη θέσει Μπεργαρίζα και Καραντσιά και ο τόπος κατάρρυτος υπάρχει» (Ι. Βογιατζή, «Περιήγησις κατά την Επαρχίαν Γόρτυνος», περ. Βύρων 1871). Δεν κάνει όμως λόγο για το τοπωνύμιο «Μελαία» που αποτελεί αδιάψευστο στοιχείο της θέσης των Μελαινέων, όπως παρατηρεί ο ιστορικός Ι. Πισιμίσης (Ι. Πισιμίση, «Μια μεγάλη Μυκηναϊκή πόλις», Αθήνα 1987, σ. 24). Ενώ στο «Λεύκωμα της Γορτυνίας» (1973) τονίζεται η Μπεργάριζα (τοπωνύμιο στο «Κάμπο της Μπέλας») «όπου διακρίνονται ακόμη ερείπια πολλών οικιών και στηλών μαρμαρίνων, άτινα ανήκουν εις την υπό του Παυσανίου αναφερομένην πόλιν της 


Αρχαιότητος Μελαινεαί».
Ακρόπολη Λενικού (στο βάθος τα Σαρλεικα)

Παλιότεροι χάρτες σημειώνουν τις «Μελαινές» ακόμη και η μεγάλη χάρτα του εθνομάρτυρα Ρήγα Βελενστινλή. Ακόμη και νεώτεροι ερευνητές αναφέρονται για τις Αρχαίες Μελαινές (Αργ. Πετρονώτης, Θ. Σταυρόπουλος, Ι. Πισιμίσης, Θ. Βαγενάς κ.ά.). Περισσότερα στοιχεία για τις Μελαινές βρίσκονται στη μελέτη μου «Τα Κακουραίικα Ηραίας και οι Αρχαίες Μελαινές» στο Ημερολόγιο των Αρκαδικών τ. ΙΓ’ Αθήνα 1994.



* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Αρκαδικό Βήμα"
αρ. φύλλου 224, Απρίλιος 2011
___________
* Γεωλόγος
Αγ.Παρασκευή Αττική

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Το Πάσχα το γιορτάζουμε στην Τρίπολη


Η “ζεστή” Τρίπολη μπορεί να μην ανεβάζει τις θερμοκρασίες με καλό ηλιόλουστο καιρό, το κάνει όμως με τους ανθρώπους της που γεμάτοι καλή διάθεση διοργανώνουν και το φετινό Πασχαλινό γλέντι.
Αναλυτικά το πρόγραμμα έχει ως εξής:
Σάββατο του Λαζάρου
Προαύλιος χώρος Μαλλιαροπουλείου Θεάτρου / ώρα 10 π.μ.
Λαζαρίτικα κάλαντα από το Σύλλογο Ρουμελιωτών Τρίπολης
Μητροπολιτικός Ιερός Ναός Αγίου Βασιλείου / ώρα 7:30 μ.μ.
2ο Φεστιβάλ Θρησκευτικής Μουσικής από τη Χορωδία Τρίπολης
Κυριακή των Βαΐων
Κεντρική Πλατεία Αγίου Βασιλείου / για όλη τη Μεγάλη Εβδομάδα
Παζάρι πασχαλινών ειδών
από το Χαμόγελο του παιδιού, το Κέντρο Ημέρας «Αμάλθεια» τον Ξενώνα «Λευκοθέα»,
το ατελιέ «Διά χειρός Ζάχου» και το εργαστήρι «το Χειροποίημα»
Μεγάλη Τρίτη
Προαύλιος χώρος Μαλλιαροπουλείου Θεάτρου / ώρα 5-7 μ.μ.
Εργαστήρι λαμπάδας από το «Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού»
Ιεροί Ναοί Προφήτη Ηλία & Αγίου Δημητρίου / ώρα 7 μ.μ.
Οι χορωδίες της πόλης ψάλουν το Τροπάριο της Κασσιανής,
η Χορωδία Ορφέας στον Προφήτη Ηλία και η Χορωδία Τρίπολης στον Άγιο Δημήτριο
Μεγάλη Τετάρτη
Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Βαρσών / ώρα 3:30 μ.μ.
Τελετή του Νιπτήρος
Μετάβαση δωρεάν με λεωφορεία από την Πλατεία του Άρεως, ώρα 2 μ.μ.
Μεγάλη Πέμπτη
Προαύλιος χώρος Μαλλιαροπουλείου Θεάτρου / ώρα 11 π.μ.
Βαφή των πασχαλινών αυγών με τον παραδοσιακό τρόπο
από το «Σώμα Ελλήνων Προσκόπων»
Μεγάλη Παρασκευή
Ιερά Μονή Επάνω Χρέπας / ώρα 12 μεσημέρι
Τελετή της Αποκαθήλωσης
Μετάβαση δωρεάν με λεωφορεία από την Πλατεία του Άρεως, ώρα 10:30 μ.μ.
Κεντρική Πλατεία Αγίου Βασιλείου / ώρα 9:15 μ.μ.
Κατανυκτική λιτάνευση και συνάντηση των Επιταφίων
και των ενοριτών όλων των Ιερών Ναών της πόλης
με τη συνοδεία των ιεροψαλτών, των χορωδιών και των φιλαρμονικών
Το μεσημέρι θα προηγηθεί η καθιερωμένη περιφορά των Επιταφίων
στο Θεραπευτήριο Ψυχικών Παθήσεων (ώρα 3:30 μ.μ.), το Γηροκομείο (ώρα 4:30 μ.μ.)
και το Άλσος Αγίου Γεωργίου (ώρα 5:30 μ.μ.)
Μεγάλο Σάββατο
Κεντρική Πλατεία Αγίου Βασιλείου / ώρα 9:45 μ.μ.
Υποδοχή του Αγίου Φωτός
Μητροπολιτικός Ιερός Ναός Αγίου Βασιλείου / ώρα 12 μεσάνυχτα
Τελετή της Ανάστασης
Κυριακή – Λαμπρή Γιορτή
Πλατεία του Άρεως / ώρα 3 π.μ.
Άναμμα της φωτιάς για τις δημοτικές ψησταριές
Στους δρόμους και τις γειτονιές της πόλης / ώρα 9:30 π.μ.
Χαρμόσυνες νότες από τη Φιλαρμονική του Δήμου
και έναρξη εορταστικού προγράμματος στην Πλατεία του Άρεως
Πλατεία του Άρεως / ώρα 11 π.μ.
Τραγούδια της Λαμπρής από παραδοσιακή ορχήστρα,
και δημοτικοί χοροί από τα χορευτικά μας συγκροτήματα.
Πατροπαράδοτος οβελίας, μοσχοφίλερο, κόκκινα αυγά και λαμπροκούλουρα
γύρω από τις δημοτικές ψησταριές που επιμελούνται οι σύλλογοι της πόλης
Προαύλιο Μαλλιαροπουλείου Θεάτρου / ώρα 7 μ.μ.
Τραγούδια της Αγάπης από τα νεανικά μουσικά συγκροτήματα
«Σκόρπιοι» και «Paranormal Activities»?
Κεντρική Πλατεία Αγίου Βασιλείου / ώρα 8:30 μ.μ.
…Το γλέντι καλά κρατεί, με μεζέδες, κρασί, γλυκίσματα
και έντεχνο-λαϊκό-ρεμπέτικο πρόγραμμα από μουσική κομπανία
Στις συνοικίες και τα περίχωρα του Δήμου
Ψησταριές και παραδοσιακό γλέντι
το πρωί στη Δαβιά Φαλάνθου και στη Δάφνη Βαλτετσίου
και το βράδυ στην Πλατεία Φιλικών της Τρίπολης
Δευτέρα της Λαμπρής
Πανηγυρικός εορτασμός του Αγιώργη
Στα περιαστικά άλση του Αγίου Γεωργίου και της Αγίας Τριάδας Σεχίου
Στο Ελαιοχώρι Κορυθίου, στο Στάδιο Τεγέας, στο Μανιάτη Βαλτετσίου,
στο Λουκά και στο Πικέρνι Μαντινείας, γλέντι μετά τη Λειτουργία
Στη Νεστάνη Μαντινείας, στο λόφο του Γουλά, επαναλαμβάνεται το παλαιότατο
λαϊκό δρώμενο του Αγιώργη και ακολουθεί γλέντι στην πλατεία του χωριού
Στην Πιάνα Φαλάνθου διεξάγεται αγώνας δρόμου
από την Αλωνίσταινα μέχρι την Πιάνα, με έπαθλο ένα αρνί
Το βράδυ της Δευτέρας, παραμονή της εορτής του Αγίου Ραφαήλ,
παραδοσιακό γλέντι στην πλατεία της συνοικίας Μπασιάκου
Παρασκευή της Λαμπρής
Παλαιά Επισκοπή Τεγέας / ώρα 9 π.μ.
Εορτασμός της Ζωοδόχου Πηγής με Θεία Λειτουργία
ομιλία για την Τεγεάτισσα Μάνα και πολιτιστικό χορευτικό πρόγραμμα

Το Κέντρο Ελληνικού Χορού Τρίπολης σας εύχεται καλό Πάσχα


Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

Συνάντηση του Αντιπεριφερειάρχη Αρκαδίας για τη ρύπανση στην Παναγίτσα από τη λειτουργία τυροκομείου



Ο αντιπεριφερειάρχης Αρκαδίας, κ. Ευαγ. Γιαννακούρας συναντήθηκε την 11/04/2011 στα γραφεία της Περιφέρειας στην Τρίπολη με μέλη του Δ.Σ της Αεί Μαίναλον, του Συλλόγου Πρασινιωτών, του Συνδέσμου και του Συλλόγου Δαρέων και με κατοίκους του χωριού Δάρα για να συζητήσουν σχετικά με τη ρύπανση που προκαλείται στην περιοχή από τη λειτουργία τυροκομείου καθώς και για την αδειοδότηση λειτουργίας βιοτεχνικών μονάδων στην περιοχή της  Βλαχέρνας και του Λεβιδίου.

Στη συνάντηση, στην οποία ανακοινώθηκε αυτοψία εντός των επόμενων ημερών από τον Αντιπεριφερειάρχη και τις σχετικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, συμμετείχε και ο καταγόμενος από το χωριό Δάρα και επικεφαλής της παράταξης «Συνεργασία για την Τρίπολη Πρωτεύουσα Πόλη» και Δημοτικός Σύμβουλος Τρίπολης,  Νίκος Δελφάκης.

Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Αρχαία Τεγέα - Για να γνωρίσουμε την αγαπημένη μας πατρίδα την Αρκάδια...


* Αρχαία Τεγέα *
με τον περιηγητή Νίκο Π. Αϊβαλή


Ιδρύθηκε από τον Τεγέα, γιο του Λυκάονα και εγγονό του Πελασγού και ήταν από τις σπουδαιότερες πόλεις της αρχαίας Αρκαδίας, έδρα των τελευταίων μυθικών Αρκάδων βασιλιάδων.
Αποτελούνταν από τους δήμους Κορυθέων, Γαρεατών, Φυλακέων, Καρυατών, Οιατών, Βωταχιδών, Μανθυρέων, Εχενιδών, Αφειδάντιων. Στην πόλη υπήρχε το ιερό της Αλέας Αθηνάς το οποίο είχε κατασκευάσει ο Σκόπας την εποχή που άρχοντας της Αθήνας ήταν ο Διόφαντος. Σύμφωνα με την μυθολογία ο ναός ονομάστηκε έτσι από τον Αλέα εγγονό του Αρκάδα που τον είχε χτίσει. Μέσα στο ιερό υπήρχε άγαλμα της Αθηνάς από ελεφαντόδοντο, άγαλμα του Ασκληπιού, άγαλμα της Υγείας και τα δόντια του Ερυμάνθιου κάπρου τα οποία όταν οι Ρωμαίοι προσάρτησαν την περιοχή στην Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, τα μετέφεραν στην Ρώμη. Η θεά Αθηνά ήταν η πολιούχος της πόλης και προς τιμήν της γίνονταν οι αγώνες, Αλεαία. Σήμερα ο ναός δεν υπάρχει πλέον και λέγεται ότι τμήματά του χρησιμοποιήθηκαν στην ανοικοδόμηση του ναού της Παναγίας που βρίσκεται κοντά στον αρχαιολογικό χώρο.
Στην Τεγέα υπήρχε και δεύτερο ιερό της Αθηνάς Πολιάτιδος. Στην αγορά της πόλης υπήρχε ιερό της Αφροδίτης. Διέθετε γυμνάσιο, θέατρο, στάδιο, αγορά και βουλή. Οι κάτοικοι την περίοδο της ακμής της έφταναν τους 40.000 και η πόλη έκοβε δικό της νόμισμα.
Επιφανείς Τεγεάτες ήταν οι ποιητές Κλονάς και Ανύτη, ο ιστορικός Αρίανθος και Αρίσταρχος, οι νομοθέτες Αντισθένης και Κρίσος, οι ήρωες Αγκαίος, Έποχος, Αταλάντη, Έχεμος, Αγαπήνορας και η Διοτίμα. Επίσης στην Τεγέα είχε γεννηθεί, κατά τη μυθολογία και ο Πάνας.
Τεγεάτες είχαν πάρει μέρος στην Αργοναυτική εκστρατεία, στον Τρωϊκό πόλεμο, στην μάχη των Πλαταιών, στους Περσικούς πολέμους και στον Πελοποννησιακό πόλεμο, στο πλευρό των Σπαρτιατών.
Η πόλη καταστράφηκε από τους Γότθους το 395 μ.χ. και σταδιακά ερήμωσε. Αργότερα στη θέση της χτίστηκε το Νύκλι το οποίο κατά την Φραγκοκρατία αποτέλεσε Βαρονία. Σήμερα έχει ανασκαφεί και είναι επισκέψιμος αρχαιολογικός χώρος στον οποίο λειτουργεί και το μουσείο της Τεγέας, ενώ η ευρύτερη περιοχή, με ευρήματα από Ρωμαϊκά ψηφιδωτά και μεσαιωνικά τείχη αποτελεί αρχαιολογικό πάρκο. Βρίσκεται δίπλα στο χωριό Αλέα της Μαντινείας, 10 χιλιόμετρα από την Τρίπολη.
ΝΙΚΟΣ  Π. ΑΪΒΑΛΗΣ

Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Υποτροφίες για σπουδαστές από την Αρκαδία!


-Το ίδρυμα ΑΦΩΝ Π. ΜΠΑΚΑΛΑ αποφασίζει τη χορήγηση δέκα πέντε (15) υποτροφιών για σπουδές στην Ελλάδα, και δέκα (10) στο εξωτερικό, σε σπουδαστές οι οποίοι, απαραιτήτως και ανεξαρτήτως κατηγορίας  1) κατάγονται από το νομό Αρκαδίας, 2) "έχουν οικονομική αδυναμία" 3) "διακρίνονται για το ήθος και τις πνευματικές τους ικανότητες" και 4) δεν λαμβάνουν υποτροφία ή οποιαδήποτε χρηματική παροχή, ίση με το ποσόν αυτής, από οποιοδήποτε φορέα, ούτε έχουν εκπέσει από υπαιτιότητά τους από τη χορήγηση υποτροφίας.Όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στο "διαγωνισμό επιλογής υποτρόφων", πρέπει να υποβάλουν την αίτηση συμμετοχής στα γραφεία του Ιδρύματος, Πανεπιστημίου 20, 1ος όροφος και κατά τις ώρες 10-13 μ.μ., από 4 Απριλίου 2011 μέχρι και 2 Μαΐου 2011.Το έντυπο αιτήσεως καθώς και την προκήρυξη οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθευτούν προσερχόμενοι στα γραφεία του Ιδρύματος, ή μέσω διαδικτύου επισκεπτόμενοι
 την σελίδα  [bakalas-foundation.gr]

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

H EPEYNA KAΛΛIΘEAΣ από το 1959....

Πενήντα δύο χρόνια στην ενημέρωση των κατοίκων της Kαλλιθέας


H EPEYNA KAΛΛIΘEAΣ είναι εβδομαδιαία τοπική εφημερίδα που δημιουργήθηκε το 1959 από τον πατέρα του σημερινού ιδιοκτήτη - Eκδότη κ. Xρήστο Παπάζογλου. 

Aπό το 1973 μέχρι το 1994 κυκλοφόρησε με τον τίτλο OIKONOMOTEXNIKH EPEYNA και από τον Oκτώβριο του 1994 επανήλθε στον αρχικό τίτλο EPEYNA.

H EPEYNA στόχο έχει την ενημέρωση των κατοίκων της Kαλλιθέας στα δημοτικά και πολιτιστικά δρώμενα της περιοχής. Oι διαστάσεις του εντύπου είναι 29 X 40 cm, τυπώνεται σε 2.000 φύλλα. 
Διανέμεται στους συνδρομητές της με διανομείς και το ταχυδρομείο. 


Aπό την "EPEYNA" πραγματοποιούνται τακτικές ειδικές εκδόσεις, όπως ο πολύχρωμος χάρτης της Kαλλιθέας, ο εκλογοδηγός και τελευταία η μεγάλη έκδοση της ιστορίας της Kαλλιθέας με τίτλο "H Kαλλιθέα του χθες και του σήμερα" σε 528 σελίδες.
 Oι περισσότεροι συνεργάτες της EPEYNAΣ είναι επαγγελματίες δημοσιογράφοι.


δείτε περισσότερα στο:
http://www.edipt.gr/default.aspx?tab=edition&EditionID=84&PublisherID=105

Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Η κατσίκα και ο γάιδαρος



Πριν από αρκετό καιρό, ένας χωρικός είχε μια κατσίκα και ένα γάιδαρο. Επειδή ο χωρικός έδινε περισσότερη τροφή στο γάιδαρο, η κατσίκα ζήλεψε. Σκέφτηκε τότε ένα κόλπο, για να τον βγάλει από την μέση και να τρώει αυτή όλο το φαγητό. Βάζοντας σε εφαρμογή το σχέδιο της, πήγε μια μέρα κοντά στον γάιδαρο και του είπε:
- Αχ, καημένε κυρ Γάιδαρε, σε λυπάμαι. Όλη μέρα εργάζεσαι και δεν στέκεσαι ούτε στιγμή. Την μια σε βλέπω να αλέθεις στον μύλο, την άλλη να κουβαλάς ξύλα, βάσανο είναι η ζωή σου. Δεν θέλεις κι εσύ να ξεκουραστείς λιγάκι;
Ο γάιδαρος σκέφτηκε για λίγο αυτά που του είπε η κατσίκα και ύστερα την ρώτησε με φωνή γεμάτη παράπονο:
- Δίκιο έχεις κυρά κατσίκα μου, αλλά τι να κάνω;
Το σχέδιο της κατσίκας προχωρούσε όπως το είχε φανταστεί. Με φωνή γεμάτη συμπάθεια αποκρίθηκε στο γάιδαρο:
- Άκου τι θα κάνεις. Θα καμωθείς πως σεληνιάστηκες. Θα βγάζεις αφρούς από το στόμα και θα πέσεις σε ένα βαθύ λάκκο. Εκεί θα μπορέσεις να ξεκουραστείς αρκετά.
Ο γαϊδαράκος της ιστορίας μας, δεν φημιζόταν ιδιαίτερα για την εξυπνάδα του και έτσι μόλις άκουσε την κατσίκα αποφάσισε να κάνει πράξη αυτά που του πρότεινε. Την επόμενη ημέρα, καθώς περπατούσε φορτωμένος, είδε στην άκρη του δρόμου ένα πολύ βαθύ λάκκο. Αρπάζοντας την ευκαιρία, δίνει ένα σάλτο και πηδάει μέσα στον λάκκο, που για κακή του τύχη στον πάτο ήταν γεμάτος πέτρες. Όπως ήταν φυσικό, ο συμπαθής γάιδαρος χτύπησε άσχημα.
Ο χωρικός βλέποντας το ζώο του χτυπημένο, φώναξε αμέσως τον κτηνίατρο, ο οποίος του είπε:
- Για να γίνει ο γαϊδαράκος σου καλά, θα σφάξεις την κατσίκα και από το πνευμόνι της θα κάνεις μια αλοιφή με την οποία θα αλείψεις τις πληγές του γάιδαρου. 


Και έτσι έγινε. Η κατσίκα σφάχτηκε, ενώ ο γαϊδαράκος γιατρεύτηκε και συνέχισε την ζωή του. Μάλιστα, μερικοί λένε ότι ο χωρικός του έδινε να φάει και την μερίδα της κατσίκας.

*από το: ΟΝΕΙΡΕΜEΝΑ ΧΡΟΝΙΑ

Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΟΥ ΔΝΤ

Eκδήλωση μνήμης και τιμής στους Γορτύνιους Αγωνιστές,


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ      Δημητσάνα, 17/03/2011
ΔΗΜΟΣ  ΓΟΡΤΥΝΙΑΣ
            

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Δήμος Γορτυνίας,  τη Κυριακή 20  Μαρτίου 2011, θα πραγματοποιήσει
στα χωριά Παλούμπα και Αγιονέρι της Δημοτικής Ενότητας Ηραίας,  εκδήλωση
μνήμης και τιμής στους Γορτύνιους Αγωνιστές,  οι οποίοι,  στις 20  Μαρτίου 1821,
αφού έψαλαν δοξολογία στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Παλούμπα,  και υπό την
αρχηγία των Δημήτρη και Γιωργάκη Πλαπούτα διακήρυξαν στου Μπέτσι  (Αγιονέρι)
την απόφαση τους να αγωνιστούν για την Υπόθεση της Ελευθερίας των Ελλήνων.
 
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης έχει ως εξής:
Παλούμπα, ώρα 10.00
· Δοξολογία
· Ανάγνωση ιστορικών ντοκουμέντων
· Τελετή κατάθεση στεφάνων στο ηρώο του Στρατηγού Δημητράκη Πλαπούτα.
Αγιονέρι (Μπέτσι), ώρα 12.00
· Τρισάγιο
· Τελετή κατάθεσης στεφάνων
· Χαιρετισμός  Δημάρχου και Επισήμων
· Πανηγυρικός της ημέρας από το πολιτικό επιστήμονα, νομικό και τ. Γεν.
Διευθυντή Υπουργείου Τουρισμού κ.Θύμιο Αποστολόπουλο  
· Απόδοση κλέφτικων δημοτικών γορτυνιακών τραγουδιών από το
συμπατριώτη Κώστα Παυλόπουλο και τη χορωδία του.

Τρίτη 8 Μαρτίου 2011

1821 : Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΘΝΙΚΗ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ



Του Παναγιώτη Ι. Καραφωτιά, 

Καθηγητή Διεθνών Σχέσεων 
του Πανεπιστημίου της Ινδιανάπολης, 
τ. Συμβούλου ΟΗΕ



Είναι γενικά παραδεκτό και αναμφισβήτητο ότι το 1821 αποτελεί το πιο σημαντικό ιστορικό εθνικό, πολιτικό, κοινωνικό, οικονομικό και πολιτισμικό ορόσημο της σύγχρονης Ελλάδας. Αποτελεί έναν  ανυπέρβλητο διαχρονικό φάρο που καταυγάζει περίπου διακόσια χρόνια το ελληνικό έθνος, και που, όταν, ιδιαίτερα οι ηγεσίες, αλλά και ο λαός, φωτίζονταν από αυτόν και ήταν ενωμένοι και τιμούσαν τις υπέρτατες θυσίες των ηρώων-μαρτύρων του 21 {με πρώτους τους Κολοκοτρωναίους, οι οποίοι πρόσφεραν στον εθνικό βωμό περίπου 70 άτομα- η μεγαλύτερη ανθρωποθυσία στην ιστορία} και τις πολύτιμες παρακαταθήκες τους, προόδευαν και θριάμβευαν. 

Ομως, όταν ανόητα και μικρόψυχα παρασύρονταν από πάθη και μικροσυμφέροντα που τους  δίχαζαν, τους διέφθειραν και τους αποξένωναν, γινόμενοι άβουλα όργανα σκοτεινών, ανθελληνικών κυκλωμάτων εξουσίας και εκμετάλλευσης, έπλητταν την εθνική ενότητα και ομοψυχία και μεταλλάσσονταν -όσοι ήταν υπεύθυνοι-   σε δυνάστες της πλειοψηφίας του λαού και του έθνους το οποίο συρρικνωνόταν και υπέφερε προς δόξαν και τέρψιν των κατά το Δημοσθένη «παραξίαν ευτυχούντων». Και ο «φάρος» σκοτείνιαζε. Αρχίζοντας από τον πρώτο διχασμό και τη Μικρασιατική καταστροφή και τα λοιπά δραματικά και τραγικά της επακόλουθα, συνεχίζοντας στο δεύτερο  εθνοκτόνο διχασμό, στον εμφύλιο σπαραγμό, που οδήγησε την Πατρίδα σε βαθειά εθνική παρακμή σε όλους τους τομείς και παγίδευσε το λαό σε θυσίες και περιπέτειες, δημιουργώντας, αναξιοκρατικά, νέα τάξη κομματικών κ.ά. «προκρούστηδων», φθάσαμε στην απώλεια της Β.Ηπείρου, στην προδοσία και τραγωδία της Κύπρου, υπό το αδιάφορο και συνένοχο βλέμμα των ισχυρών της Γης, και συνεχίσαμε στην παραπέρα εθνική συρρίκνωση με τα Ιμια, τις «γκρίζες ζώνες», την ανίερη αναγνώριση από τη σύμμαχο και «φίλη» Υπερδύναμη κ.ά. των Σκοπίων ως «Μακεδονία»  καθώς και την παγίδευση της χώρας σε ένα φαύλο κύκλο διαφθοράς, ηττοπάθειας, κοινωνικού αποκλεισμού και απαξίωσης των πολιτών αλλά και εθνικών επιταγών, καταλήγοντας στην εξευτελιστική υπαγωγή της σε διεθνή έλεγχο τη στιγμή που η ανεργία είναι στο «κόκκινο»{περίπου 25 % πτυχιούχοι άνεργοι !}, η φτώχια και η ανασφάλεια τείνουν να δυναμιτίσουν την κοινωνική συνοχή, ενώ μηχανισμοί αφαίμαξης ανθρώπινου δυναμικού, ιδιαίτερα εγκεφάλων, οργιάζουν σε βάρος της ανάπτυξης και προόδου της Πατρίδας. Όμως, ως Αρκάδες, θα πρέπει να εστιάσουμε την αναφορά μας  ιδιαίτερα στην Αρκαδία, την πατρίδα του Κολοκοτρώνη, που την απελευθέρωσε με απροσμέτρητες θυσίες και συνέβαλλε όσο κανένας άλλος στην Εθνική Παλιγγενεσία. Δυστυχώς, και η Αρκαδία αποτελεί κραυγαλέα περίπτωση πολιτικής, κοινωνικής, οικονομικής και πολιτισμικής παρακμής. Αρχίζοντας από τη δημογραφική συρρίκνωση, την απουσία οργανωμένου σχεδίου αποκέντρωσης και ανάπτυξης έργων υποδομής κ.λπ., και καταλήγοντας, σε πλαίσια εγγενούς διχόνοιας, ασυναρτησίας και αλαζονείας των ιθυνόντων,  στη διαρκή υποβάθμισή της σε άλλους καίριους τομείς. Εκατομμύρια Ε έχουν χαθεί για αναπτυξιακά έργα {ΜΟΠ}ενώ μέσα από κομματικούς κ.ά. μαιάνδρους παρασιτικά, διαφθαρμένα κυκλώματα έχουν θησαυρίσει με τις μίζες κλπ. Και το χειρότερο είναι ότι έχει εδραιωθεί στη συνείδηση των Αρκάδων {όπως και όλων των  Ελλήνων} ότι όλοι και όλα εξαγοράζονται, ότι δεν υπάρχει αξιοκρατία, ότι η επιτυχία ή η προβολή είναι συνάρτηση συναλλαγής, ότι «όλοι τα τρώνε»  και ότι αν δεν ανήκεις σε κόμμα ή συντεχνία δεν έχεις προκοπή, κλπ. Και ακόμη έχει δημιουργηθεί νοοτροπία αντανάπτυξης και απαξίωσης αρχών, αξιών, ιδανικών, αλλά και των πολιτών με έμβλημα το περίφημο «κεφαλή εν όψει, πυρ ομαδόν». Και έτσι, ένας συρφετός άσχετων, ανεπαρκών,  αλαζόνων, ή κομματικά ή συντεχνιακά διαπλεκόμενων με διχαστική νοοτροπία, λησμονώντας και προδίδοντας τις ιερές παρακαταθήκες του Κολοκοτρώνη και των άλλων ηρώων του 21, παρακολουθούν αδιάφοροι και άπραγοι το «μνημόσυνο» της κάποτε ακμάζουσας Αρκαδίας, κάτι που ομολογούν ακόμη και ξένοι ! Οι δε ηγεσίες των περισσοτέρων αρκαδικών συλλόγων, αντί να συνεργάζονται μεταξύ τους αλλά και με αντίστοιχους της διασποράς, που έχουν προσφέρει πολλά, για συλλογική δραστηριότητα προς γενικότερο όφελος της Αρκαδίας, ναρκισσευόμενες και εφησυχάζουσες, με σύνδρομα τιτλομανίας και ηφοπληξίας, περιορίζονται στην οργάνωση συνεστιάσεων, χοροεσπερίδων, κ.ά. κοινωνικών εκδηλώσεων για χάρη προβολής ή άγρας ψήφων, ενώ θα έπρεπε να εστιάζουν τις δραστηριότητές τους και στη γενικότερη αναβάθμιση της Αρκαδίας. Ένα ακόμη σύμπτωμα ηθικής κατάπτωσης και παρακμής είναι η απόπειρα κάποιων «διανοούμενων» που θέλουν να επιδείξουν σύγχρονο «φιλειρηνικό», «διεθνιστικό», συμβιβαστικό  πνεύμα {sic}είτε για λόγους εντυπωσιασμού ή άθελά τους χρησιμοποιούμενοι από κυκλώματα του «διαίρει και βασίλευσε» ή διάφθειρε και βασίλευε, παραχαράσσουν την  ιστορία υποστηρίζοντας ατεκμηρίωτα θέσεις και προτάσεις που εξυπηρετούν μόνο παραφυσικές και υπονομευτικές τάσεις για να καταστήσουν την Πατρίδα υποχείριο σκοτεινών, ανθελληνικών διαύλων εξουσίας. Το 1821, με τα όποια αρνητικά συμπτώματα{που κάποιοι επονείδιστα δραματοποιούν και προβάλλουν σκόπιμα, χρησιμοποιώντας ανόμοια ιστορικά κ.λπ. μέτρα σύγκρισης} απότοκων της μακρόχρονης δουλείας και των άλλων εξωτερικών παραγόντων που ήθελαν την Ελλάδα φέουδό τους - που όμως ωχριούν μπροστά στις απαράμιλλες αρετές, θυσίες και τα επιτεύγματα των πρωταγωνιστών και του λαού - παραμένει υπερβατικός φάρος αυτογνωσίας, γνώσης, επίγνωσης και υπέρβασης, αλλά και μεγάλης εθνικής διαχρονικής πρόκλησης για μια εθνική πορεία σιγουριάς και προόδου όλων των Ελλήνων, που όσο κι αν κάποιοι προσπαθούν να τον συσκοτίσουν, θα φωτίζει άσβεστα τους Ελληνες που δεν προδίδουν την ιστορία τους, αλλά  και άλλους λαούς. Κι ας μη λησμονούμε ότι εκατοντάδες ξένοι Φιλέλληνες, εμπνεόμενοι από το 1821, ήρθαν και πολέμησαν και πολλοί θυσιάστηκαν για την απελευθέρωση τής Ελλάδας! Και ακόμη ας θυμόμαστε το αρχαίο μας σοφό ρητό «Ατη ουκ επούδεος πέλναται αλλ’ η γε κατ’ ανδρών κράανα βαίνει» {η κακοτυχία δεν περπατάει στους δρόμους αλλά στα μυαλά των ανθρώπων}. Κι αν οι Ελληνες, ηγέτες και ο λαός, θέλουν να αποδείξουν ότι είναι απόγονοι των Ηρώων του 1821 και τιμούν τις απροσμέτρητες θυσίες τους, ας εφαρμόσουν όσα δίδαξε ο ανεπανάληπτος πρωτο-Ηρωας Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, όχι στα λόγια και στα χαρτιά, τυπολατρικά, αλλά  με πράξεις,  με έργα θεάρεστα και εθνάρεστα! Και γνήσιος πατριωτισμός δε σημαίνει διακρίσεις, επιλεκτικό ενδιαφέρον για μια μερίδα λαού, αλλά την αληθινή αγάπη και τη μέριμνα για όλους τους Ελληνες όπου Γης που πιστεύουν στις αξίες και τα ιδανικά της Πατρίδας!  

7 Μαρτίου 2011
Καλή Σαρακοστή!
Με φιλικούς χαιρετισμούς,
Π. Καραφωτιάς

* αναδημοσίευση από το τελευταίο φύλλο του "Αρκαδικού Βήματος"    

Σάββατο 5 Μαρτίου 2011

ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΓΟΡΤΥΝΙΑ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ       
ΝΟΜΟΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ            
ΔΗΜΟΣ ΓΟΡΤΥΝΙΑΣ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δημητσάνα 4 / 3/ 2011  

ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΓΟΡΤΥΝΙΑ


Σε όλη τη Γορτυνία με πρωτοβουλία νέων ανθρώπων -  εθελοντών,
μελών των τοπικών συμβουλίων του Δήμου,  πολιτιστικών συλλόγων, 
επαγγελματιών,  και άλλων διοργανώνονται καρναβαλικές εκδηλώσεις.  Έτσι
στη  Δημητσάνα, στα Λαγκάδια, στα Τρόπαια, στη Χώρα το κέφι και το γλέντι
θα παρασύρει για λίγο το νου από τη δύσκολη συγκυρία της εποχής και μέσα
από ένα Διονυσιακό  ξεφάντωμα θα γεμίσουμε τις μπαταρίες μας με αισιοδοξία
και ζωντάνια για να αντιμετωπίσουμε τη δύσκολη πραγματικότητα.  

Στα Τρόπαια οι εκδηλώσεις γίνονται υπό την αιγίδα του Δήμου
Γορτυνίας και όχι μόνο, συνεχίζοντας την παράδοση των τελευταίων χρόνων. 
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις κλασσικές Γορτυνιακές μπούλες,  το
παραδοσιακό  «Λιώσιμο του    Γουρουνιού»  και τις τσιγαρίδες.  Με συνοδεία
παραδοσιακών μουσικών,  τραγούδι,  ποτό και ξεφάντωμα,  το πρόγραμμα
κλείνει με το κάψιμο του καρνάβαλου στην πλατεία του χωριού,  δεν θα
λείψουν βέβαια και οι εκπλήξεις. Τον τόνο θα δώσουν με τη συμμετοχή τους οι
νέοι άνθρωποι, κυρίως οι μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου Τροπαίων. 
Την Κυριακή αξίζει κανείς να βρεθεί στη Γορτυνία και να ξεφαντώσει
μέχρι αργά το βράδυ. 
Οι εκδηλώσεις στα Τρόπαια ξεκινούν στις 3.30 μ.μ.